غیبت بانوی طلایی توکیو در مسابقات کشوری
غیبت بانوی طلایی توکیو در مسابقات کشوری
دارنده مدال طلای پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو گفت: به دلیل شرکت در دوره‌های آموزشی پارادوومیدانی که ۹ تا ۱۳ اردیبهشت در هندوستان برگزار می‌شود، امکان شرکت در مسابقات قهرمانی کشور را ندارم.

به گزارش حاشیه ورزش

به نقل از ایسنا، هاشمیه متقیان درباره علت غیبتش در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که ۱۹ اردیبهشت در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این که به عنوان تنها نماینده پارادوومیدانی برای شرکت در دوره‌های آموزشی ۹ اردیبهشت به هندوستان می‌روم و این دوره آموزشی به مدت ۴ روز ادامه خواهد داشت دیگر فرصتی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی که از ۱۹ اردیبهشت در مجموعه ورزشی آفتاب انقلاب برگزار می‌شود ندارم.

وی گفت: چون در حال حاضر تحت فشار تمرینات سنگین هستم و باید خود را برای مسابقات جهانی فرانسه که سهمیه پارالمپیک پاریس در آن توزیع می‌شود آماده کنم تلاشم بر این است که با تحمل این فشارها خود را در بهترین شرایط برای جهانی فرانسه آماده کنم تا علاوه بر کسب مدال، سهمیه بانوان در پرتاب نیزه را نیز به خود اختصاص دهم.

متقیان درباره انتخابش به عنوان ورزشکار برتر سال ۱۴۰۱ افزود: از تمام مسوولین ورزش و مردم تشکر می‌کنم که با رای خود این جایگاه را به من اختصاص دادند، انتخاب ورزشکار برتر مسوولیت من را سنگین‌تر کرد و قوت قلبی برای من بود تا با انگیزه بیشتر خود را برای مسابقات آینده آماده کنم.

دارنده مدال طلای پرتاب نیزه پارالمپیک توکیو در ارزیابی از عملکرد خود در تمرینات گفت: طی یکسال گذشته با تمرینات خوبی که داشتم شرایطم از نظر مربیان راضی کننده است و سعی دارم پس از کسب مدال پرتاب نیزه در مسابقات جهانی فرانسه خود را برای رکوردشکنی و کسب دو مدال پرتاب نیزه و دیسک در بازیهای پاراآسیایی آماده کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر آمادگی بدنی و فنی نسبت به مسابقات بین‌المللی فزاع امارات که سال گذشته برگزار شد در شرایط بسیار خوبی قرار دارم و هدفم بر این است که پس از کسب سهمیه پارالمپیک پاریس خود را برای دومین بار جهت کسب مدال پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده کنم.