فاصله احسان حدادی با رقبای المپیکی‌اش چقدر است؟
فاصله احسان حدادی با رقبای المپیکی‌اش چقدر است؟

مقایسه عملکرد احسان حدادی در لیگ دوومیدانی با آخرین رکورد ثبت شده از رقبایش نشان می‌دهد که فاصله زیادی با آنها دارد و نمی‌توان شاهد رقابت نزدیکی با این نفرات بود. به گزارش حاشیه ورزش، مرحله اول مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور روز گذشته برگزار شد و احسان حدادی هم در ماده پرتاب دیسک این […]

مقایسه عملکرد احسان حدادی در لیگ دوومیدانی با آخرین رکورد ثبت شده از رقبایش نشان می‌دهد که فاصله زیادی با آنها دارد و نمی‌توان شاهد رقابت نزدیکی با این نفرات بود.

به گزارش حاشیه ورزش، مرحله اول مسابقات دوومیدانی قهرمانی باشگاه‌های کشور روز گذشته برگزار شد و احسان حدادی هم در ماده پرتاب دیسک این رقابت‌ها شرکت کرد اما عملکرد بسیار ضعیفی از خود به نمایش گذاشت و حتی نتوانست در ایران هم عنوان اول را به دست بیاورد. او با پرتابی به طول ۵۷.۴۷ متر پس از حسین رسولی در جایگاه دوم قرار گرفت.

عملکرد بسیار ضعیف احسان حدادی در یک هفته مانده به آغاز رقابت‌های دوومیدانی المپیک نشان داد که نمی‌توان انتظار رقابتی نزدیک با رقبایش در بازی‌های توکیو داشت، چون پرتابگران المپینی که اکنون در رنکینگ فدراسیون جهانی دوومیدانی بالاتر از حدادی هستند، اکثرا در آخرین مسابقات خود پرتاب‌هایی بالاتر از ۶۴ متر ثبت کرده‌اند و دانیل استاهل که بخت اصلی طلای بازی‌های توکیو است پرتابی به طول ۷۱.۴۰ متر ثبت کرده که نشان از آمادگی بالای او در آستانه رقابتی حساس است.

آخرین رکوردی که از رقبای احسان حدادی در فدراسیون جهانی ثبت شده به شرح زیراست: ( ترتیب نفرات بر اساس آخرین رنکینگ فدراسیون جهانی است)

دنیل استاهل سوئدی:  ۱۹ تیر ۱۴۰۰ ثبت رکورد ۷۱.۴۰ متر

فدریک داکرس جامائیکایی:  ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ثبت رکورد  ۶۵.۰۸ متر

لوکاس ویس شایدینگر اتریشی: ۲۶ تیر ۱۴۰۰ ثبت رکورد ۶۴.۵۴ متر

آندریوس گوژیوس لیتوانیایی: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ثبت رکورد ۶۶.۷۱ متر

کریستین چه اسلوونیایی: ۲۳ تیر ۱۴۰۰ ثبت رکورد ۶۷.۷۲ متر

الکساندرو فیرفیریکا رومانیایی: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ ثبت رکورد ۶۰.۵۵ متر

 

احسان  حدادی پس از شرکت در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در هیچ مسابقه رسمی شرکت نکرد تا اینکه روز گذشته در لیگ عملکردی ضعیف داشت. او مدتی بعد از عمل خارپاشنه‌اش در آلمان راهی آمریکا شد تا زیر نظر مک ویلکینز برای المپیک آماده شود اما به دلیل مصدومیت دیسک کمر به ایران برگشت. این پرتابگر چند روز پیش اعلام کرده بود که اگر در لیگ نزدیک به ۶۴ متر پرتاب نکند، صلاح نیست به المپیک برود.

عملکرد حدادی نشان می‌دهد که شرایط مناسبی برای رقابت در این میدان بزرگ را ندارد و مرور رکورد برخی از رقبایش حاکی از آن است که شانس بسیار کمی حتی برای رسیدن به فینال دارد. اکنون باید دید که این ورزشکار چه تصمیمی در زمینه اعزام به المپیک می‌گیرد.