قهرمانان لحظه آخری!
قهرمانان لحظه آخری!
سناریوی گل‌های لحظه آخری لورکوزن بار دیگر تکرار شد تا رکورد شکست ناپذیری قهرمان بوندسلیگا حفظ شود.

حاشیه ورزش:

دورتموند و بایرلورکوزن در هفته سی‌ام بوندسلیگا برابر هم به میدان رفتند که این دیدار با تساوی یک بر یک به پایان رسید. دورتموند در ابتدا با گل نیکلاس فولکروگ پیش افتاد ولی لورکوزن در لحظات پایانی موفق شد با گل یوسیپ استانیشیچ از شکست فرار کند.

لورکوزن که در دیدار قبل قهرمانی‌اش را در بوندسلیگا قطعی کرده بود، رکورد بازی‌های بدون شکستش را افزایش داد و به ۴۵ بازی متوالی در تمامی رقابت‌ها رساند.

در این فصل لورکوزن بارها با گل‌های دقیقه ۹۰ و وقت‌های اضافه توانست از شکست بگریزد و یا برنده از زمین خارج شود.  یوسیپ استانیسیچ، مدافع لورکوزن بعد از گلزنی برابر دورتموند با پوزخند گفت: رمز این‌ گل‌ها این است که تا دقیقه آخر و سوت پایان به خودمان ایمان داریم. البته در این فصل کمی شانس هم با ما یار بود.

یک چیز واضح است. گل‌ها دقایق پایانی مدت‌هاست که به تخصص تیم ژابی آلونسو تبدیل شده است و نه فقط در بوندسلیگا، بلکه در لیگ اروپا و جام حذفی نیز این اتفاق رخ داد. مثلا در بازی مقابل قره باغ صدرنشین بوندسلیگا از باخت، برد ساخت.

گل‌های دقیقه نودی در بوندسلیگا

بایرن‌مونیخ ۲- ۲ بایر لورکوزن/ ازگوئل پالاسیوس دقیقه ۴+۹۰

آگسبورگ ۰-۱ بایرلورکوزن/ ازگوئل پالاسیوس دقیقه ۴+۹۰

لایپزیگ ۲- ۳ بایرلورکوزن/ پیرو هینکاپه ۱+۹۰

بایرلورکوزن ۲ – ۱ هوفنهایم/ پاتریک شیک ۱+۹۰

بایرلورکوزن ۵- ۰ وردربرمن / فلورین ویرتس ۹۰

بوروسیادورتموند ۱ – ۱ بایرلورکوزن/ یوسیپ استانیسیچ ۷+۹۰

لیگ اروپا

بایرلورکوزن ۱ – ۰ قره‌باغ / ویکتور بونیفس ۹۰

قره باغ ۲ – ۲ بایر لورکوزن/ پاتریک شیک ۲+۹۰

قره باغ ۲ – ۳ بایر لورکوزن/ پاتریک شیک ۳+۹۰

وستهم ۰ – ۲ بایرلورکوزن/ ویکتور بونیفس ۲+۹۰

جام حذفی

بایرلورکوزن ۳ – ۲ اشتوتگارت/ جاناتان تاه

۳۰ بازی بدون شکست در بوندسلیگا، رکورد چشمگیر تیم دوست‌داشتنی آلونسو در این فصل بود. این روند شکست‌ناپذیری فقط به بوندسلیگا محدود نمی‌شود. لورکوزن در واقع در هیچ مسابقه‌ای در فصل جاری شکست نخورده است؛ ۴۵ بازی بدون شکست!

لورکوزن در دیدار بعدی باید در خانه به دیدار اشتوتگارت برود و در ادامه در نیمه نهایی لیگ اروپا در المپیکوی شهر رم با با این تیم دیدار خواهد داشت.

  • منبع خبر : ایسنا