عملکرد سپاهان و ذوب‌آهن در نیم فصل لیگ از نگاه کربکندی
عملکرد سپاهان و ذوب‌آهن در نیم فصل لیگ از نگاه کربکندی
یک پیشکسوت فوتبال اصفهان می‌گوید سپاهان باید به دنبال برنامه تاکتیکی دیگری در زمین باشد چون دستش برای حریفان رو شده است.

به گزارش حاشیه ورزش: رسول کربکندی درباره عملکرد سپاهانی‌ها در پایان نیم فصل اول لیگ برتر اظهار کرد: سپاهان یکی از حرفه‌ای ترین باشگاه‌های ایران است و از نظر امکانات شرایط مطلوبی دارد. تیم خوبی دارد اما هواداران انتظارات بیشتری از این تیم داشتند. آن‌ها خوب فوتبال بازی می‌کنند اما یک تیم اگر نتیجه نگیرد، زیر فشار می‌رود. چند شکست و چند مساوی غیر منتظره باعث شد که از صدرجدول دور شوند.

او ادامه داد: تیم‌های لیگ تقریبا نوع فوتبال سپاهان را می‌شناسند و دست این تیم برای حریفان رو شده است. حریفان با دفاع بسته سعی ‌می‌کنند تا شاگردان نویدکیا را کنترل کنند و ضد حمله بزنند. در این بخش سپاهانی‌ها وقتی که پر تعداد حمله می‌کردند، اسیر ضد حملات حریف می‌شدند. آن‌ها فوتبال خیلی خوبی بازی می‌کنند اما به نظرم تغییر تاکتیک باعث می‌شود روند رو به جلویی در ادامه داشته باشند. سپاهان باید تنوع تاکتیکی‌اش را بیشتر کند. این تیم می‌تواند قهرمان شود چون ابزار قهرمانی را دارد.

این پیشکسوت فوتبال با بیان اینکه “سپاهان باید برنامه دومی داشته باشد تا بتواند مقابل تیم‌ها نتیجه بگیرد،” عنوان کرد:‌ آن‌ها نیاز به یک مهاجم سر زن دارند و با حضور این مهاجم می‌توانند این برنامه دوم را در زمین پیاده کنند. خط دفاعی سپاهان هم سرعت کمی دارد و به همین دلیل در برخی مواقع مقداری عقب نشینی کنند و فضای بین هافبک و خط دفاعشان زیاد می‌شود. سپاهانی‌ها اشکالات فنی کوچک دارند و اگر این‌ها را برطرف کنند، نیم فصل دوم قطعا می‌توانند تیم بهتری شوند.

او همچنین در رابطه با عملکرد ذوب‌آهن در پایان نیم فصل گفت: نوع شکل گیری ذوب‌آهن نشان می‌دهد برای قهرمانی یا کسب سهمیه بازی کند. تارتار برخی از بازیکنان متوسط فوتبال ما را جذب کرده و بازیکنانی بوده که خودش خواسته و باشگاه بازیکنانش را جذب کرده است. این بازیکنان اثرگذار یا مطرح نیستند و بیشتر آن‌ها یا جوان یا بازیکنان خود تارتار هستند. البته با توجه به این بضاعت نتایج بدی نگرفتند اما هواداران با آمدن تارتار انتظار دیگری داشتند.

سرمربی سابق ذوب‌آهن اضافه کرد: ذوب‌آهن اگر تا رده هفتم یا هشتم بالا بیاید و خودش را نگه دارد قابل قبول است. کار بزرگ بازیکن بزرگ هم می‌خواهد و ذوب‌آهن بازیکن اثرگذار بزرگ جذب نکرده است. به جز تارتار هم مربی دیگری نمی‌تواند در شرایط حال حاضر هدایت ذوب‌آهن را به عهده بگیرد و به نظرم باید با تارتار ادامه دهند. این تیم خطر سقوط ندارد اما شانس کسب سهمیه هم ندارد. آن‌ها اگر بتواند ششم شود شاهکار کرده است و نتیجه خیلی خوبی گرفته است.