قابلیت کسب ۸ مدال در هانگژو را داریم
قابلیت کسب ۸ مدال در هانگژو را داریم
رئیس فدراسیون کاراته گفت: اختلاف نظرها در فدراسیون تمام شده و با یک تیم همدل در بخش دختران و پسران عازم بازی‌های آسیایی خواهیم بود.

به گزارش حاشیه ورزش  سید حسن طباطبایی رئیس، کیکاووس سعیدی سرپرست نایب رئیسی، محسن آشوری سرپرست دبیری، افسانه باقری سرپرست نایب رئیسی بانوان فدراسیون کاراته به همراه سیدشهرام هروی و فرخناز ارباب سرمربیان آقایان و بانوان تیم ملی کاراته امروز( دوشنبه – 6 شهریورماه) در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی 2022 هانگژو حضور پیدا کردند.

در این نشست سیدحسن طباطبایی در خصوص روند آماده اظهار داشت: در ماه گذشته در آخرین رویداد قهرمانی آسیا در مالزی حضور پیدا کردیم و ارزیابی به نسبت کشورها به دست آوردیم. هم تیم ما و هم کشورهای دیگر با قدرت و آمادگی کامل در مسابقات حضور نداشتیم. در حال حاضر شرایط بهتری داریم. بازی‌های آسیایی و المپیک همیشه شرایط متفاوت نسبت به قهرمانی جهان و آسیا دارد. تیم، کادرفنی پخته و ورزشکاران آماده در تیم ملی هستند و سعی شد از بهترین نفرات استفاده شود. 8 کاراته‌کا به این مسابقات اعزام می‌شوند و با ظرفیت بالای کاراته کشور هر 8 نفر(4 دختر و 4 پسر) حاضر در هانگژو شایسته مدال طلا هستند و امیدوارم این ظرفیت بالقوه در دخترها و پسرها را به بالفعل تبدیل کنیم.

وی در خصوص پیش‌بینی تعداد مدال‌ها گفت: کاراته ما قدرتمند است و با تمام مشکلات و سختی‌ها در سه سال گذشته و اینکه تیم را به حداکثر آمادگی نتوانستیم برسانیم، اما باز هم در هر وزن شایسته مدال هستیم. اغلب بچه‌ها قهرمان جهان، المپیک و مدال‌‌های خوشرنگ دارند و همه 8 نفر ظرفیت مدال خوشرنگ بازی‌های آسیایی را دارند. امیدوارم روز مسابقه و در شرایط مسابقه بتوانیم این اتفاق را رقم بزنیم. ما در جاکارتا دو مدال طلا، در اینچئون سه مدال طلا و در گوانگژو دو مدال طلا به دست آوردیم و ظرفیت ما در تمام این دوره‌ها بیشتر از این تعداد مدال طلا بوده است. اینکه بگویم دو طلا یا سه طلا می‌گیریم قابل پیش‌بینی نیست، هر چند روی کاغذ کمیته فنی و کادرفنی پش‌بینی‌هایی انجام داده است. کاراته ورزش رکوردی و رقابتی نیست و در هر ثانیه اتفاقاتی می‌افتد، اما امیدوارم بهترین خودمان باشیم. قول می‌دهم بچه‌های تیم ملی مثل همیشه برای کاروان افتخار کسب کنند.

منبع :تسنیم 

  • منبع خبر : تسنیم