فنایی: شیرینی قهرمانی پرسپولیس خاص بود
فنایی: شیرینی قهرمانی پرسپولیس خاص بود
مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از دروازه‌بان‌هایمان راضی بودیم و عملکرد آنها در فصلی که گذشت خوب بود.

به گزارش حاشیه ورزش، تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد تا برای پنجمبن فصل متوالی قهرمان لیگ ایران شود. از طرفی این دومین قهرمانی متوالی سرخپوشان با کادر فنی فعلی محسوب می شود.

تیم فوتبال پرسپولیس با کادرفنی فعلی توانست رکوردهایی مانند بیشترین امتیاز، بیشترین برد، کمترین باخت، کمترین گل خورده و بیشترین کلین شیت را از آن خود کند تا یحیی گل‌محمدی و کادر فنی‌اش بابت ثبت این رکورد بهترین های فصل لقب بگیرند.

داوود فنایی مربی دروازه‌بان‌های تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، در مورد این قهرمانی، ثبت رکوردهایی مانند بیشترین کلین شیت و کمترین گل خورده و … صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید:

پرسپولیس امسال هم قهرمان شد اما همه به این موضوع اذعان داشتند که کار سختی پیش روی تیم بود.

فصل قبل را با قهرمانی پشت سر گذاشتیم و از طرفی از همان زمان می‌دانستیم  که کار دشوارتری پیش رو داریم. بازیکنان خوبی داشتیم و از این موضوع مطلع بودیم که اگر بتوانیم حواشی را از تیم دور کنیم می توانیم به روزهای خوب پرسپولیس تداوم ببخشیم که خدا را شکر این اتفاق رخ داد و باز هم به هدفان رسیدیم.

پرسپولیس این فصل رکوردهای منحصربه فرد زیادی را کسب کرد که دو رکرورد مربوط به بخش دروازه بانان بود. هم بیشترین کلین شیت و هم کمترین گل خورده. در مورد این رکوردها صحبت کنید.

همیشه این حرف را زدم و باز هم تکرار می کنم که ثبت کلین شیت و گل نخوردن  حاصل یک کار تیمی است و همه بازیکنان از مهاجم تیم گرفته تا خود دروازه بان در آن دخیل هستند. بابت ثبت این رکورد هم از مجموعه تیم باید تشکر کنیم.

شما زمانی که حامد لک را جذب کردید خیلی‌ها به این خرید انتقاد کردند اما حالا او توانست از نظر آماری بهترین دروازه بان لیگ باشد. فکرش را می کردید او بتواند این آمار را ثبت کند؟

آن زمان خیلی ها به ما ایراد کرفتند اما قطعا با شناخت این بازیکن را جذب کردیم. از طرفی ما بلافاصله باید به قطر می رفتیم تا در لیگ قهرمانان حاضر شویم. اما او وظیفه‌اش را به خوبی انجام داد و با تمرکز لازم به اهدافش رسید.

به غیر از لک ، رادو هم در چند بازی که برای پرسپولیس به میدان رفت موفق به ثبت کلین شیت شد و این نشان می‌دهد همه دروازه بان ها در سطح خوبی قرار دارند. اینطور نیست؟

دروازه بانی پست حساسی است و چون خودم دروازه بان بودم شرایط را به خوبی لمس می کنم. یک دروازه بان باید همیشه روی فرم باشد. در مجموع می گویم که از رادو و عملکردش راضی هستیم.

یکی از نکات مثبت این است که هر دو دروازه بان پرسپولیس قرارداد دارند اما در فضای مجازی نام برخی دروازه بان ها برای حضور در پرسپولیس مطرح می شود. آیا واقعا پرسپولیس به دروازه بان جدید نیاز دارد؟

راجب این موضوع از الان نمی توانیم صحبت کنیم. تاکید کادر فنی روی این موضوع است که همه بازیکنان باید حفظ شوند چرا که سال به مراتب سخت تری در انتظار ما است و باید همه جوره خود را برای فصلی دشوار آماده کنیم.

پس از آخرین بازی فصل بحث درگیری لفظی کریم باقری و حامد لک مطرح شد.

همه چیز تمام شده و دوست ندارم در مورد این موضوع بپردازم. ما همه یک خانواده هستیم.

شما هم به عنوان بازیکن و هم به عنوان مربی قهرمانی با پرسپولیس را تجربه کردید. کدام قهرمانی شیرین تر بود؟

قهرمانی امسال شیرینی خاصی داشت چرا که صفر تا صد کار از ابتدا دست خودمان بود و این قهرمانی رقم خورد که اتفاق بسیار خوبی بود. امیدوارم باز هم این قهرمانی ها تکرار شود.

به طور حتم فصل حساسی پیش روی تیم است و هواداران خواستار رسیدن تعداد قهرمانی‌های متوالی به عدد ۶ هستند. آیا فصل آتی هم پرسپولیس همین روند را طی می کند؟

در پرسپولیس باید همیشه جاه طلب باشیم. هواداران نمی پسندند که بخواهیم جز کسب جام به چیز دیگری فکر کنیم و به طور حتم سال آتی نیز دنبال رسیدن به عدد ۶ یا به اصطلاح «دبل هت‌تریک» هستیم.

  • منبع خبر : ایرنا