قاسم‌پور: تیم ملی فوتبال ایران قبلا کارهای سخت‌تری انجام داده است
قاسم‌پور: تیم ملی فوتبال ایران قبلا کارهای سخت‌تری انجام داده است

سرمربی پیشین تیم ملی امید می‌گوید فکر نمی‌کند ادعای عزیزی خادم مبنی بر این که اسکوچیچ از فدراسیون بازی تدارکاتی نخواسته بود، واقعیت داشته باشد. ابراهیم‌ قاسم‌پور در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به میزبانی بحرین و شانس ایران برای صعود به مرحله بعد گفت: […]

سرمربی پیشین تیم ملی امید می‌گوید فکر نمی‌کند ادعای عزیزی خادم مبنی بر این که اسکوچیچ از فدراسیون بازی تدارکاتی نخواسته بود، واقعیت داشته باشد.

ابراهیم‌ قاسم‌پور در گفت‌وگو با حاشیه ورزش، درباره وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی به میزبانی بحرین و شانس ایران برای صعود به مرحله بعد گفت: انسان به امید زنده است. گر چه معتقدم شرایط ما هم مقداری سخت است. ما بازیکنان خوب و شاخصی داریم. لژیونرهای زیادی داریم که سال خوبی را پشت سر گذاشتند و اکثرا در شرایط خوبی هستند و از نظر جسمانی و فنی در وضعیت ایده‌آلی قرار دارند. انتخاب‌های اسکوچیچ هم موید این موضوع است.

او ادامه داد: از طرفی ما تغییراتی در تیم‌ملی داشتیم که به نظرم می‌توانستیم این موضوع را به آینده موکول کنیم. هر چند فکر می‌کنم اسکوچیچ از نفرات قدیمی در ترکیب استفاده خواهد کرد. از طرفی ما تدارکات خوبی نداشتیم و در گذشته یکی، دو بازی آبکی برگزار کردیم و عملا به تحلیل نقاط ضعف و قوت خودمان نپرداختیم. در نقطه مقابل، رقیبان ما تا همین اواخر بازی‌های خود را برگزار کردند و از این حیث جلوتر از ما هستند.

بازیکن پیشین تیم ملی ایران در جام جهانی ۷۸ آرژانتین با اشاره به شرایط آب و هوایی بحرین افزود: شرایط برای ما عادی نیست. اگر چه ما نفرات بهتری نسبت به رقیبان داریم، اما شرایط پیچیده شده و استرس بالاست. ما در خط حمله خیلی خوب هستیم اما در خط دفاعی مشکلاتی داریم که به کند بودن مدافعان وسط مربوط می‌شود و شاید در این بخش دچار برخی مشکلات شویم.

قاسم‌پور در واکنش به این که عزیزی‌خادم عنوان کرده اسکوچیچ بازی تدارکاتی نخواست و فقط درخواست برگزاری اردو در جنوب کشور کرده بود، گفت: من فکر نمی‌کنم سرمربی تیم ملی بازی تدارکاتی نخواسته باشد مگر این که مربی تجربه و دانش لازم را نداشته باشد که آگاه نباشد وقتی تیمی به مسابقات سخت و دشوار می‌رود، باید بازی تدارکاتی داشته باشد تا به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرد. فکر نمی‌کنم ادعای عزیزی خادم واقعیت داشته باشد.

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: نفرات جدید و قدیمی در تیم ملی نیاز به مرور تاکتیک‌های سرمربی در جریان مسابقه دارند. این اتفاق مستلزم بازی تدارکاتی است. البته نباید هر دیداری را هم برگزار کنیم و واقعا باید یک مسابقه تدارکاتی با تیم قدرتمند را برگزار می‌کردیم.

قاسم‌پور درباره وضعیت آب و هوایی بحرین در این مقطع از سال برای برگزاری مسابقات ورزشی که معمولا زمان نامتعارفی است، گفت: من تجربه بازی در این آب و هوا را دارم. معمولا هر بازیکنی بعد از دو متر حرکت با توپ، به نفر بعدی پاس می‌دهد. کار سخت است. البته بحرین به علت میزبانی شرایط بهتری نسبت به بقیه تیم‌ها خواهد داشت اما این‌طور نیست که ما هم از الان بازنده باشیم.

وی با اشاره به کارهای دشوار و غیرممکن که تیم ملی در گذشته انجام داده است، خاطرنشان کرد: ما کارهای به مراتب سخت‌تر هم انجام داده‌ایم. صعود به جام جهانی با مساوی مقابل استرالیا کار ساده‌ای نبود. سه پیروزی متوالی در دوران کی‌روش و صعود به جام جهانی برزیل در کره‌جنوبی تقریبا با شانس هم گره خورده بود. از طرفی ما یک سری امتیازها نسبت به تیم های دیگر داریم که بازیکنان‌مان بین‌المللی هستند و تجربه بازی‌های دشوار را دارند. این یک امتیاز مثبت برای ما است. از نظر خلاقیت و ضریب هوشی بهتر هستیم. ما در گذشته امدادهای غیبی را دیدیم و می‌توانیم به قدرت تیم خودمان امیدوار باشیم.