علی‌نژاد کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک شد
علی‌نژاد کاندیدای ریاست کمیته ملی المپیک شد
معاون پیشین قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برای پست‌ ریاست کاندیدا شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، در نخستین روز است ثبت نام انتخابات کمیته ملی المپیک، مهدی علی‌نژاد معاون پیشین قهرمانی وزارت ورزش و جوانان برای پست ریاست کاندیدا شد.

علی‌نژاد به عنوان نماینده هیات رییسه فدراسیون ووشو در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی علی‌نژاد پس از ثبت نام در انتخابات کمیته ملی المپیک بیان کرد: برای پست ریاست ثبت نام کردم. سال‌ها در حوزه ورزش فعالیت داشتم و ۲۶ سال در حوزه مدیریتی ورزش بودم و در سال آخر، معاون قهرمانی وزارت ورزش بودم و تجربه بسیار ارزشمندی بود. تجربه‌ای در حوزه بین‌الملل دارم و ۱۵ سال عضو هیات رییسه فدراسیون جهانی ووشو بودم و نایب رییس کنفدراسیون ووشو آسیا هستم و تصمیم گرفتم برای ریاست نامزد شوم. اعتقاد دارم کمیته ملی المپیک، وزارت خارجه ورزش ایران است و نیاز است کسانی که دیپلماسی ورزشی را می‌شناسند، دیپلمات ورزش باشند و مسئولیت را بپذیرند. کسانی باید مسئولیت داشته باشند که سرد و گرم این موضوع را چشیده باشند. جمع‌بندی این بود که برای ریاست کاندیدا شوم. امیدوارم اعضای محترم مجمع به من اقبال نشان دهند.

علی‌نژاد در پاسخ به این پرسش که آیا می‌تواند از مجموعه کمیته ملی المپیک رای اعتماد بگیرد؟ تصریح کرد: من آدم ناشناخته‌ای برای مجمع کمیته ملی المپیک نیستم. عزیزان من را خوب می‌شناسند و فکر می‌کنم بتوانم رای اعتماد بگیرم. در غیر این صورت در این صحنه نمی‌آمدم.

او درباره انتخاب خبرگان ورزشی گفت: هر انتخاباتی فرایندی دارد و بخشی ازفرایند انتخابات، معرفی خبرگان ورزشی بود. این فرایند انجام شد عزیزان ترجیح دادند نفراتی از خودشان انتخاب کنند. نمی‌توان خرده گرفت و حق طبیعی افراد بود. هر چند که جای بزرگانی چون کیومرث هاشمی، اصغر رحیمی و محمد پولادگر خالی خواهد بود. این عزیزان سرمایه‌های وزش ایران هستند.

علی نژاد در مورد مهاجرت نخبگان ورزشی گفت: مهاجرت نخبگان چیز جدیدی نیست و قبل از انتقلاب نیز شاهد این مساله بودیم. در ورزش تعداد نفراتی که مهاجرت کردند زیاد نیست با این حال آثار اجتماعی و سیاسی جدی برای ایران دارد. باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که امکان نگه داری نخبگان ورزشی در ایران فراهم شود. بحث استخدام قهرمانان، وضعیت تحصیل و سربازی خوب اجرا نمی‌شود و جا دارد صندوقی در کمیته ملی المپیک یا وزارت ورزش ایجاد شود که نخبگان ورزشی بورسیه شوند.

او در پاسخ به این پرسش که رییسان کمیته ملی المپیک حمایت دولت را دارند و او حمایت دولت را دارد یا خیر؟ تاکید کرد: سابقه من نشان داده است گرایش سیاسی خاصی نداشتم و با چهار دولت کار کردم. قطعا حمایت دولت مهم و تاثیر گذار است. چون دولت بارها بر جایگاه ورزش تاکید کرده است. اگر در خودم نمی دیدم بتوانم در شرایط فعلی تامین مالی کنم، قدم پیش نمی‌گذاشتیم.

وی در پاسخ به این پرسش که پس از حواشی که در مورد صفحه مجاری پیش آمد، برای تایید صلاحیت مشکلی خواهد داشت یا خیر؟گفت: حاشیه خاصی برای من ایجاد نشد.

علی‌نژاد در مورد پرونده ویلموتس تصریح کرد: در موقعی که مسئولیت داشتم بارها در مورد ویلموتس صحبت کردم اما ویلموتس آبان ۹۸ رفت و من آذر ۹۸ سمت گرفتم. الان معاون وقت باید توضیح بدهد. بعد از رای صادر شده، وزارت ورزش دخالت مستقیم کرد. تیم حقوقی قوی با محوریت سلطانی‌فر و وکلای قوی تشکیل شد. ۱۵ جلسه متعدد در نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد. به نظرم قوی‌ترین تیم بین‌المللی بود. دفاعیات محکم و خوبی انجام شد. انشاالله به گونه ای باشد خسارت ایجاد شده کم‌تر باشد.