فیروجا از صعود به فینال بازماند
فیروجا از صعود به فینال بازماند
علیرضا فیروزجا با قبول شکست از صعود به فینال سوپرتورنمنت ایمچس بازماند.

به گزارش حاشیه ورزش، در ادامه سوپرتورنمنت ایمچس (Aimchess) که نهمین و آخرین مرحله از تور قهرمانان ۲۰۲۱ است و در روز دوم مرحله نیمه نهایی این مسابقات، علیرضا فیروزجا مقابل ولادیسلاو آرتمیف روسی قرار گرفت و با قبول شکست از صعود به فینال این رقابت‌ها بازماند. در روز اول این رقابت‌ها، فیروزجا و حریفش به تساوی ۲ بر ۲ رضایت داده بودند.

در دیگر دیدارهای برگزار شده در این مرحله، مگنوس کارلسن مرد شماره یک شطرنج جهان با پیروز مقابل لوون آرونیان به فینال این مسابقات راه پیدا کرد.

باتوجه به این که صعود کارلسن به فینال زودتر مشخص شده بود، بسیاری از علاقه‌مندان شطرنج انتظار داشتند که بار دیگر مگنوس کارلسن را مقابل فیروزجا ببیند که با شکست علیرضا، امکان این رویارویی از بین رفت.

به گزارش ایسنا، پیش از این علیرضا فیروزجا در این رقابت‌ها موفق شده بود با مهره سفید مقابل مگنوس کارلسن نفر اول شطرنج جهان به پیروزی برسد.

در این رقابت‌ها ۱۶ شطرنج باز برتر جهان حضور دارند. سوپرتورنمنت ایمچس آخرین مرحله از تور قهرمانان ۲۰۲۱ (به ارزش مجموع  ۱.۶ میلیون دلار)  است که دنبال می‌شود. این رقابت‌ها تا ۱۴ شهریورماه ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌توانند آن را به صورت آنلاین پیگیری کنند.