فاصله دور و دراز میزبان ایران از سطح اول اروپا
فاصله دور و دراز میزبان ایران از سطح اول اروپا
تیم ملی ایران در شرایطی به مصاف بلغارستان می‌رود که این تیم سال‌هاست که در سطح اول فوتبال اروپا حاضر نبوده است.

به گزارش حاشیه ورزش قلعه‌نویی که بعد از جام جهانی 2022 به نیمکت تیم ملی برگشت، در اولین بازی‌اش مقابل روسیه به تساوی یک بر یک رسید، ولی بعد از آن توانست چهار برد متوالی داشته باشد. تیم ملی چند روز بعد از تساوی با روسیه، کنیا را در تهران 2 بر یک برد و در تورنمنت کافا هم به ترتیب افغانستان، قرقیزستان و ازبکستان را شکست داد.

بلغارستان در سال‌های گذشته از صحنه اول فوتبال اروپا فاصله گرفته و آخرین حضورش در یک تورنمنت بزرگ به یورو 2004 برمی‌گردد. آنها در لیگ ملت‌های اروپای 23-2022 هم شروع خوبی نداشتند و به ترتیب مقابل مقدونیه شمالی متوقف شدند، به گرجستان در خانه باختند، مقابل تیم ضعیف جبل‌الطارق هم به تساوی رسیدند و در بازی برگشت مقابل گرجستان متوقف شدند.

بعد از این چهار بازی بدون برد بود که ملادن کرستاییچ صرب به عنوان سرمربی جدید بلغارستان انتخاب شد. او توانست به ترتیب جبل‌الطارق و مقدونیه شمالی را ببرد و بازی دوستانه با ایران سومین بازی این مربی در تیم جدیدش به شمار می‌رود. بلغارستان چند روز بعد از بازی با ایران میهمان مونته‌نگرو است، هرچند آنها دیگر بختی برای صعود به دسته دوم لیگ ملت‌های اروپا ندارند و مدت‌هاست که صدرنشینی گرجستان در این گروه قطعی شده است.

منبع :ورزش سه 

  • منبع خبر : ورزش سه