یکی از بهترین نسل‌های تیم ملی در اختیار اسکوچیچ است
یکی از بهترین نسل‌های تیم ملی در اختیار اسکوچیچ است
کارشناس فوتبال ایران درباره اعتقاد برخی از اهالی فوتبال مبنی بر اینکه نسل حاضر از بهترین نسل های فوتبال ملی هستند، گفت: بدون محاسبه نسل ۷۸ آرژانتین که خیلی قدیمی هستند، بعد از نسل ۹۶ امارات و ۹۸ فرانسه، نسل کنونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان در اختیار سرمربی تیم ملی قرار گرفته است.

به گزارش حاشیه ورزش فرشاد فلاحت‌زاده درباره وضعیت اردوی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در مسابقات انتخابی جام جهانی و دیدار با سوریه و عراق اظهار کرد: تا وقتی بحث کرونا در میان است، همه چیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. به همین دلیل مقداری برنامه‌های تیم ملی به هم ریخته و مربیان به بیماری مبتلا شده‌اند. با این حال همه به خاطر تیم ملی هر کاری انجام می‌دهند و با همدلی موجود میان کادرفنی، بازیکنان و مدیران، امیدوارم تیم ملی هم موفق شود.

وی درباره مصاف با دو تیم سوریه و عراق که در این سال‌ها بیشتر از هر تیم دیگری با ایران بازی کرده اند و در مواقعی توانستند تیم ملی را به دردسر بیاندازند اظهار کرد: به نظرم بازی آخرمان مقابل عراق که با پیروزی تیم ملی تمام شد، از حیث نتیجه‌گیری خوب بود اما از حیث مباحث فنی چندان خوب نبود. عراق تیمی است که شباهت‌های بسیاری به ایران دارد. برخی بازیکنان این تیم شرایط بازیکنان ما را می‌دانند و از نظر روحی و روانی به ما نزدیک هستند. آن‌ها شناخت خوبی هم از تیم ما دارند. حتی می‌توان تصور کرد که شکست آخر عراق مقابل ما به خاطر تشریفاتی بودن بازی برای این تیم هم بود چون صعود عراقی ها مسجل شده بود.

وی با بیان اینکه در دیدار با عراق، تیم ملی ایران باید در وهله نخست دروازه خود را بسته نگه دارد، افزود: این موضوع بسیار مهم است که دروازه ما بسته بماند و در ادامه می‌توانیم به گل پیروزی هم دست پیدا کنیم. سبک بازی عراق خشن و فیزیکی است و در مواقعی هم مانند تیم‌های عربی، وقت تلف می‌کنند. باید خیلی خوب و زیرکانه مقابل عراق ظاهر شویم.

این بازیکن سابق تیم ملی ایران درباره بازی با سوریه که در دیدارهای رسمی و دوستانه گذشته نتایج پر نوسانی را کسب کرده است، اظهار کرد: مسلما سوریه در فوتبال آسیا از ایران خیلی عقب است. البته شباهت زیادی به ایران دارد اما در بازی‌های مختلف چهره مختلفی را از خود به نمایش می‌گذارد. بازیکنان سوریه خیلی باهوش و در عین حال خشن و فیزیکی هستند به طور کلی سوریه یک تیم پر نوسان است و امیدوارم در روزی به مصاف ایران بروند که چندان آماده نیستند. البته در این بازی هم مصدومانی دارد که شاید به این دیدار نرسند.

فلاحت‌زاده درباره وضعیت تیم ملی ایران که به اعتقاد برخی از اهالی فوتبال یکی از بهترین نسل های فوتبال ملی هستند، گفت: بدون محاسبه نسل ۷۸ آرژانتین که خیلی قدیمی هستند، بعد از نسل ۹۶ امارات و ۹۸ فرانسه، نسل کنونی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است که ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان در اختیار سرمربی تیم ملی قرار گرفته است. نسل کنونی جوان و باانگیزه است و عملکرد خوبی داشته و در لیگ های اروپایی بازی می‌کنند و وضعیت خوبی هم دارند. آن‌ها با مربیان بزرگی کار کردند و در حال حاضر بهترین‌ها در تیم ملی حضور دارند.

این کارشناس فوتبال درباره مشکلات کنونی این تیم برای دو دیدار پیش‌رو گفت: عدم هماهنگی مهم‌ترین مشکل ایران است. بازیکنان تقریبا شرایط بدنی خوبی دارند چون همگی در مسابقات باشگاهی بوده‌اند ولی نیازمند این هستند که به آمادگی خوبی دست پیدا کنند.

این مربی درباره افزایش اعتمادها به اسکوچیچ نیز اظهار کرد: اسکوچیچ چندین سال در ایران و در تیم‌های شهرستانی و در لیگ برتر مربیگری کرده و در کنار خود دستیارانی مانند باقری و هاشمیان و سایرین را دارد و در نتیجه شناختش از تیم ملی بسیار بالا است. این موضوع واقعا به تیم ملی کمک کرده و برای یک مربی بسیار مهم است که دستیارانش هم اشراف زیاد روی مباحث فنی داشته باشند. کریم باقری هم در مسائل مربوط به مدیریت تیم عملکرد خوبی دارد و به عنوان بزرگتر به تیم ملی کمک می‌کند.

وی درباره اهمیت پیروزی در دو دیدار پیش‌رو و تاثیر موفقیت در بازی‌های ابتدایی در ادامه مسیر انتخابی جام جهانی گفت: تیمی موفق است که امتیازهای ابتدایی را جمع کند. تیمی موفق تر است که بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشد که به شرایط آرمانی و بدنی خوب برسد. از طرفی آماده‌سازی و هماهنگ کردن بازیکنان هم مهم است. همه این ها عواملی هستند که دست به دست هم می‌دهند تا تیم‌ملی مسیر راحت‌تری را برای صعود به جام جهانی طی کند.

  • منبع خبر : ایسنا