فینالیست‌های کنفرانس شرق مشخص شدند/ برد سانز در نخستین فینال غرب
فینالیست‌های کنفرانس شرق مشخص شدند/ برد سانز در نخستین فینال غرب
در ادامه پلی‌آف لیگ بسکتبال NBA ضمن مشخص شدن تیم‌های فینالیست کنفرانس شرق، سانز در نخستین فینال کنفرانس غرب به پیروزی دست یافت.

به گزارش حاشیه ورزش، در ادامه رقابت‌های مرحله پلی‌آف لیگ بسکتبال NBA، تیم‌های میلواکی باکس و آتلانتا هاکس موفق شدند با برتری برابر حریفان خود به فینال کنفرانس شرق راه پیدا کنند. سانز نیز نخستین پیروزی‌اش در فینال کنفرانس غرب را به دست آورد.

به این ترتیب در آخرین بازی از مرحله نیمه‌نهایی کنفرانس شرق، تیم‌ آتلانتا هاکس با نتیجه ۱۰۳ – ۹۶ فیلادلفیا سونتی سیکسرز را شکست داد تا با برتری ۴ – ۳ در این سری، به فینال صعود کند.

«جوئل امبید» سنتر تیم فیلادلفیا در این مسابقه ۳۱ امتیاز کسب کرد تا ستاره زمین باشد، اما با این عملکرد نتوانست مانع شکست تیم خود شود.

روز گذشته نیز تیم میلواکی باکس با برتری برابر یروکلین نتس به فینال کنفرانس شرق راه یافته بود. باکس نیز با برتری ۴ – ۳ سری نیمه‌نهایی را پشت سر گذاشت.

در دیگر بازی امروز هم دو تیم لس‌آنجلس کلیپرز و فینیکس سانز نخستین دیدار فینال کنفرانس غرب را برگزار کردند که این مسابقه با نتیجه ۱۲۰ – ۱۱۴ به سود سانز پایان یافت. به این ترتیب فنیکس سری فینال غرب را یک بر صفر پیش افتاد.

«دون بوکر» گارد تیم فینیکس عملکردی فوق‌العاده‌ در این دیدار داشت و با کسب ۴۰ امتیاز، ۱۳ ریباند و ۱۱ پاس گل ضمن ثبت نخستین دبل دبلش در این رقابت‌ها، ستاره زمین شد.

پائول جورج گارد تیم کلیپرز نیز در این مسابقه ۳۴ امتیاز را به دست آورد.