قهرمانی با آرزوهای متفاوت؛ دوست دارم سرپرستی 100 یتیم را برعهده بگیرم
قهرمانی با آرزوهای متفاوت؛ دوست دارم سرپرستی 100 یتیم را برعهده بگیرم
قهرمان پارالمپیک توکیو در پرتاب وزنه که ۱۷ مدال بین‌المللی (۱۲ مدال طلا، ۲ نقره و ۳ برنز) در کلکسیون افتخاراتش دارد

به گزارش حاشیه ورزشی پس از کسب مدال طلا و نقره پرتاب وزنه و دیسک در پارالمپیک توکیو، در حال حاضر یکی از آرزوهایش این است که قله‌های پهلوانی را فتح کند و اسم خود را ماندگار نگه دارد.

مهدی اولاد را می توان در زمره نامدارترین مدال آوران ورزش معلولین به شمار آورد. او فعالیت خود را از  ۶ سالگی با رشته تکواندو شروع کرده و به مرور مدارج ترقی ورزشی را سپری کرده است. عضویت اولاد در تیم ملی پارادوومیدانی را باید نقطه عطف حیات ورزشی وی به شمار آورد که در نهایت منجر به کسب ۴ مدال جهانی در سال ‌های ۲۰۱۱،۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ و دو مدال طلا در بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در پرتاب دیسک و وزنه شد. این ورزشکار مطرح دوومیدانی معلولان که در خانواده ای ارتشی و برخوردار از ۴ خواهر و برادر به دنیا آمده، تحصیلات ورزشی خود را در کارشناسی ارشد فیزیولوژی ورزش ادامه داده و اکنون نیز دانشجوی دکترای مدیریت ورزش است.

اولاد در این میان نقش خانواده خود را در موفقیت های ورزشی‌اش پررنگ می‌داند و معتقد است که حمایت‌های خانواده از فعالیت های ورزشی او بسیار تاثیرگذار و راضی کننده بوده و همین دلگرمی سبب شد تا به مدال‌های زیادی در عرصه‌های بین‌المللی دست پیدا کند.

عشق و علاقه او به کشورش و عدم رضایت شخصی اولاد از نظر مدالی، جایگاهی و تلاشش برای ارتقای کیفی مدال ها، از جمله نکات شاخص و بارز گفت و گوی ما با اوست. با این حال او تاکید می کند که تلاش و سعی خود را برای فتح سکوها و قله‌های پهلوانی و ماندگاری نام ورزشی خود بکار بسته است.

منبع:ایسنا

  • منبع خبر : ایسنا