غیبت مسی در بین نامزدهای توپ طلا پس از ۱۶ سال
غیبت مسی در بین نامزدهای توپ طلا پس از ۱۶ سال
در بین نامزدهای کسب توپ طلای ۲۰۲۲ که توسط فرانس فوتبال اعلام شد نام لیونل مسی به چشم نمی آید. این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ است که نام این فوق ستاره آرژانتینی در فهرست اولیه کسب توپ طلا به چشم نمی آید.

به گزارشhttps://hashiehvarzesh.com/ ، مجله معتبر فرانس فوتبال اسامی نامزدهای کسب توپ طلا در سال ۲۰۲۲ را اعلام کرد.

نکته عجیب و جالب اینکه نام لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی پاری سن ژرمن که با کسب ۷ توپ طلا رکورددار کسب این جایزه بزرگ است در این فهرست به چشم نمی آید.

این برای نخستین بار از سال ۲۰۰۶ است که نام این فوق ستاره آرژانتینی در فهرست اولیه کسب توپ طلا وجود ندارد.

از سال ۲۰۰۶ به بعد همواره نام لیونل مسی در بین نامزدهای کسب توپ طلا وجود داشته است و او توانسته ۷ بار این جایزه بزرگ را به دست آورد.

مسی در تابستان سال قبل راهی پاری سن ژرمن شد. او فصل خوبی را با این تیم پاریسی پشت سرنگذاشت و همین باعث شد تا در بین گزینه های کسب توپ طلا قرار نگیرد. البته مسی در فصل جاری شروع خوبی با پاری سن ژرمن داشته است و در دو بازی که برای تیم به میدان رفته دو بار گلزنی کرده تا نشان دهد که در ۳۴ سالگی همچنان درشرایط خوبی به سر می برد.

اسامی نامزدهای کسب توپ طلای ۲۰۲۲ که توسط فرانس فوتبال اعلام شد به شرح زیر است:

کریم بنزما، روبرت لواندوفسکی، وینیسیوس، کیلیان ام باپه، ارلینگ هالند، تیبو کورتوا، فودن، هر ی کین، سادیو مانه، مایگان، نونیز، ماهرز، فابینیو، هیونگ مین، کاسمیرو، آرنولد، سیلوا، دیاس، انکونکو، لیائو، کیمیش، صلاح، دیبروینه، مودریچ، رودیگر، آلر، رونالدو، کانسلو، ولاهوویچ، فن دایک.