عارضه آرنج تنیس‌بازان و راه‌های درمانش
عارضه آرنج تنیس‌بازان و راه‌های درمانش
عارضه آرنج تنیس‌بازان با درد در قسمت خارجی آرنج همراه است و راه‌های درمانی مختلفی دارد.

به گزارش حاشیه ورزش ، اگر در قسمت خارجی آرنج خود درد دارید بدانید که احتمالا به بیماری آرنج تنیس بازان مبتلا شده اید که البته برخلاف نامش در تنیس بازان شایع تر از بقیه افراد نیست. این اختلال به دلیل التهاب و پارگی های ریزی که در تاندون های قسمت خارجی آرنج به وقوع می پیوندد ایجاد و در مشاغلی مثل نجاری، قصابی و کارهایی که با چرخش مداوم دست همراه است بیشتر دیده می شود.

شدت این درد ممکن است زیاد باشد و ورزشکاران و افراد عادی نتوانند، کارهای روزمره خود را انجام دهند. بنابراین در ابتدای امر باید به یک پزشک مراجعه کرد و معاینات مختلفی از سوی وی اعم از فشار دادن ناحیه خارجی آرنج که ممکن است بسیار دردناک باشد، خم کردن مچ دست به عقب در مقابل مقاومت دست پزشک یا انجام همین حرکت توسط پزشک که درد را تحریک می کند و نیز مشت کردن دست که ممکن است با ضعف و درد همراه باشد، انجام می شود.

بر اساس این مطلب که از سوی امید مرجمکی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: گاهی هم لازم است که پزشک برای تشخیص دقیق تر از نوار عصب و عضله (درگیر افتادگی های عصب رادیال و بین استخوانی)، تصویر برداری از گردن (در دردهای ارجاعی از گردن)، رادیوگرافی آرنج (در آرتروز آرنج) یا بررسی های دیگر از لحاظ دردهای عصبی (فیبرومیالژیا) استفاده کند.

درمان چگونه انجام می شود؟

پزشک ابتدا برای شما بی حرکتی کوتاه مدت به همراه استفاده از یخ درمانی و احتمالا مسکن تجویز خواهد کرد و بعد که کمی آرام شدید از شما خواهد خواست که این حرکات ورزشی مختلفی را انجام دهید.