فدراسیون از ذلیل کردن فوتسال چه میخواهد/سکوت سازمان لیگ خیانت است
فدراسیون از ذلیل کردن فوتسال چه میخواهد/سکوت سازمان لیگ خیانت است
مدیرعامل باشگاه شهید منصوری قرچک گفت: نمی‌دانم فدراسیون فوتبال با فروش ساختمان‌های فوتسال و ذلیل کردن این رشته چه می‌خواهد.

کریم منصوری در گفتگو با حاشیه ورزش ، با بیان اینکه شنیده است کارشناسی قیمت ساختمان‌های فوتسال آغاز شده ولی هنوز نهایی نشده است، گفت: فدراسیون فوتبال کاملاً با نقشه عمل کرد. آنها ابتدا سازمان لیگ فوتسال را منحل و دست فوتسالی‌ها را کوتاه کردند. سپس پرهیزکار را از کمیته فوتسال برداشتند و سراجی را منصوب کردند. حالا هم می‌خواهند ساختمان فوتسال را بفروشند تا دستمان به جایی بند نباشد.

هیات‌ها روی فدراسیون چتر انداخته‌اند

عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال افزود: آقای عزیزی خادم (رئیس فدراسیون فوتبال) به جای تقویت سازمان لیگ و باشگاه‌های فوتسال، یک دور برگردان زد و فوتسال را به سال ۱۳۷۸ برگرداند. استقلال فوتسال به کسی ضرر نمی‌زد. مگر فوتسال، فوتبال را آزار می‌داد؟ نمی دانم چرا هیات‌های استانی روی فدراسیون فوتبال چتر انداخته‌اند و فوتسال و فوتبال را به جهتی می‌برند که قشنگ نیست.

چرا فوتسال را ذلیل و خوار می‌کنید

مدیرعامل تیم فوتسال شهید منصوری خاطرنشان کرد: ما حتی یک کلمه هم درباره فوتبال حرف نمی زنیم ولی آقایان دارند کار خودشان را می‌کنند و ساختمان فوتسال را می‌فروشند. دست و پا زدنمان هم فایده ندارد. می‌خواهم بدانم چه چیزی عاید فدراسیون فوتبال می‌شود که اینقدر به پر و پای فوتسال پیچیده و آن را خوار و ذلیل کرده است. چرا به داد فوتسال که این همه افتخار برای ایران کسب کرده است، نمی رسند؟

فوتسال نباید تاوان فوتبال را بدهد

منصوری یادآور شد: همه اذعان دارند فوتسال ایران فراتر از آسیا است و با تیم‌های صاحب سبک جهان رقابت می‌کنیم. چرا باید در این شرایط، فوتسال را به این روز بیاندازند؟ شاید کسانی که در راس فدراسیون قرار دارند، غیر فوتبالی هستند. اگر فدراسیون فوتبال مشکل مالی دارد، برود پیش وزارت ورزش و دولت. اگر شستا ساختمان فدراسیون را مصادره کرده و پول می‌خواهد، فدراسیون از طریق وزارت ورزش آن را در دولت پیگیری کند نه اینکه فوتسال را هم به این دلیل له کند. فوتسال نباید تاوان یک رشته دیگر را بدهد. مگر یک ریال از درآمد جام جهانی فوتبال را به فوتسال می‌دهند؟

فوتسال کارش را از یک دکه شروع کرد

عضو سابق هیات رئیسه سازمان لیگ فوتسال با بیان اینکه باشگاه‌های فوتسال فقیر و ورشکسته هستند، گفت: نباید ساختمانی که متعلق به باشگاه‌های ناتوان و ورشکسته است را بگیرند و آنها را مستاجر کمیته مسابقات و فدراسیون فوتبال کنند. وقتی ما به فوتسال آمدیم، کمیته فوتسال کارش را از یک دکه شروع کرد. سپس به یک نورگیر با سقف شیشه‌ای منتقل شدیم (در ساختمان خیابان پاکستان) و بعد از حضور در ساختمان سئول، نیم طبقه را با پارتیشن برای فوتسال جدا کردند.

سکوت سازمان لیگ فوتسال خیانت است

منصوری با اشاره به اینکه ساختمان‌های سازمان لیگ فوتسال با پول باشگاه‌ها خریداری شد، اظهار کرد: متاسفانه از هیات رئیسه فعلی سازمان لیگ فوتسال هم به جز یکی دو مصاحبه کوچک چیزی ندیده‌ایم. آنها دنبال حق فوتسال نیستند. کوتاهی کردن در این مورد و ساکت ماندن در قبال فروش ساختمان‌های فوتسال که متعلق به باشگاه‌ها است، خیانت خواهد بود.

فروش ساختمان فوتسال در جریان انتخابات ریاست جمهوری؟

مدیرعامل باشگاه شهید منصوری تاکید کرد: شنیده‌ام برای قیمت گذاری روی ساختمان‌های فوتسال کارشناس رسمی آورده‌اند ولی آقایان منکر می‌شوند. مبادا این‌طور باشد که موقع انتخابات ریاست جمهوری که مردم سرگرم هستند، بخواهند این ساختمان‌ها را بفروشند و بروند. آنها باید پاسخگو باشند. روی صحبتم با عزیزی خادم است. او چشم روی هم بگذارد، چهار سال دوره مدیریتش تمام شده است. فوتسال در ایران جامعه گسترده‌ای را شامل می‌شود و اگر عزیزی خادم بخواهد این‌طور در فوتسال عمل کند، مطمئناً از او به خوبی یاد نخواهد شد.

شاید فوتسال خار چشم شده است

منصوری در پایان گفت: فوتسال، تمام ایران را پوشش می‌دهد و همه می‌دانیم که در آن پولی هم نیست. چطور دلتان می‌آید با ورزشی که این همه علاقه مند و تماشاگر دارد این کار را می‌کنید؟ اگر دنبال منافع فوتسال هستید، این کار را نکنید. نمی دانم؛ شاید فوتسال خار چشم اینها شده است. مگر به فوتسال کمک کرده‌اید که حالا پول ساختمانش را می‌خواهید؟