عباس مرشدی: تعویق انتخابات بسکتبال موجه نیست
عباس مرشدی: تعویق انتخابات بسکتبال موجه نیست
کارشناس و پیشکسوت بسکتبال ایران ضمن انتقاد از برگزار نشدن انتخابات ریاست فدراسیون این رشته گفت: آقای سجادی باید هر چه سریع‌تر به این موضوع رسیدگی کنند.

به گزارش حاشیه ورزش ،عباس مرشدی درباره حواشی ایجاد شده در بسکتبال به دلیل عدم برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون، توضیح داد: این موضوع برای هر آدمی در بسکتبال پوشیده نیست که وقتی این انتخابات به دلایل مختلف عقب می افتد، دلایل مطرح شده درست نیست و صرفا زمان خریدن است. اگر قرار بود صلاحیت‌ها اعلام شود فرصت کافی برای انجام این کار بود. این اتفاقات صرفا برای این بود که یک شخص خاصی دنبال این بود تا بتواند آنچه که دلش می‌خواهد صورت بگیرد.

او ادامه داد: با این اوصاف حرف من این نیست که چرا فرد مذکور دنبال فراهم کردن شرایط برای حضور دوباره‌اش در راس فدراسیون بود، بالاخره این حق را هرکس دارد تا برای نفع خودش در این جامعه هر کاری که لازم است انجام دهد. حرف من با وزارت ورزش است که به عنوان متولی ورزش در این مملکت، چرا باید اجازه دهد که همچین اتفاقی رخ دهد. سه بار انتخابات به تعویق افتاد و اصلا خوشایند جامعه ورزش بسکتبال نیست. وزارت ورزش باید به نوع دیگری این موضوع را نگاه کند. آنچه که مورد تایید اهالی بسکتبال است و آنچه که به نفع این رشته است را باید در نظر بگیرد و آن را اجرا کند.

پیشکسوت بسکتبال ایران ادامه داد: وزارت ورزش متولی اصلی ورزش این کشور است. وزارت ورزش باید هرچه زودتر این مسئله را جمع کند تا اهالی بسکتبال آن اتهاماتی که به فدراسیون وارد است را به وزارت نیز ارتباط ندهند. خود آقای سجادی ورزشکار بوده و باید درک کند که چنین موضوعی زیاد برای بسکتبال خوشایند نیست.

کارشناس بسکتبال ایران، درباره آسیب‌های احتمالی بخاطر تعویق‌ چندباره انتخابات نیز توضیح داد: این مسئله همین حالا هم آسیب زده است، الان چندین ماه است که فدراسیون بدون حامی مالی است. حساب کنید که چندین ماه بسکتبال ما از برنامه‌ریزی دور بوده و از آنچه که می‌توانست به نفعش باشد هم دور ماند.

مرشدی گفت: چهار سال قبل بنده برای اینکه رامین طباطبایی رئیس فدراسیون شود زحمات زیادی کشیدم و کسی نفهمید، فقط آن کسانی می‌دانند که من به آن‌ها زنگ زدم تا به او رای دهند. آقای طباطبایی چکار کرد در این زمینه؟ من سهم نمی‌خواستم، بنده رزومه و توانایی خوبی داشتم، تجربه و علم کافی هم داشتم و ایشان صلاح ندیدند از امثال من استفاده کنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا کاندیدای خاصی مد نظر او قرار دارد؟ توضیح داد: حقیقت این است که من بجز آقای عباسی که شناخت زیادی از ایشان ندارم، از هر سه کاندیدای دیگر شناخت دارم و معتقدم هر سه عزیز می‌توانند به بسکتبال کمک کنند. هر کدام رئیس شوند من برای آن‌ها آرزوی موفقیت می‌کنم.

سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال ایران، درباره دو بازی پیش روی ملی‌پوشان در پنجره دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۳ توضیح داد: این دو بازی هم خیلی راحت نیست. به هر حال قزاقستان تیم بدی نیست، اما ما تیم خوبی داریم و فکر می‌کنم ان‌شاءالله این دو بازی را ببریم.

او درباره مشخص شدن گروه بندی مسابقات کاپ آسیا و هم‌گروهی ایران با تیم‌هایی چون ژاپن، قزاقستان و سوریه توضیح داد: واقعیت این است که کمی دست و پای من برای این گروه می‌لرزد. هم ژاپن هست هم سوریه. البته به هر حال رقبا آنالیز می‌شوند و تکنولوژی هم قوی است تا بازی‌ها را دربیاورند و تیم‌ها را ببینند، اما به هر حال مقابل ژاپن بازی سختی خواهیم داشت و مقابل سوریه هم به نسبت بازی سخت است. قزاقستان را الان می‌بینیم و به نظرم بازی راحت‌تری است.