طلسم تک مدالی شکست/ چهار برنز بوکسورهای ایران قطعی شد
طلسم تک مدالی شکست/ چهار برنز بوکسورهای ایران قطعی شد

در پایان سومین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امارات، چهار مدال برنز تیم ملی ایران قطعی شد. به گزارش حاشیه ورزش، سومین روز رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امارات، سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که در پایان، بوکسورهای ایران‌ موفق شدند با عملکردی قابل قبول برابر حریفان، چهار مدال برنز خود را […]

در پایان سومین روز از رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امارات، چهار مدال برنز تیم ملی ایران قطعی شد.

به گزارش حاشیه ورزش، سومین روز رقابت‌های بوکس قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ امارات، سه‌شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۰ برگزار شد که در پایان، بوکسورهای ایران‌ موفق شدند با عملکردی قابل قبول برابر حریفان، چهار مدال برنز خود را در این رویداد بین‌المللی قطعی کنند.

در دو دوره گذشته مسابقات بوکس قهرمانی آسیا، تیم ملی ایران موفق به کسب تنها یک مدال برنز شده بود. به این ترتیب شاگردان استکی موفق به شکستن این طلسم تک مدالی ایران در آسیا شدند.

ابتدا امید احمدی‌صفا در دور دوم مبارزات وزن ۵۲ کیلوگرم برابر «آزائت اوسنالیف» از قرقیزستان شکست خورد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

در وزن ۶۰ کیلوگرم اما دانیال شه‌بخش رو در روی «طارق العنزی» کویتی قرار گرفت و در راند دو با ناک‌اوت به برتری رسید تا ضمن تثبیت مدال برنزش، راهی نیمه‌نهایی شود. او در نیمه‌نهایی با رقیبی از هند مبارزه می‌کند.

سپس در وزن ۶۹ کیلوگرم مسلم مقصودی به مصاف «ویکاش کریشان» از هند رفت و با رای داوان بازنده شد.

اما در وزن ۷۵ کیلوگرم سیدشاهین موسوی که به علت قرار گرفتن در سید دو با یک دور استراحت مواجه شده بود، در مرحله یک چهارم نهایی برابر «بولتائف» از تاجیکستان به پیروزی رسیده و برنزش را قطعی کرد. او در نیمه‌نهایی به مصاف رقیبی از قزاقستان می‌رود.

در ادامه هم میثم قشلاقی مشت‌زن وزن ۸۱ کیلوگرم ایران، در دور دوم «بکزاد نورتائولتوف» قهرمان بوکس جهان از قزاقستان را مغلوب ساخته و به نیمه نهایی رسید تا مدال برنزش را قطعی کند. او در نیمه‌نهایی با نماینده قرقیزستان دیدار می‌کند.

در پایان نیز پوریا امیری بوکسور وزن ۹۱+ تیم ملی، پس از یک دور استراحت در مرحله یک‌چهارم نهایی باید رو در روی «تارک آلماتروشی» از امارات قرار می‌گرفت که بوکسور میزبان به بهانه مصدومیت انصراف داد تا امیری راهی نیمه‌نهایی شده و چهارمین برنز ایران را قطعی کند.

با این اوصاف شاگردان علیرضا استکی به واسطه نمایشی درخشان، چهار فرصت حضور در نیمه‌نهایی را به دست آورده و مدال برنزشان را قطعی کردند.

ترکیب تیم ملی بوکس در این رقابت‌ها به قرار زیر است:
وزن ۵۲ کیلوگرم: امید احمدی‌صفا
وزن ۶۰ کیلوگرم: دانیال شه‌بخش
وزن ۶۴ کیلوگرم: اشکان رضایی
وزن ۶۹ کیلوگرم: مسلم مقصودی
وزن ۷۵ کیلوگرم: سید شاهین موسوی
وزن ۸۱ کیلوگرم: میثم قشلاقی
وزن ۹۱ کیلوگرم: احسان روزبهانی
وزن به اضافه ۹۱ کیلوگرم: پوریا امیری

هدایت تیم ملی بوکس ایران را علیرضا استکی به عنوان سرمربی بر عهده دارد.