صعود نواک جوکویچ
صعود نواک جوکویچ
نواک جوکوویچ صرب با کسب سومین پیروزی قاطع خود در رقابت‌های تنیس ملبورن استرالیا، راهی مرحله یک هشتم نهایی شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، در جریان رقابت‌های دور سوم تنیس ملبورن استرالیا، نواک جوکوویچ صرب و نفر پنجم رنکینگ برابر گریگور دیمیتروف نفر ۲۸ رنکینگ از بلغارستان به میدان رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۳ بر صفر به برتری رسید و راهی یک هشتم نهایی شد.

جوکوویچ در ۳ ست متوالی با نتایج ۷ بر ۶، ۶ بر ۳ و ۶ بر ۴ مقابل حریف خود صاحب پیروزی شد. جوکوویچ برای رسیدن به یک چهارم نهایی باید از سد آلکس دمینور استرالیایی بگذرد.

در دیگر دیدارهای برگزار شده، اندری روبلف روس و نفر ششم رنکینگ مقابل دانیل ایوانس با نتیجه ۳ بر صفر به پیروزی رسید. هولگر رون نفر ۱۰ رنکینگ از دانمارک ۳ بر صفر هومبرت از دانمارک را برد، الکس دمینور استرالیایی با همین نتیجه مقابل بنجامین بونزی از فرانسه صاحب برتری شد تا حریف جوکوویچ در دور بعد شود.

همچنین تامی پاول آمریکایی نیز با نتیجه ۳ بر صفر از سد جیسون بروکسبی دانمارکی گذشت و بن شیلتون دیگرتنیسور آمریکا نیز با همین نتیجه از سد الکسی پوپرین استرالیایی گذشت. پوپرین در مرحله قبل ۳ بر ۲ مقابل تیلور فریتز نفر هشتم رنکینگ از آمریکا پیروز شده بود.

در آخرین مسابقه باقی‌مانده این مرحله نیز اندی ماری نفر ۶۶ رنکینگ از اسکاتلند مقابل روبرتو باتیستا نفر ۲۵ رنکینگ از اسپانیا ۳ بر یک شکست خورد و از دور رقابت ها کنار رفت.