عزیزی: برای اعزام تنیسورهای زیر ۱۲ سال به مالزی به کمک وزارت ورزش نیاز داریم
عزیزی: برای اعزام تنیسورهای زیر ۱۲ سال به مالزی به کمک وزارت ورزش نیاز داریم
رییس فدراسیون تنیس خواستار کمک وزارت ورزش برای اعزام تیم تنیس زیر ۱۲ سال ایران به مسابقات بین المللی مالزی شد.

به گزارش حاشیه ورزش

داود عزیزی، رییس فدراسیون تنیس در پایان رقابت‌های هفته نخست تنیس فیوچرز کیش گفت: بعد از ۸ سال میزبان این مسابقات بودیم. برگزاری مسابقات به خاطر شرایط ارزی خیلی سخت بود اما خدا را شکر انجام شد و بازخورد خوبی نیز از سوی فدراسیون جهانی داشت. بیش از ۸۰ بازیکن خارجی در این دوره از مسابقات شرکت داشتند و ۱۰۲ ویزا برای شرکت کنندگان خارجی صادر شد که جا دارد از وزارت ورزش برای همکاری درباره این موضوع تشکر کنم. ۲۸ اسفند پرونده مسابقات با برگزاری هفته دوم بسته می‌شود.

رییس فدراسیون تنیس درباره بروز مشکلات در اعزام تنیسورهای زیر ۱۴ سال ایران به مسابقات مالزی، گفت: تمام تلاش ما این است که این بچه‌ها اعزام شوند اما با توجه به شرایط مالی کار بسیار سختی است. ما ۴ ماه و خرده ای است که از وزارت ورزش – به غیر از هفته گذشته که ۳۰۰ میلیون تومان دریافتی داشتیم – پولی نگرفته‌ایم. با این شرایط ارزی اعزام تیم‌ها با دلار چهل و خرده‌ای هزار تومان خیلی سخت شده است. در دو سال گذشته تمام اعزام‌ها انجام شده اما امسال شرایط بسیار سخت شده و با توجه به اینکه میزبان مسابقات ۱۲ سال غرب آسیا هستیم و تلاش داریم میزبان مسابقات دیویس کاپ باشیم شرایط خیلی سخت داریم.

عزیزی ادامه داد: فردا جلسه‌ای را با نواب رییسمان خواهیم داشت و درباره رفتن یا نرفتن این بچه‌ها تصمیم گیری خواهیم کرد. اگر وزارت ورزش در این مورد کمک نکند شرمنده این بچه‌ها خواهیم شد.

رییس فدراسیون تنیس در پاسخ به این سوال که آیا این میزبانی‌ها آورده ای برای تنیس ایران به لحاظ فنی خواهد داشت یا خیر؟ خاطرنشان کرد: سینا مقیمی توانست به جمع ۱۶ نفر نهایی این تورنمنت راه یابد. در چند سال گذشته به غیر از یکی دو نفر از بچه‌های ما، هیچکس صاحب رنکینگ نبود ولی الان بچه‌های ما در هفته اول صاحب رنکینگ شدند و با برگزاری هفته دوم و گرفتن میزبانی ها بچه های ما می توانند صاحب رنکینگ های مختلف شوند.

وی در پاسخ به این سوال که جوایز نقدی نفرات برتر مسابقات فیوچرز کیش پرداخت شده یا خیر؟ گفت: تمام جوایز نقدی به صورت لحظه ای پرداخت می شود و در این مورد خلف وعده نداشتیم.

عزیزی در پایان گفت: اردیبهشت میزبان مسابقات ۱۲ سال غرب آسیا هستیم و درخواست میزبانی رقابت‌های دیویس کاپ را هم داشته‌ایم. اگر بتوانیم ۲ یا ۳ هفته قبل از آن یک فیوچرز دیگر برگزار کنیم حتی امیدوار به صعود به گروه ۲ جهانی خواهیم بود.