فدراسیون‌های خوشحال، ورزشکاران ناراحت!
فدراسیون‌های خوشحال، ورزشکاران ناراحت!
با لغو بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو در حالی که ورزشکاران دچار ناراحتی شده‌اند، برخی فدراسیون‌های ورزشی از این اتفاق خوشحال هستند.

به گزارش حاشیه ورزش ، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ قرار بود شهریور ماه سال جاری برگزار شود که در اتفاقی عجیب، شورای المپیک آسیا اعلام کرد دولت چین اجازه برگزاری این مسابقات را نمی‌دهد و به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا، این مسابقات به یک سال بعد موکول می‌شود.

تعویق بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و موکول شدن این رقابت‌ها به سال مسابقات انتخابی المپیک، از جمله موضوعات قابل تاملی است که ذهن اهالی ورزش را درگیر کرده است. گاها شنیده می‌شود این امکان وجود دارد که به دلیل هم زمانی مسابقات انتخابی المپیک با المپیک آسیایی، ورزشکاران شاهد لغو کلی این بازی‌ها باشند.

با همه این صحبت‌ها اما شاید برخی روسای فدراسیون‌های ایرانی تنها کسانی باشند که از تعویق این مسابقات خوشحال شده‌اند؛ فدراسیون‌هایی که شاید اگر برنامه‌های خود را در بازه زمانی مناسب پیاده کرده و آماده بودند، همانند ورزشکاران ایرانی از این اتفاق ناراحت می‌شدند. ورزشکاران حساب ویژه‌ای روی جوایز بازی‌های آسیایی باز کرده بودند. حتی بسیاری از ورزشکاران در مصاحبه‌های خود نیز اعلام کردند که برنامه ریزی زیادی برای این جوایز داشته‌اند و الان دیگر دستشان به جایی بند نیست.

اما نقطه مقابل ورزشکاران، دقیقا برخی فدراسیون‌های آن‌ها هستند. همانقدر که ملی‌پوشان ناراحت هستند برخی روسای فدراسیون‌های آن‌ها به دلیل زمان بیشتری که به دست آورده‌اند خوشحال شده‌اند. مسلما اگر فدراسیون‌ها نیز برنامه‌های خود را به دقیقه ۹۰ موکول نمی‌کردند، این ناراحتی برای آن‌ها نیز وجود داشت.

در بین فدراسیونهای المپیک آسیایی که بحث اصلی این گزارش است، هستند فدراسیون‌هایی که هنوز تکلیف نیمکت و سرمربی تیم ملی خود را مشخص نکرده‌اند و اگر بازی‌های آسیایی در همان شهریور ماه برگزار می‌شد، مشخص نبود سرمربی جدید تیم ملی در سه ماه زمان چه اقدام موفقی می‌توانست انجام دهد.