فریبا: مربی خارجی بهترین گزینه برای جانشینی مجیدی است
فریبا: مربی خارجی بهترین گزینه برای جانشینی مجیدی است
یک پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید، مربی خارجی، مناسب‌ترین گزینه برای هدایت آبی‌پوشان پایتخت است.

بهتاش فریبا، پیشکسوت تیم فوتبال استقلال در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، درباره شرایط این روزهای آبی‌پوشان پایتخت پس از جدایی فرهاد مجیدی اظهار کرد: زمان مشخص می‌کند که آینده استقلال به چه شکل خواهد بود. تیم به سرمربی‌اش عادت کرده بود اما هر کسی حق دارد نسبت به آینده خودش تصمیم بگیرد و جای بهتر را انتخاب کند. فرهاد مجیدی هم تصمیم گرفت که کار خود را پیش ببرد.

او ادامه داد: همه می‌دانیم اسم استقلال از تمام کسانی که در این تیم فوتبال بازی کردند و مربی بودند مثل منصور پورحیدری و ناصرحجازی بزرگ‌تر است. مهم‌ترین مساله باشگاه استقلال این است که ساختار بازیکنانش را حفظ کند و چند بازیکن را در خطوط مورد نظر جذب کند. آماری که فرهاد مجیدی ثبت کرده است، بسیار سنگین است و هر کسی که بخواهد این رکورد را در اختیار بگیرد، کار بسیار سختی خواهد داشت چون سطح توقع هواداران بالا رفته است.

فریبا در پاسخ به این سوال که مربی خارجی بیش‌تر برای استقلال موثرتر است یا مربی داخلی؟ گفت: اگر مربی خارجی می‌خواهیم بیاوریم، باید کارنامه‌دار باشد و هوادار به او اعتماد کند. اگر بتواند استراماچونی به استقلال بیاید، مورد اطمینان هوادار است اما قرارداد و مسائل جانبی این مربی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

او افزود: اگر مربی داخلی بیاوریم، طبیعتا باید مربی استقلالی بیاوریم. الان امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان تیم دارند. بقیه مربی‌هایی که به لیگ برتر اضافه شدند مثل مهدی رحمتی و رضا عنایتی، تجربه آنچنانی را ندارند و تازه یک سال است به لیگ برتر آمده‌اند. نکونام چند سال است که در لیگ برتر دارد مربی‌گری می‌کند و به نظر من اگر قرار باشد، مربی داخلی بیاوریم، نکونام بهترین گزینه است اما اولویت من مربی خارجی است.

این پیشکسوت تیم فوتبال استقلال خاطرنشان کرد: وقتی مربی خارجی نشود، در کل چاره‌ای نداریم و وقتی شرایط فراهم نباشد، باید مربی داخلی بیاوریم. امسال بر خلاف سال‌های گذشته، پشتیبانی خوبی در مدیریت باشگاه صورت گرفته بود و شرایط تیمی هم بسیار خوب بود تا قهرمانی این فصل استتقلال به دست بیاید. اگر این شرایط برای مربی جدید در فصل آینده فراهم باشد، قهرمانی در استقلال برای فصل آینده هم در دسترس خواهد بود.

فریبا در پایان گفت: باید هر چه زودتر سرمربی استقلال مشخص شود چون یکی از دلایل موفقیت استقلال در فصل گذشته، این بود که مجیدی توانست بازیکنان مد نظر خود را جذب کند و کار خود را پیش ببرد. باید این شرایط برای سرمربی فصل آینده استقلال فراهم باشد و اگر پشتیبانی‌ها فراهم باشد، می‌توانیم موفقیت استقلال را تضمین کنیم.