فاجعه در حد چلسی!
فاجعه در حد چلسی!
آبی‌های لندن به بدترین دوران ۳دهه اخیر خود ادامه می‌دهند و در ۱۶بازی خارج از خانه آخر، تنها در ۲بازی پیروز شده و ۹بار شکست خورده‌اند.

حاشيه ورزش:چلسی پس از آبراموویچ انگار قرار نیست رنگ موفقیت و آرامش به‌ خودش ببیند. با ورود تاد بولی آمریکایی به جای مالک روس، یک‌میلیارد پوند بازیکن خریداری و ۳مربی آورده شد اما آبی‌ها همچنان به نحسی خود ادامه می‌دهند. حتی در زمین بورنموث که فرانک لمپارد هم توانسته بود در آن به پیروزی برسد، مائوریتسیو پوچتینوی آرژانتینی موفق به کسب پیروزی نشد. سرمربی چلسی ۱۴مسابقه است که به‌عنوان سرمربی تاتنهام و چلسی در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر موفق به کسب پیروزی نشده و در این ۱۴مسابقه تنها ۴بار مساوی کرده و ۱۰بار باخته. رتبه چلسی هنوز هم دورقمی است؛ ۵امتیاز از ۵بازی و یک امتیاز کمتر از منچستریونایتد بحران‌زده در رده۱۴ جدول لیگ.

نحسی بازی‌های خارج از خانه تنها مختص پوچتینو نیست. چلسی هم در بازی‌های خارج از استمفوردبریج در کسب پیروزی ناتوان است. همچنین آبی‌ها در ۱۶بازی خارج از خانه آخر، تنها در ۲بازی پیروز شده و ۹بار شکست خورده‌اند.

از زمانی که گراهام پاتر در ۲بازی اول خارج از خانه خود در لیگ برتر به‌عنوان سرمربی چلسی (مقابل کریستال‌پالاس و استون‌ویلا در اکتبر۲۰۲۲) پیروز شد، آبی‌ها تنها ۲پیروزی دیگر در ۱۶بازی خارج از خانه در این رقابت‌ها کسب کرده‌اند (۵تساوی و ۹شکست).

۵امتیاز نزدیک است به بدترین آمار شروع فصل چلسی در ۳دهه اخیر. کمترین امتیاز پس از ۵بازی اول در یک فصل لیگ برتر: ۲۰۱۵-۲۰۱۶(۴امتیاز با مورینیو)، فصل ۱۹۹۴-۱۹۹۳(۵امتیاز با گلن هادل) و در این فصل ۵امتیاز با پوچتینو.

ترکیب ۱۱نفره خط به خط مصدومان چلسی ۳۷۰میلیون پوند ارزش دارد: شامل بتینلی، بادیاشیل، چالوبا، فوفانا، ریس جیمز، لاویا، کایسدو، چوکوئنکا، انکونکو، مادوکه و بروخا.

در حال حاضر فهرست چلسی با ۱.۲۱میلیارد پوند پس از منچستریونایتد با ۱.۲۲میلیارد پوند از همه باشگاه‌های دنیا گران‌تر است. پس از این دو باشگاه نام پاری‌سن‌ژرمن دیده می‌شود که بازیکنانش ۱.۰۶میلیارد قیمت دارند. آرسنال، تاتنهام، لیورپول، رئال مادرید و وستهم در رده‌های بعدی جای دارند.چلسی در این فصل تنها ۵گل در لیگ برتر به ثمر رسانده است که کمترین تعداد گل آنها پس از ۵بازی از فصل ۱۹۹۶-۱۹۹۵ زمانی است که آنها در رده یازدهم قرار گرفتند.

چلسی در کلیه رقابت‌های سال۲۰۲۳ تنها به ۶پیروزی دست یافته است.

آبی‌ها در لیگ برتر این فصل در همه معیارها در عدد۵ درجا زده‌اند: ۵بازی، ۵امتیاز، ۵گل زده، ۵گل خورده.

بورنموث در ۳بازی از ۴بازی خانگی اخیر خود در لیگ برتر مقابل چلسی شکست نخورده (۱برد ۲تساوی). پیش از آن هر یک از ۳بازی اول خانگی خود را بین فصل‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۵ و ۲۰۱۷-۱۸ باخته بودند.

پوچتینو درباره این نتایج گفته: «هواداران ناامید هستند اما من نگران نیستم، زیرا ما واقعا می‌دانیم که چه کاری انجام می‌دهیم.» کاری که او و تیمش انجام می‌دهند این است که بلد نیستند برد به‌دست آورند.

  • منبع خبر : همشهری آنلاین