فدراسیون فوتبال عامل حذف فغانی از جام جهانی بود
فدراسیون فوتبال عامل حذف فغانی از جام جهانی بود
 کمک‌داور بازنشسته فوتبال ایران گفت: اصلی‌ترین دلیل حذف علیرضا فغانی، داور ایرانی حاضر در جام جهانی ۲۰۲۲، تمرکز پایین او در این رقابت‌ها بود که ناشی از حذف نام او از لیست داوران ایران توسط فدراسیون فوتبال است.

 

 

 

به گزارش حاشیه ورزش 

محسن فریمانی در خصوص حذف علیرضا فغانی از جام جهانی اظهار کرد: حضور علیرضا فغانی در جام جهانی قطر فرصت مغتنمی برای داوری ایران و شخص خودش به شمار می‌رفت. با توجه به شناختی که از فغانی داشتم، انتظار داشتم مطابق لجبازی‌های همیشگی‌ در تصمیماتش، تصمیم VAR در دیدار پرتغال و اروگوئه را نیز قبول نکند. فغانی اگر اعتقادی به پنالتی داشت، قطعا بدون بازنگری در VAR آن صحنه را پنالتی اعلام می‌کرد اما زمانی که برای بازنگری صحنه خطا از VAR کمک گرفت، تصمیم اشتباهی اتخاذ کرد. ای کاش علیرضا فغانی با تصمیم اشتباه خود از جام جهانی حذف می‌شد نه با اشتباه VAR.

وی ادامه داد: با توجه به جوی که در چند وقت اخیر در ایران و حذف نامش از لیست داوران ایران تجربه کرد، طراوات و شادابی همیشگی را از ابتدای مسابقات در صورت فغانی نمی‌دیدم.

کمک‌داور بازنشسته خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ضمن اینکه کنار گذاشتن فغانی از جام جهانی چیزی از ارزش‌های او کم نخواهدکرد اما تمرکز فغانی در جام جهانی پایین بود و از فرصت به وجود آمده نتوانست استفاده کند. در حال حاضر داوران بزرگ دیگری در جام جهانی اشتباه داشته‌اند و فغانی نیز از این قاعده مستثنی نبود و دلیل اصلی حذف او از جام جهانی را حذفش از لیست داوران ایران می‌دانم.

فریمانی تصریح کرد: تصمیماتی که کمیته داوری فدراسیون فوتبال می‌گیرد، می‌تواند آینده داوری یک داور سطح بالا را تحت‌الشعاع قرار داده و تمرکز او را کاهش دهد. داوری ایران قطعا از کنار گذاشته شدن فغانی از جام جهانی متضرر خواهد شد. کاریزمایی که از علیرضا فغانی در ذهن‌ها شکل گرفته بود را از دست دادیم. فغانی یک داور رو به رشد بود و در سه دوره جام جهانی حضور داشت.

وی اضافه کرد: فغانی داور بزرگی بوده و خواهد بود. همانطور که خودش نیز صحبت کرده بود، پس از جام جهانی برای هدف‌هایش برنامه خواهد داشت. انسان‌های توانمند با این مشکلات به راحتی جا نمی‌زنند. شاید فغانی پس از این فرصتی برای قضاوت در دوره‌های آتی جام جهانی نداشته باشد اما کرسی‌های بالای فیفا انتظار انسان‌های شایسته و توانمندی همچون فغانی را خواهند کشید. امیدوارم که یک روزی علیرضا فغانی را در جایگاه‌های بالای فیفا ببینم.

کمک‌داور بازنشسته ایران با اشاره به گرفتن وقت‌ اضافه طولانی در دیدارهای جام جهانی و تاثیر این اتفاق در دیدارهای لیگ برتر ایران عنوان کرد: بزرگترین تابلوی اتفاقات دنیا جام جهانی است. هر تصمیمی که در این تورنمنت گرفته شود، در فاصله زمانی اندکی در سایر کشورها نیز اجرایی خواهد شد. اگر قرار است این تصمیم در ایران نیز اجرا شود، باید دید که آیا ابزار و امکانات آن وجود دارد یا خیر؟ آیا چارچوب گرفتن وقت اضافه‌ زیاد در ایران نیز فراهم خواهد شد یا خیر؟

 

  • نویسنده : محسن فریمانی: