قیمت ایبای گومز در فولاد مشخص شد
قیمت ایبای گومز در فولاد مشخص شد
سرمربی فولاد درباره بازیکن مطرح اسپانیایی‌اش توضیح داد.

به گزارش حاشیه ورزش و به نقل از باشگاه فولاد، جواد نکونام، سرمربی فولاد در نشست خبری پس از این بازی با تراکتور در چارچوب هفته بیست و دوم لیگ برتر که با نتیجه ۲ بر یک به سود تیمش پایان یافت، گفت: به تیم خوب تراکتور خسته نباشید می‌گویم. قابل قیاس با تیم سابق نیستند؛ تیم با برنامه و خوب و با سازماندهی خوبی شده‌اند. فکر نمی کردیم که تا این اندازه تراکتور متحول شده باشند. به آن‌ها خسته نباشید می‌گویم. درست است بازی را باختند اما خیلی با برنامه کار کردند و می‌دانستند چه می‌خواهند.

او ادامه داد: تیم ما نیمه اول را خوب شروع کرد و توانستیم به دو گل برسیم و موقعیت خلق کنیم. تراکتور در این نیمه اصلا به دروازه ما نرسید. حریف در نیمه دوم انتحاری کار کرد و با تعویض‌هایش کار را سخت کرد. با سه مهاجم و اوت‌هایی که داشتند ما را مجبور به عقب نشینی کردند. از طرفی در نیمه اول باد کم بود و به نفع ما بود اما باد در نیمه دوم وحشتناک شد و کاملا به ضرر ما بود. وقتی زیر توپ هم می زدیم دوباره به زمین ما بر می گشت. این موضوع و تعویض‌های تراکتور دلیل عقب نشینی ما بود. مهم‌تر از این امروز دست ما واقعا روی نیمکت خالی بود. دو تا بازیکن مصدوم را مجبور شدیم روی نیمکت داشته باشیم و از یکی از آنها استفاده کردیم. صبح امروز مجبور شدم یک دفاع وسط را از اهواز بیاورم؛ او ساعت 7:30 صبح پرواز کرد. دیشب یک بازیکن ما گفت مشکل دارم و نمی‌توانم بازی کنم و ما شرایط سختی را گذراندیم. دو نفر وینگر را از دست دادیم و تعویض‌هایی که داشتیم در پست تخصصی‌شان بازی نکردند.

سرمربی تیم فولاد با اشاره به مشکلات تیمش برای این بازی تاکید کرد: به تیمم خسته نباشید می‌گویم. با وجود همه مشکلاتی که داشتیم نفرات جایگزین همه توان شان را گذاشتند. در نیمه دوم دقت می‌کردیم می‌توانستیم یک گل دیگر هم بزنیم و در یکی دو صحنه در نیمه دوم تراکتور خطرناک ظاهر شد. ما از هوای 29 درجه به هوای 2 درجه بالای صفر آمدیم سرمای هوا هم کار را سخت کرده بود ولی مهم این بود که می‌دانستیم چه می‌خواهیم. در بازی قبل سه امتیاز را از دست داده بودیم و تمام تمرکزمان را گذاشتیم که امروز بتوانیم بازی را ببریم. به بچه ها بخاطر جنگندگی و خواستنی که در تیم‌مان بود تبریک می‌گویم‌. امیدوارم این روند خوبی که داریم را ادامه بدهیم.

نکونام در مورد گل های بازی گفت: در گل اول حمید بوحمدان ذاتا یک بازیکن شوت زن است و یک گل استثنایی به ثمر رساند و من واقعا برای او خوشحال شدم چون با وجود مصدومیت برای ما بازی کرد و از او ممنون هستیم. دوروز قبل مصدوم شده بود اما دیدید که خیلی خوب بود. او گل استثنایی زد که فکر کنم بهترین گل سال فوتبال ایران بود. روی ضربات ایستگاهی همیشه و در همه بازی ها برنامه داریم. بازیکن باید بخواهد تا بتواند کاری را انجام دهد. اگر در ضربات ایستگاهی باورتان نشود می‌توانید به گل برسید شرایط برای تیم حریف آسان می‌شود. ما این تمرینات را برای همه بازی ها انجام می‌دهیم.

او در خصوص گلی که فولاد دریافت کرد گفت: اگر توپ های دیگر گل می‌شد شاید اینقدر ناراحت نمی‌شدم، ولی یک گل عجیب خوردیم. اصلا نفهمیدم چطوری شد. روی پاس ساده توپ به یار ما خورد و با سرعت بخاطر باد تمام وارد دروازه شد. خود ما هم سورپرایز شدیم.

نکونام در مورد شرایط تیمش در مقطع فعلی و اینکه چقدر برنامه برای صعود به جمع چهار تیم برتر دارد گفت: فدراسیون اول باید تکلیف سهمیه را روشن کند. ما تلاش می‌کنیم که بهترین رتبه را کسب کنیم. من در تمام دوران فوتبال و مربیگری‌ام هیچ قولی نداده ام. روزی که به فولاد آمدم تمام برنامه ریزی ما برای سوپرکاپ و جام باشگاه های آسیا بود. شرایط سخت بود اما روز به روز بهتر می‌شود. تیم‌هایی هستید که خیلی از ما جلوتر هستند؛ در این دو سال که یار جذب نکردیم آنها یار و هزینه و شرایطی داشتند که از ما جلوتر هستند. اگر بخواهیم برای سهمیه و موفقیت برسیم باید از همین حالا برای سال بعد برنامه ریزی کنیم. اول فصل هم گفتم و الان هم می‌گویم هر تیمی برای موفقیت نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد. برنامه‌ریزی باید از الان انجام شود. پنجره باز است و باید یار بگیریم و برای سال بعد برنامه ریزی کنیم. من همیشه آدم جاه طلبی هستم و دوست دارم که همه جا بهترین باشم. هر اتفاقی رخ بدهد مشکلی نیست و در آینده هم تلاش می کنیم که در هر بازی بهترین عملکرد را داشته باشیم.

او در خصوص خرید خارجی تیمش که خیلی ها آن را بهترین خرید سال فوتبال ایران می‌نامند، گفت: صادقانه قیمت این بازیکن یک ذره بیشتر از 50 هزار دلار است. ما با دو سه بازیکن دیگر هم صحبت کرده بودیم. بازیکنان خارجی ما همیشه خدا را شکر بهترین کیفیت را داشته‌اند. من روی خرید بازیکن خارجی حساسیت دارم و تا برایم مسجل نشود که می‌تواند به تیم کمک کند کاری انجام نمی‌دهم. بازیکنی داشتیم که قرار بود قرارداد یک و نیم ساله ببندیم ولی بازیکن موافقت نکرد. یک بازیکن هم می خواستیم که پیشنهاد بهتری داشت راهی اوکراین شد و الان می‌خواهد بیاید ولی دیگر شرایطش را نداریم. شما اگر ارتباط داشته باشید و شرایط گفت‌وگو مناسبت باشد، می‌توانید می‌تواند بازیکن خوب بیاورید. ما امسال این را ثابت کردیم و سال بعد هم این اتفاق خواهد افتاد. با قیمت خوب و شرایط خوب می توانیم بازیکنان باکیفیت دیگری را هم بیاوریم و در آینده اگر من در جایی مسئولیت داشته باشم که باشگاه موافق باشد قطعا بازیکنان با کیفیت خواهیم آورد تا سطح فنی فوتبالمان را بالاتر ببریم.

سرمربی فولاد در انتها گفت: با توجه به اینکه بازی بسیار سختی بود، تیم داوری بسیار عالی کار کرد، توانست به خوبی دیدار را کنترل کنند و امروز روز خوبی برای هر چهار داور مسابقه بود.