قرار نیست تا ابد در تیم بمانم
قرار نیست تا ابد در تیم بمانم
مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: کاری با وحید هاشمیان کردند که از مربیگری در ایران دلسرد شد و به آلمان برگشت

به گزارش حاشیه ورزش : عدم تماس باشگاه پرسپولیس با کریم باقری برای تمدید قرارداد و حضور در دور جدید تمرینات سرخپوشان حرف و حدیث‌های زیادی را در مورد این مربی بااخلاق و محبوب کشورمان به همراه داشته است. یک‌سری صحبت‌هایی مبنی‌بر ممنوع‌الکاری باقری مطرح شده و از یک‌سو نیز گفته می‌شود خودش اعلام کرده فعلا قصد کار کردن ندارد. در تمام این روزها باقری ترجیح داد سکوت اختیار کند و توجهی به حواشی نداشته باشد. اما او سکوت خود را شکست و در مورد مسائل مختلف پاسخگوی سوالات شد.

آقا کریم شایعات زیادی در مورد عدم‌همکاری شما با باشگاه پرسپولیس در چند روز اخیر در رسانه‌ها مطرح شده و حتی صحبت‌هایی را از برخی افراد در باشگاه شنیدیم که شما خسته هستید و اعلام کرده‌اید که قصد استراحت دارید. در این مورد توضیح می‌دهید؟
بله، خودم هم این شایعات را شنیده‌ام و به این خاطر ترجیح دادم صحبت کنم. به‌هرحال در فوتبال ما راحت شایعه‌سازی می‌کنند و واقعا نمی‌دانم این صحبت‌هایی که مبنی‌بر ممنوع‌الکار شدن من مطرح شده از کجا آب می‌خورد. تا الان که هیچ‌کس به من نگفته اجازه کار ندارم و بحث خستگی هم که مطرح کردید عجیب است. وقتی تا الان با من تماسی از سوی باشگاه گرفته نشده چطور شایعه می‌کنند خسته هستم و می‌خواهم دور از فوتبال باشم. همیشه گفته و باز هم می‌گویم اگر باشگاه تمایل به همکاری داشته باشد تماس می‌گیرند و پیشنهادشان را مطرح می‌کنند، اما اگر تماسی گرفته نمی‌شود دلیل ندارد این حواشی ایجاد شود.

شاید به باشگاه اعلام کرده‌اند که با شما همکاری نداشته باشند؟
این را می‌توانید از باشگاه بپرسید. به‌هرحال من قراردادی با باشگاه ندارم و پیشنهادی هم برای عقد قرارداد جدید از سوی باشگاه نداشته‌ام. شاید باشگاه درگیر قراردادهای بازیکنان و افراد دیگر است و فرصت فکر کردن به من را نداشته‌اند.

یعنی اگر باشگاه تماس بگیرد شما مشکلی برای ادامه همکاری با پرسپولیس ندارید؟
تا الان که تماسی نگرفته‌اند و وقتی این اتفاق افتاد می‌شود در این مورد صحبت کرد. البته من به ‌نظر دوستان احترام می‌گذارم و اگر تمایلی برای ادامه همکاری نداشته باشند هیچ‌مشکلی وجود ندارد. در هر صورت هر آمدنی رفتنی دارد. قرار نیست که تا ابد در پرسپولیس بمانم.

اینکه نه باشگاه و نه یحیی گل‌محمدی پیشنهادی برای ادامه همکاری نداده‌اند، برای شما ناراحت‌کننده نیست؟
نه، چرا باید ناراحت باشم. حق مسلم باشگاه و سرمربی تیم است که در این مورد تصمیم بگیرند. من هیچ‌وقت از هیچ‌کس توقعی نداشته و نخواهم داشت. همان‌طورکه گفتم اگر خواستند مثل سال‌های گذشته در خدمتم اگر هم نه بدون هیچ‌مشکل و ناراحتی این همکاری ادامه پیدا نمی‌کند.

با هیچ‌یک از اعضای باشگاه و کادرفنی که مشکلی ندارید؟
نه من با هیچ‌کس در باشگاه و تیم مشکلی ندارم و مساله خاصی هم پیش نیامد.

گل‌محمدی برای لیست ورود و خروج تیم با شما مشورت نکرد؟
نه، وقتی قراردادی با باشگاه ندارم و تماسی هم برای همکاری نبوده چرا باید مشورت می‌کردند.

شما بعد از قهرمانی در لیگ و جام حذفی سکوت کردید؟ مساله خاصی وجود داشت؟
نه، چه مساله‌ای. دوستان صحبت کردند و من نیازی ندیدم در آن مقطع حرف بزنم.

الان نمی‌خواهید در مورد فصل سختی که سپری کردید، صحبت کنید؟
هیچ‌فصل راحتی در این چند سال نداشتیم. جذابیت فوتبال همین است که روزهای خوب و بد زیادی دارد. در فصلی که گذشت در مقطعی شرایط سخت شد و صدر جدول را از دست دادیم. باخت به سپاهان خیلی برای تیم گران تمام شد و بعد از این بازی بچه‌ها همه هم‌قسم شدند که بازی‌های آینده را بدون‌توجه به نتایج حریفان ببرند که این اتفاق رخ داد و خوشبختانه توانستیم به صدر برگشته و فصل را خیلی خوب با دو قهرمانی تمام کنیم. هرچند این نتایج به‌سختی رقم خورد و حواشی زیادی را برای تیم ما ایجاد کردند که خوشبختانه اعضای تیم رفتار حرفه‌ای داشتند و بدون توجه به این مسائل مسیر خودشان را پیش گرفتند که خوشبختانه به دو قهرمانی ختم شد. به‌طور حتم یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم اتحاد و همبستگی‌مان بود که ارزش زیادی داشت.

برخی سعی کردند قهرمانی‌های پرسپولیس را به مسائل داوری ارتباط دهند، نظر شما در این خصوص چیست؟
در این چند سال از این جوسازی‌ها زیاد در مورد پرسپولیس اتفاق افتاده است. هر بار که ما قهرمان شدیم آن را به یک چیز ربط دادند. خیلی به این مساله نباید توجه کرد. همیشه یک عده هستند که ناکامی و ضعف‌شان را با پرداختن به مسائل پوچ و بی‌ارزش توجیه می‌کنند. این افراد بارها از دست‌های پشت‌پرده و مسائل اینچنینی در مورد قهرمانی پرسپولیس حرف زده‌اند اما یک‌بار صراحتا نگفته‌اند که عوامل پشت‌پرده چه ‌کسانی هستند و به چه‌ شکل پرسپولیس از جانب ارگانی یا شخصی حمایت شده است. با حرف زدن که نمی‌شود قهرمانی‌های یک تیم را زیر سوال برد. باید با مدرک و سند هر ادعایی را مطرح کرد در غیر این صورت حرفی که فقط به زبان آمده باشد پوچ و بی‌ارزش است.

به‌نظر شما وقتش نرسیده که با بازیکنان و مربیانی که به‌دنبال متهم کردن باشگاه‌های دیگر هستند، برخورد شود؟
از کدام برخورد صحبت می‌کنید؟ در این فوتبال همه چیزمان به‌هم می‌آید و نباید انتظار برخورد با خاطیان را داشت.

در مورد حضور جواد نکونام در استقلال چه نظری دارید؟ آیا او می‌تواند در این تیم موفق شود؟
جواد از دوستان خوب من است و فقط می‌توانم برای او آرزوی موفقیت کنم. حتما خود جواد هم می‌داند که کار کردن در استقلال و پرسپولیس با تیم‌های دیگر خیلی تفاوت دارد و روزهای سختی در استقلال در انتظارش است. امیدوارم بتواند این مسیر را به‌خوبی پیش ببرد و دل هواداران تیمش را شاد کند.

تیم ملی اخیرا در تورنمنت کافا شرکت کرد، فرصت کردید بازی‌های این تیم را ببینید؟
تا حدودی بازی‌های تیم ملی را دیدم و اعتقادم این است که برای موفقیت در جام ملت‌ها باید بازی‌های دوستانه خوبی برگزار کنیم. در مورد کیفیت حریفان تیم ملی در کافا انتقاد زیاد شد، اما شخصا اعتقادم این است که تیم ملی در هر شرایطی باید حمایت شود و فرقی نمی‌کند سرمربی تیم ملی چه فردی باشد. منتقدان هم مسلما سربلندی تیم ملی را می‌خواهند و دوست دارند این تیم در جام ملت‌ها موفق شده و نتایج درخشانی بگیرد. ان‌شاءالله با کادر ایرانی که در این مسابقات خواهیم داشت بتوانیم دست به کارهای بزرگی بزنیم و مردم خوشحال شوند.

اخیرا بحث پاداش‌هایی که به ملی‌پوشان بابت صعود به جام‌جهانی و نتایجی که در این مسابقات کسب شد، خیلی سوژه شد. شما ناراحت نیستید که پاداش صعود به جام‌جهانی به افرادی تعلق گرفت که همراه تیم ملی در آن مسیر نبودند، اما به شما و دیگر مربیان تیم ملی چیزی تعلق نگرفت؟
حقیقتش خیلی دنبال پاداش صعود نبوده و نیستم و هیچ‌وقت هم این قضیه را پیگیری نکردم. اما اینکه پاداش‌ها به چه افرادی تعلق گرفت و آیا این افراد در آن مقطع همراه تیم بودند یا نه را مسئولانی که این پاداش‌ها را دادند باید جواب دهند. مسلما این وسط حق یک‌سری‌ها از جمله وحید هاشمیان خورده شد. وحید از همان استارت کار تیم ملی بعد از معرفی کادر جدید در خدمت تیم ملی بود و به شخصه شاهد بودم که چقدر برای صعود تیم ملی از مرحله گروهی و بعد مرحله نهایی زحمت کشید. اما نتیجه این زحمت‌ها چه شد؟ متاسفانه بعد از رفتن اسکوچیچ اصلا رفتار خوبی با وحید هاشمیان نشد و حتی از لیست پاداش‌بگیران هم او را حذف کردند. یک‌سری‌ها از حجب و حیای وحید سوءاستفاده کردند و شاید اگر او هم بد و بیراه بلد بود و مصاحبه تندی می‌کرد این‌طور با او رفتار نمی‌کردند. کاری با وحید کردند که از مربیگری در ایران دلسرد شد و به آلمان برگشت. درحالی‌که او بالاترین مدارک مربیگری را دارد و کارش را هم خیلی خوب بلد است. همان‌طورکه گفتم فقط چون سرش به کار خودش است و اهل حاشیه نیست، این برخورد را با او داشتند. فقط می‌توانم بگویم متاسفم برای مسئولانی که اینچنین با بزرگان این فوتبال برخورد می‌کنند.
منبع : شهر خبر