طلای آسیا را می‌خواهیم و ترس‌مان ریخته است
طلای آسیا را می‌خواهیم و ترس‌مان ریخته است
ملی‌پوش شمشیربازی ایران گفت: هم‌قسم شده‌ایم که سهمیه المپیک پاریس را به دست آوریم و هدف‌مان در قهرمانی آسیا گرفتن امتیاز خوب و مدال طلا است.

به گزارش حاشیه ورزش

و به نقل از ایسنا، محمد رهبری درباره‌ی شرایط تیم ملی سابر ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا ۲۰۲۳ چین بیان کرد: شرایط خوب است. مسئولان فدراسیون خیلی همکاری می‌کنند و کادر فنی هم برنامه‌های خوبی داشته است. همه بازیکنان هم قسم شده‌ایم که در وهله اول سهمیه المپیک را به راحتی به دست آوریم و سپس یک مدال خوش‌رنگ در المپیک پاریس بگیریم.

او ادامه داد: هدف اصلی ما در قهرمانی آسیا این است که به فینال صعود کنیم و تیم‌هایی چون ژاپن و چین را شکست دهیم. اگر ما از این دو تیم بالاتر باشیم، می‌توان گفت که بخش زیادی از مسیر کسب سهمیه المپیک را پشت سر گذاشته‌ایم.

رهبری در پاسخ به این پرسش که فکر می‌کند رسیدن به فینال و گرفتن مدال طلا امکان پذیر باشد؟ تاکید کرد: همه بازیکنان به گونه‌ای از خود مایه می‌گذارند که در چند سال گذشته بی سابقه بوده است. هدف خود من این است که در وهله اول بتوانیم امتیاز خوبی برای کسب سهمیه المپیک به دست آوریم و بعد صاحب مدال طلا شویم.

ملی پوش سابر در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه در قهرمانی آسیا شکست دادن کدام بازیکن برایش لذت بخش تر است؟ تصریح کرد: در قهرمانی آسیا دوست دارم که حریفان را شکست دهیم اما کره‌ای‌ها را بیشتر دوست دارم. چون حریفان سرسختی هستند.

او در مورد تاثیر گرفتن مدال برنز جام جهانی مادرید در انگیزه سابریست‌ها گفت: جام‌جهانی مادرید اولین مسابقه کسب سهمیه المپیک بود که ما در آنجا توانستیم امتیاز خوبی بگیریم و صاحب مدال شویم و با انگیزه خوب وارد قهرمانی آسیا شویم. مدالی که در جام‌جهانی مادرید گرفتیم، خیلی در روحیه تیم تاثیر گذاشت. فشار روی تیم ما زیاد بود و این مدال خیلی به ما کمک کرد. ترس بچه ها ریخت و با خیال راحت‌تر در قهرمانی آسیا شرکت می‌کنیم.