علی‌اف، جامِ ناکامی گوش‌شکسته‌های همدان
علی‌اف، جامِ ناکامی گوش‌شکسته‌های همدان
دست تنها نماینده‌ همدان در مسابقات کشتی جام علی‌اف از رسیدن به مدال بازماند.

به گزارش حاشیه ورزش، رقابت‌های کشتی آزاد جام علی‌اف روسیه در شرایطی در جمهوری داغستان روسیه در حال برگزاری است که هادی وفایی‌پور کشتی‌گیر همدانی وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشورمان در این مسابقات موفق به کسب مدال نشد.

وفایی‌پور در دور نخست این رقابت‌ها با نتیجه چهار بر چهار، گادجی نبی‌اف از روسیه را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل فیلیپ پوگوت از مجارستان به پیروزی دست یافت. در دور سوم وفایی‌پور با نتیجه هفت بر پنج مغلوب احمد دوداروف از آلمان شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در دور بعد، نماینده کشورمان شانس کسب مدال برنز را هم از دست داد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

هادی وفایی‌پور چندی پیش در مسابقات جام تختی با شایستگی عنوان قهرمانی‌ را تصاحب کرده بود و حضور در جام علی‌اف می‌توانست میدان خوبی برای دیده شدن او باشد. اما متأسفانه بخت با این گوش‌شکسته‌ همدانی یار نبود تا او نیز در روز نخست این رقابت‌ها همچون بقیه‌ کشتی‌گیران تیم ملی نتیجه‌ دلخواه را کسب نکند.

نکته‌ جالب اینکه کشتی‌گیران همدانی معمولاً در مسابقات جام علی‌اف نتایج خوبی کسب نمی‌کنند و آخرین بار که یک کشتی‌گیر همدانی موفق به کسب مدال در این تورنمنت شده بود به ۱۳ سال پیش بازمی‌گردد. جایی که میثم مصطفی‌جوکار در وزن ۷۴ کیلوگرم بالاتر از آرسن ماگمداف روسی به مدال طلا رسید و همان سال در حضور کشتی‌گیرانی چون سعید احمدی، رضا یزدانی و علیرضا حیدری، تنها مدال‌آور ایران در این رقابت‌ها لقب گرفت.

واقعیت این است که کشتی همدان با روزهای اوج خود فاصله‌ی زیادی گرفته و کسب مدال در جام‌های معتبر مثل علی‌اف هم تقریباً به یک آرزوی دست‌نیافتنی تبدیل شده است.

ورزش اول استان سال‌هاست که از روزهای درخشان دهه‌ ۸۰ و اوایل دهه‌ ۹۰ دور شده و تنها دستاوردهای استانِ زرخیز همدان در کشتی، به تک موفقیت‌های داخلی همچون جام تختی خلاصه می‌شود. در شرایطی که کسب مدال در آوردگاه‌های المپیک و جهانی در دهه‌ ۸۰ شغل گوش‌شکسته‌های این استان بود.

امیدواریم در دولت جدید، نگاه متولیان استانی و دستگاه ورزش به کشتی همدان متفاوت با آنچه باشد که در سال‌های اخیر شاهدش بودیم و دوباره چشم‌ها را قرض به تماشای درخشش ورزشکاران همدانی بر روی تشک کشتی بدهیم، آن هم نه در مسابقات ملی بلکه در میادین مهم جهانی و المپیک. چیزی که به هیچ عنوان دور از دسترس نخواهد بود.