علی نژاد: انتظار مردم از تکواندو کسب مدال المپیک است
علی نژاد: انتظار مردم از تکواندو کسب مدال المپیک است
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در دیدار با رییس فدراسیون تکواندو گفت: از ۲۰۰۰ سیدنی که تکواندو وارد بازیهای المپیک شد، این رشته همواره سهمی از مدال آوری کاروان ورزشی ایران داشته و در توکیو هم مدال آور خواهد بود.

به گزارش نخست نیوز و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی علی نژاد با اشاره به موفقیت تکواندو ایران در میادین قاره ای وجهانی در بیش از دو دهه گذشته گفت: این موفقیت های مداوم باعث شده مردم از تکواندو مدال بخواهند. انتظار، انتظاری طبیعی است، اما مسئولیت را دوچندان می کند.

وی افزود: فدراسیون تکواندو در سالهای اخیر و در امر پشتوانه سازی راه خود را بدرستی پیدا کرده و بخوبی روی ریل پیشرفت حرکت می کند. کسب ۷ طلا، یک نقره و یک برنز از تیم ۱۰ نفره در آخرین دوره مسابقات نوجوانان جهان در تونس ۲۰۱۹ و قهرمانی مطلق دختران تکواندوی ایران در جهانی نونهالان ازبکستان بیانگر همین ریل گذاری صحیح است.

علی نژاد با اشاره به کسب سهمیه کامل المپیک توکیو در بخش مردان، ابراز امیدواری کرد تیم ملی بانوان تکواندو بتواند در مسابقات اردن به دو سهمیه خود دست یابد.

در این جلسه همچنین سیدمحمد پولادگر گزارشی از عملکرد فدراسیون در یکسال گذشته را ارائه داد.

پولادگر ضمن تقدیر از حمایت وزارت ورزش و جوانان از برنامه های فدراسیون تکواندو گفت: به رغم سایه انداختن ویروس منحوس کرونا بر فعالیتهای اجتماعی و ورزشی، فدراسیون تکواندو سال گذشته ۹۴ دوره آنلاین در امر مربیگری و داوری و ۶ دوره بین المللی برگزار کرد که در تاریخ تکواندو بی سابقه است.

پولادگر همچنین انتخاب تکواندوی ایران به عنوان برترین فدراسیون جهان در سال ۲۰۲۰ از سوی فدراسیون جهانی را نشات گرفته از پیاده سازی اصولی برنامه های آموزشی، توجه به پشتوانه سازی و نیز موفقیت ادامه دار تکواندوی ایران در رقابتهای قاره ای و جهانی دانست و گفت: یکی از موفقیت های مهم فدراسیون تکواندوی ایران در سال گذشته حضور چهار نماینده در دوره بین المللی ناظرین فنی فدراسیون جهانی بود.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد نمایندگان تکواندوی ایران در المپیک توکیو بتوانند انتظارات را برآورده سازند.