ضعف سابر ایران در بازیهای انفرادی
ضعف سابر ایران در بازیهای انفرادی
سابریست های ایران حذف زودهنگامی از مسابقات فرانسه داشتند و عملکرد آنها در این مسابقات راضی‌کننده نبود.

به گزارش حاشیه ورزش ، شمشیربازان سابر ایران در مسابقات گرند پری فرانسه حذف زودهنگامی داشتند و بر خلاف تصورات نتوانستند از مرحله یک سی و دوم جدول اصلی بالا بیایند. علی پاکدامن در اولین بازی خود در مقابل بازیکن عربستان شکست خورد که این شکست بسیار عجیب بود و قطعا کسی انتظار این را نداشت که بازیکنی مانند پاکدامن این چنین حذف شود.

محمد رهبری و محمد فتوحی هم پس از صعود به جدول اصلی در همان بازی اول کنار رفتند. فرزاد باهر و نیما زاهدی در جدول مقدماتی شکست خوردند و باهر مقابل یک بازیکن 40 ساله مجارستانی بازی را واگذار کرد.

سابریست ها در بازی های انفرادی نمی توانند نتیجه لازم را بگیرند و این مسئله کم کم دارد به یک معضل برای تیم ایران تبدیل می شود. تیم سابر مسابقات مهمی را در پیش دارد از جمله قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان و این انتظار است در بخش انفرادی هم نتیجه لازم را بگیرند.

علیرضا پورسلمان سرپرست فدراسیون در گفت و گو با ایسنا در مورد عملکرد پنج بازیکن سابر ایران در مسابقات فرانسه بیان کرد: اردوی فشرده‌ای قبل از آغاز مسابقات در فرانسه برگزار شد و شاید همین مزید بر علت بود که نتایج کسب شده راضی کننده نبود. امیدوارم در مسابقات آتی این مسئله رفع شود و جلسه بررسی داریم که چرا این اتفاق افتاده است.

پورسلمان در مورد اینکه درست است قبل از مسابقات اردو برگزار شد اما پاکدامن در جدول مقدماتی حضور نداشت و دو روز فرصت استراحت داشت و کسی انتظار نداشت در بازی اول مقابل بازیکن عربستان شکست بخورد، تصریح کرد: مسئله ای در مسابقات انفرادی مطرح است مبنی براینکه برای بازیکنانی که در جدول مقدماتی بازی نمی کنند، پارادوکس روانی اتفاق می افتد و بازیکنی که در جدول مقدماتی است و بعد وارد جدول اصلی می شود، نسبتا آمادگی جسمی و روحی بهتری پیدا می کند. برخی از 16 بازیکن اول که در جدول مقدماتی حضور ندارند، در آغاز جدول حذفی چون آمادگی ذهنی ندارند، در بازی اول شکست می خورند و حذف می شوند. در مورد پاکدامن نیز شاید آمادگی ذهنی نداشته یا بدنش را خوب گرم نکرده و یا حریف عربستانی را دست کم گرفته است و این نتیجه رقم خورده که باید بررسی شود.

سرپرست فدراسیون در مورد اینکه برخی بازیکنان مدت ها است در مسابقات انفرادی از یک مرحله به بعد بالاتر نمی‌آیند و این مسئله نگران کننده است، گفت: ما باید در بخش انفرادی سابر کار جدی انجام دهیم. بازیکنان در بخش تیمی خوب هستند و پوشش دهنده خوبی برای یکدیگر هستند اما در بخش انفرادی باید کار جدی انجام دهیم. البته بازیکنان از لحاظ تکنیک و تاکتیک خوب هستند بحث، آمادگی ذهنی و روانی است که باید بیشتر کار کنند. همچنین باید آمادگی ذهنی برای بازی مقابل بازیکنان عنوان دار داشته باشند. وقتی محمد فتوحی مقابل بازیکن ایتالیا قرار می‌گیرد باید این آمادگی ذهنی را داشته باشد که ما از لحاظ تکنیک خیلی تفاوت نداریم چراکه سابر ایران تیم های بزرگی را شکست داده است و این موضوع باید مورد توجه مربیان قرار بگیرد. البته تجهیزات، سالن تمرین و تدارکات ما با کشورهای دیگر دنیا متفاوت است و باید شرایط را برای بازیکنان بهتر کنیم.

او در پاسخ به این پرسش که فکر نمی‌کند حضور نداشتن سرمربی هم در نتیجه بازیکنان تاثیر گذار بوده است؟ گفت: واقعیت امر این است که اعزام های پشت سرهم برای ورزشکار و مربی خسته کننده است. در اعزام به فرانسه مربی همراه تیم بود اما اجازه دادیم سرمربی استراحت کند.