علیرضا دبیر: به وزیر گفتم خداوکیلی من را بردار
علیرضا دبیر: به وزیر گفتم خداوکیلی من را بردار
رییس فدراسیون کشتی گفت: اگر برای مسئولان ورزش بازی‌های آسیایی مهم است از همین الان باید بیایند و به کشتی کمک کنند.

به گزارش حاشیه ورزش ، علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی در ابتدای نشست خبری، با بیان اینکه کشتی با همت جامعه کشتی و اهالی رسانه به این نقطه رسیده است، گفت: علی دبیر مهم نیست، یکسری شاید بخواهند خودشان در کشتی دیده شوند اما من دنبال این چیزها نیستم. کشتی حقش خیلی بالاتر از این هاست. اگر حمایت های رسانه ها نبود حتما نتایج خوبی که به دست آمد اتفاق نمی‌افتاد. این تازه شروع کار ماست. مسابقات جهانی صربستان برای ما خیلی مهم است و با تمام قدرت عازم رقابت های جهانی خواهیم شد.

رییس فدراسیون کشتی درباره حواشی مجمع کمیته المپیک، گفت: هر حرفی بوده آنجا زدم. وقتی کل اعضای مجمع رای دادند من هم تمکین می کنم و احترام می گذارم. من روی بحث بودجه حرف داشتم و هم اینکه اعضای هیات اجرایی رییس فدراسیون نبودند و باید افرادی باشند که انگیزه داشته باشند. یکی از اعضای هیات اجرایی دروغ گفت، زمانی که من نایب رییس کمیته بودم دی ۹۶ بیرون آمدم، ان زمان بودجه کشتی ۵ میلیارد بود، سال های ۹۴ و ۹۵ هم همین میزان بود. نمی دانم چرا این ها از خدا نمی ترسند دروغ می گویند. از سال ۹۷ بودجه کشتی شد ۲ میلیارد که یکی از اعضای هیات اجرایی گفت به خاطر برخی مسائل می خواستیم حال خادم را بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: آمدند امتیازبندی کردند و سقف ۱۰۰۰ امتیاز را گذاشتند و گفتند هر کس برسد ۴ میلیارد می گیرد. کشتی فرنگی و آزاد ما به تنهایی هر کدام ۱۰۰۰ را رد کردند، آزاد و فرنگی را باید جدا حساب کنند. تکواندو و وزنه برداری هر کدام ۲ سهمیه گرفتند اما آزاد و فرنگی ما هر کدام ۳ برابر سهمیه گرفتند. من با هیچ‌کس شخصا اختلافی ندارم، جامعه کشتی من را جامعه کشتی انتخاب کرد که حرف بزنم و حق ندارم لابی شخصی داشته باشم. خدا باید راضی باشد، هر جا دیدید غیر واقع حرف می‌زنم یقه من را بگیرید. چرا باید از ۲۱۶ میلیارد کمیته فقط ۸ میلیارد به کشتی برسد؟ دولت به ما نمی تواند جدا پول بدهد، آقای نوبخت آمد ۷ میلیارد و نیم داد، ما گفتیم به حساب کمیته بریزید به ما بدهند اما آن را هم به حساب من می گذارند یا جایزه دلاری یزدانی و گرایی را به حساب ما می گذارند.

دبیر افزود: صالحی امیری همین که توانسته هیات اجرایی را مدیریت کند یعنی آدم قوی و مدیری است، او خوب کار کرده و توانسته ارتباطات خوبی بگیرد، از لحاظ مدیریتی وی را قبول دارم اما من حرف هایم را می زنم. مجمع تا مهر انتخابات را تعویق انداخت. الان هم قصد داریم با تیم دوم یا سوم به بازی های آسیایی برویم.

رییس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: مسابقات قهرمانی آسیا برای ما تدارکاتی است، ۱۰ لار اول شدیم و اتفاقی نیفتاد، ما تیمی جوان از جام تختی را به قهرمانی آسیا می فرستیم، برای همین مغولستان نفری ۴۴ میلیون پول بلیت برای ۶۰ نفر می‌شود. ۴ داور S۱ مان را هم باید ببریم. به غیر از پول بلیت ۱۰ شب برای هر کدام باید ۱۸۰ یورو بدهیم. ما رده های سنی مختلف داریم و باید در مسابقات زیادی شرکت کنیم، ببینید به چه بودجه ای نیاز داریم؟ همین الان تیم فرنگی جوانان در زاهدان است، نوجوانان فرنگی سیستان و بلوچستان است، بروجرد و کرمان هم تیم های ما اردو دارند، بعد ساخت و ساز و بدهی هم داریم. علی دبیر را له کنید اما به کشتی کمک کنید، من نیامده ام کشتی را هزینه خودم کنم.

وی افزود: اولویت ما جهانی است اما اگر برای کمیته و وزارت بازی های آسیایی مهم است باید بیایند بنشینند حساب و کتاب کنند و کمک کنند. آن هم نه یک ماه مانده به بازی های آسیایی، الان باید بیایند و کمک کنند. در فاصله ۷ یا ۸ روز از جهانی باید در بازی های آسیایی شرکت کنیم، باید بیایند و کمک کنند. الان باید مسابقه خوب برویم و به بچه هایمان برسم. تیم اصلی را به مسابقات جهانی می فرستیم، مگر اینکه دوستان پای کار بیایند، مدام ما را جلسات کارشناسی می برند اما کار خودشان را می کنند، این بار آن ها اینجا بیایند و حرف های ما را بشنوند. اگر کشتی در بازی های آسیایی مهم حداقل نصف حق کشتی را بدهند.

دبیر خاطرنشان کرد: به وزیر ورزش گفتم خداوکیلی من را بردار، دستت را هم می بوسم، من از خدایم است، من وظیفه دارم از کشتی دفاع کنم و حقش را بگیرم. چند روز پیش در جوانان آزاد خراسان اول شد، من برای مازندان ناراحتم، این تیم سوم شد، البرز دوم شد. مازندران برای من بچه زرنگم است و باید مراقبش باشم. کشتی مازندران باید همیشه قوی باشد. هر چه دست من باز باشد و به کشتی گیر و مربی و هیات‌هایم برسم در المپیک موفق تر می شویم. بودجه را باید بر اساس عدالت بدهند.

یکسری آدم بی تقوا گفتند فلانی کشتی را سکوی خود کرده است، رزومه هر کسی مشخص است. دوره ای در زمان امیر خادم که رییس فراکسیون ورزش بود واقعا بودجه ورزش خیلی خوب بالا آمد. من که دنبالش نیستم اما یکسری ورزشکاران بروند کاندیدا شوند و مردم رای بدهند تا بودجه ورزش را بالا ببرند.

وی با بیان این چونه ورزش کوچک بسته شده است، یکسری دوستان در مجلس واقعا کمک می کنند و از آن ها تشکر می کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هیجکش نمی تواند در کشتی مدعی شود که حقش در تیم ملی خورده شده است، گفت: کشتی آزاد با کشتی فرنگی فرق دارد، تعدادشان قابل قیاس نیست و حتی نوع بدنسازی و تمرین آن ها هم متفاوت است، پس نحوه انتخابی آن ها هم متفاوت است اما مهم این است که عدالت برقرار است. به مربیان هم گفتم به جای اینکه قهرمان نوجوانان جهان بدهید به من قهرمان جهان و المپیک بدهید. از سرمربیان تیم ملی تشکر می کنم و به آن ها هم اعتماد دارم.

دبیر درباره احتمال غیبت روسیه در مسابقات جهانی گفت: اول اینکه ورزش سیاسی است چرا آنقدر کشورهای دیگر حمله کردند کاری نداشتند؟ کشتی بدون روسیه، آمریکا و ایران، هیچ نیست. از آمریکا هم برای جام تختی و جام هاشمی نژاد دعوت کردم، دوست دارم مثل زمان خودم با آمریکا و روسیه مبارزه کنیم، یادتان باشد کشتی توسط امریکا و روسیه در المپیک ماند.

رییس فدراسیون کشتی درباره کم کاری برخی هیات های استانی کشتی مثل تهران، گفت: روز اول که آمدم گفتم هیات های بی عرضه و مربیانی که به روز نیستند، مشکل کشتی هستند. من مشکل پول را حل می کنم اما من دیگر در باشگاه ها که نیستم. مربی باید خودش بخواهد رشد کند و پیگیر باشد. به انستیتو گفتم مثلا از مهدی تقوی فیلم بگیرید دو تا فن یاد بدهد روی سایت بگذارید. درباره هیات های کشتی هم با هیچ کس تعارف ندارم، هر کس کم کار است باید نقد شود و پاسخگو باشد. اینجا دو روز است، من از آخرتم می ترسم.

وی درباره دعوت از تیم آمریکا به جام تختی، گفت: رسما دعوت کردیم چون معتقدیم یکی از برترین تیم های جهان است. دیشب ایمیل زدیم و هنوز جوابی نگرفتیم. دنبال می کنیم ویزای فرودگاهی به آن‌ها داده شود. ما ایرانی‌ها بلدیم و مهمان‌نواز هستیم.

دبیر درباره تعویق انتخابات کمیته المپیک گفت: وزارت و کمیته دو ضلع قدرت ورزش کشور هستند، هر دو ضلع دوست داشتند انتخابات عقب بیفتد، در مجمع هم صحبت های هر دو طرف مشخص بود که دوست داشتند انتخابات عقب بیفتد، خب من تنهایی چه کاری می توانم بکنم. من تیکه هایم را انداختم و به یکسری گفتم بلدی با هر وزیری ببندی. من آمده ام فقط کار کنم و وظیفه ام است. دو طرف دوست داشتند انتخابات تعویق بیفتد و هیچ رییس فدراسیونی هم در مجمع حرف نزد. تعویق انتخابات دلایل پشت پرده ای داشت که کاملا مشخص است.

وی درباره اینکه آیا نامزد ریاست کمیته می شود یا خیر، گفت: من همین‌جا بتوانم کار را جلو ببرم به وزارت و کمیته کمک می کنم جون ۸۰ درصد کار آن ها هم همین است. من صبح به وزیر گفتم من را برداری دستت را می بوسم. من همینجا هستم و هیچ قصدی برای کاندیدا شدن ندارم.

وی با بیان اینکه ۵ کشور درخواست برگزاری اردو با تیم نوجوانان ما را دارند، گفت: هر چه ما قوی‌تر شویم تیم های جهان می آیند و در مسابقات ما هم شرکت می کنند.

دبیر در پاسخ به این سوال که چه نمره ای از ۱۰ به عملکرد خود می‌دهد، خاطرنشان کرد: از ۱۰ نمره به خودم سه می دهم چون فقط ۳۰ درصد ظرفیت‌مان استفاده می شود. باور دارم اگر محیط آماده باشد پتانسیل کشتی خیلی بالاتر از این‌هاست. اگر در جلسات رگ گردنم بالا می زند به خاطر این است که مملکتم را دوست دارم. المپیک پاریس با فاصله اولویت ماست، بعد مسابقات جهانی ۲۰۲۳ که برای سهمیه هم است اولویت ماست و بعد از آن جهانی ۲۰۲۲ صربستان. بقیه هیچکدام اولویت اول ما نیست، غیر از آن اگر می خواهند بازی های آسیایی اولویت ما باشد باید کمک کنند.