غلامی: باید زودتر تیم ملی هندبال بزرگسالان تشکیل شود/ مربی خارجی استخدام شد به تیم اضافه می‌شود
غلامی: باید زودتر تیم ملی هندبال بزرگسالان تشکیل شود/ مربی خارجی استخدام شد به تیم اضافه می‌شود

کارشناس و پیشکسوت هندبال گفت: با توجه به زمان محدود باید هر چه زودتر تیم ملی بزرگسالان با حضور مربیان داخلی تشکیل شود، هر زمان که مربی خارجی استخدام شد به تیم ملی اضافه خواهد شد. مصطفی غلامی در گفت و گو با حاشیه ورزش، در خصوص بلاتکلیفی تیم ملی هندبال بزرگسالان با توجه به […]

کارشناس و پیشکسوت هندبال گفت: با توجه به زمان محدود باید هر چه زودتر تیم ملی بزرگسالان با حضور مربیان داخلی تشکیل شود، هر زمان که مربی خارجی استخدام شد به تیم ملی اضافه خواهد شد.

مصطفی غلامی در گفت و گو با حاشیه ورزش، در خصوص بلاتکلیفی تیم ملی هندبال بزرگسالان با توجه به نزدیک بودن مسابقات قهرمانی آسیا اظهار کرد: در حال حاضر کرونا مشکلات زیادی را برای ورزش کشور ما ایجاد کرده است. از طرفی هم ما به دنبال استخدام مربی خارجی برای تیم ملی بزرگسالان هستیم که در این موقعیت و زمان محدود جذب مربی خارجی موثر نیست.

پیشکسوت هندبال در ادامه گفت: مربیان داخلی هم فهیم هستند و بازیکنان را بهتر درک می‌کنند. به نظر من استفاده از مربی خوب داخلی در این شرایط بهتر است. یعنی به اعتقاد من بایستی اکنون با استفاده از مربیان داخلی تیم ملی بزرگسالان را تشکیل دهند و اردوها را برگزار کنند. اگر روزی هم با مربی خارجی به نتیجه رسیدند او به کادر فنی اضافه شود.

مربی اسبق تیم ملی هندبال گفت: هرچند که حضور سرمربی خارجی سبب رشد این رشته می‌شود و مربیان با قوانین روز دنیا آشنا می‌شوند اما باید با توجه به نزدیک بودن مسابقات تکلیف تیم ملی هم زودتر معین و ترکیب اصلی تیم مشخص باشد تا بتوانند برای اردوها برنامه‌ریزی کنند. اردوها به کسب نتیجه کمک می‌کند. ما که نمی‌توانیم در یک ماه تیم را جمع و وارد مسابقه کنیم و نتیجه دلخواه مان را بگیریم. پاکدل خیلی پیگیر است که یک مربی خارجی خوب جذب شود اما به نظر من باید با یک سرمربی ایران و دو کمک مربی کار را هر چه زودتر شروع کند.

وی گفت: پاکدل فعالیت زیادی می‌کند تا تیم‌های ملی موفق باشند. تیم ملی جوانان و نوجوانان اردوهای خوبی را داشتند و برای مسابقات قهرمانی آسیا آماده بودند که به دلیل شیوع کرونا این مسابقات لغو شد. تمام بازیکنان جوان ما در لیگ توپ می‌زدند و در کوران مسابقات حضور داشتند. تیم خیلی خوبی داشتیم که ۱۰۰ درصد در مسابقات آسیا روی سکو می‌رفت.

کارشناس هندبال افزود: در حال حاضر بازیکنان بزرگسال ما نیز با توجه به مسابقات لیگ که به صورت متمرکز انجام شد و هر هفته چند مسابقه داشتند آماده هستند. تنها باید آنها را جمع کنند تا در اردوی تیم ملی تمریناتشان را ادامه دهند. باید هر چه زودتر پاکدل این اردوها را تشکیل دهد.

وی در خصوص تشکیل تیم ملی هندبال امید گفت: اکنون باید اول اردوی تیم ملی بزرگسالان که می‌خواهد در مسابقات آسیایی شرکت کند را تشکیل دهند. ما که مسابقات امید نداریم، این تیم را برای آینده تیم ملی بزرگسالان تشکیل داده ایم. این کار بسیار خوبی است که برای آینده هندبال تیم آماده‌ای داشته باشیم، اما الان مسابقات بزرگسالان آسیایی را داریم و بایستی اول به فکر این تیم باشیم. خواهشم از فدراسیون این است که با چند مربی ایرانی تیم را ببندد و هر موقع هم مربی خارجی آمد کنار آنها اضافه خواهد شد.

مربی اسبق تیم ملی هندبال در خصوص لژیونرها و عدم حضورشان در اردوهای تیم ملی گفت: لژیونرهای ما بازیکنان خوبی هستند که در کشورهایی بازی می‌کنند که برنامه‌ریزی ورزشی بهتری نسبت به کشور ما دارند. آنها نظم و انضباط تمرین و مسابقه بهتری دارند. در هفته چند مسابقه دارند و همیشه از نظر بدنی آماده هستند. این بازیکنان باید زمانی به اردو بیایند که فقط با تیم‌ هماهنگ شوند. اردوی تیم ملی بزرگسالان چند بخش تمرین آموزش، هماهنگی و برنامه ریزی مربی برای تکنیک و تاکتیک و سیستم دفاعی دارد.

وی گفت: اگر لژیونرها ۱۰ تا ۲۰ روز قبل از مسابقه هم بیایند می‌توانند به هماهنگی لازم با سایر بازیکنان برسند. بلاخره آنها سالها با هم بازی کرده‌اند و نسبت به هم غریبه نیستند. واقعا باید دانست لژیونرها در این سالها برای تیم ملی خیلی زحمت کشیده‌اند. جای تشکر دارد که ملیت و کشور خود را دوست دارند. فدراسیون هندبال هم باید نگاه ویژه ای به آنها داشته باشد و باید مشکلاتشان را رفع کند، با خودشان و باشگاه‌هایشان ارتباط داشته باشد. این ارتباطات سبب نزدیک شدن آنها خواهد شد.

کارشناس و پیشکسوت هندبال گفت: مسابقات لیگ ما دو ماه پیش تمام شد و تنها دو ماه وقفه افتاده است. به جز باشگاه‌های مس و شهید شاملی که قرار است به جام باشگاه‌ها اعزام شوند هنوز هیچ باشگاهی تمریناتشان را شروع نکرده‌ است. با این حال چون ۶۰ تا ۷۰ درصد بازیکنان ملی در همین دو تیم هستند و برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا تقویت شده‌اند. امیدواریم که این مسابقات، تدارک خوبی برای تیم ملی بزرگسالان باشد و به تیم کمک شود.

وی در پایان با تشکر از رییس فدراسیون هندبال گفت: از رییس فدراسیون کمال تشکر را دارم که همیشه حامی رده‌های پایه هستند و فوق العاده برای تیم های جوانان و نوجوانان تلاش کردند.