«فایت‌بک» تیم‌ملی را در جام نگه داشت
«فایت‌بک» تیم‌ملی را در جام نگه داشت
سایت ای‌اف‌سی در گزارشی آماری به پیروزی ایران برابر ژاپن پرداخته است.

حاشیه ورزش: ایران در نیمه دوم مصاف با ژاپن سطح بازی‌اش را بهبود بخشید و روز شنبه در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، ژاپن را با نتیجه دو بر یک شکست داد. این برد ایران را به چهارمین قهرمانی در جام ملت‌های آسیا نزدیک کرد. ایران آخرین بار سال ۱۹۷۶ قهرمان جام ملت‌های آسیا شد.سایت ای‌اف‌سی نگاهی به این مسابقه داشت که به رویای ژاپن برای کسب عنوان پنجمش پایان داد.

پشت به پشت

ایران در دو دوره متوالی به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا راه یافته است. هر سه حضور قبلی ایران در این مرحله با شکست همراه بوده است.

مشکلی نیست

ایران برابر ژاپن ۴۲ درصد مالکیت توپ را به دست آورد که سومین رکورد پایین‌ آنها در یک بازی جام ملت‌های آسیا از سال ۲۰۰۷ بوده است.

کلید خاموش

ژاپن تنها دو شوت به سمت دروازه ایران زد. ژاپن به طور میانگین ۳.۶ شوت به سمت دروازه حریفانش در جام ملت‌ها زده بود، (۱۸ شوت در چارچوب در پنج بازی). زدن دو شوت به سمت دروازه حریف، کمترین تعداد شوت به دروازه از سوی سامورایی‌ها از سال ۲۰۰۷ بوده است.

استاد دریبل

علیرضا جهانبخش، بازیکن تیم ملی ایران، مقابل ژاپن چهار دریبل انجام داد؛ آخرین بازیکن تیم ملی که در جام ملت‌های آسیا بیشتر دریبل انجام داد، علی کریمی بود که سال ۲۰۰۷ پنج دریبل مقابل کره جنوبی انجام داده بود.

نمایش خیلی خیلی دیر

گل دقیقه ۹۶ علیرضا جهانبخش دیرترین گل پیروزی‌بخش ایران در تاریخ جام ملت‌های آسیا بوده است. همچنین این دیرترین ضربه پنالتی ایران در جام ملت‌های آسیا در قرن بیست‌ویکم نیز بود.تیم ملی فوتبال ایران در دیدار بعدی باید چهارشنبه به مصاف قطر برود. برنامه دو دیدار دور نیمه‌نهایی جام ملت‌ها به شرح زیر است:

نیمه‌نهایی

سه‌شنبه ۱۷ بهمن، ساعت ۱۸:۳۰، اردن – کره جنوبی، ورزشگاه احمد بن علی

چهارشنبه ۱۸ بهمن، ساعت ۱۸:۳۰، ایران – قطر، ورزشگاه الثمامه

  • منبع خبر : ایسنا