صعود شاکری و بهزادپور به فینال جام دیمیتریف روسیه
صعود شاکری و بهزادپور به فینال جام دیمیتریف روسیه
در پایان دور مقدماتی پنج وزن نخست کشتی آزاد جوانان جام دیمیتریف در روسیه، دو آزادکار ایران راهی فینال شدند.

به گزارش حاشیه ورزش

در پایان مسابقات مقدماتی پنج وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد جوانان جام رومن دیمیتریف در یاکوتسک روسیه، شش نماینده ایران به میدان رفتند که در پایان محمدرضا شاکری در وزن ۶۵ کیلوگرم و هومن بهزادپور در وزن ۸۶ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

علی مومنی و ابراهیم خواری در وزن ۵۷ کیلوگرم و ابراهیم الهی و آرمین حبیب‌زاده در وزن ۶۵ کیلوگرم نیز با شکست مقابل رقبایشان راهی گروه بازنده‌ها شدند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی مومنی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با توجه به حاضرنشدن الکساندروف از روسیه پیروز شد. او در دور بعد با نتیجه پنج بر صفر مقابل کشتی‌گیری از روسیه شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت.

ابراهیم خواری، دیگر نماینده ایران در این وزن، نیز پس از استراحت در دور اول، ۱۰ بر صفر اوخلوپوکوف از روسیه را مغلوب کرد و در دور سوم نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد دیگر حریف روس گذشت اما در دور چهارم مقابل حریفی از روسیه با نتیجه چهار بر چهار مغلوب شد و به گروه بازنده‌ها رفت.

در وزن ۶۵ کیلوگرم آرمین حبیب‌زاده در دور اول با ضربه فنی گولایف از روسیه را مغلوب کرد. محمدرضا شاکری، دیگر نماینده ایران در این وزن، نیز با نتیجه ۱۰ بر پنج ماکاروف از روسیه را مغلوب کرد. حبیب‌زاده و شاکری در دور دوم به مصاف هم رفتند که این دیدار با نتیجه ۹ بر یک به سود شاکری به پایان رسید. شاکری در دور سوم با نتیجه پنج بر صفر از سد آبراهامیان از ارمنستان گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. او در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد حریف خود گذشت و راهی دیدار فینال شد. با صعود شاکری به فینال، حبیب‌زاده نیز به گروه بازنده‌ها رفت.

ابراهیم الهی، سومین نماینده ایران در این وزن، نیز در دور اول با نتیجه ۱۰ بر صفر خالگایف از روسیه را از پیش رو برداشت. او در دور دوم با نتیجه هشت بر دو کشتی‌گیری از روسیه را برد. الهی در دور سوم با نتیجه پنج بر سه مقابل آوتیسیان از ارمنستان مغلوب شد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال برای کسب مدال برنز به گروه بازنده ها رفت.

اما در وزن ۸۶ کیلوگرم هومن بهزادپور در دور نخست با نتیجه ۱۰ بر صفر بالژینیمایف از روسیه را مغلوب کرد. او در دور دوم و در مرحله یک‌چهارم نهایی نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد ممدوف از روسیه گذشت و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. بهزادپور در این مرحله کشتی‌گیر دیگری از کشور میزبان را با نتیجه ۱۰ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت.

بر اساس برنامه این رقابت‌ها، مسابقات اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۲ کیلوگرم روزهای ۱۹ و ۲۰ اسفند و مسابقات اوزان ۶۱، ۷۰، ۷۹، ۹۲ و ۱۲۵ کیلوگرم روزهای ۲۰ و ۲۱ اسفندماه برگزار می‌شود.