لغو اعزام تیم ملی بسکتبال به تورنمنت لبنان به خاطر 9 هزار دلار
لغو اعزام تیم ملی بسکتبال به تورنمنت لبنان به خاطر 9 هزار دلار
حضور در تورنمنت بین‌المللی لبنان در برنامه تیم ملی بسکتبال قرار داشت اما اجرای این برنامه به دلیل شرایط برگزاری اردو و به خصوص شرط مالی کشور میزبان لغو شده است.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی بسکتبال برای حضور در پنجره سوم و پایانی انتخابی کاپ آسیا در اردوی آماده سازی به سر می برد. قرار بود این تیم پیش از اعزام به اردن و برگزاری دیدارهای خود در این پنجره، عازم لبنان شود تا در تورنمنت بین المللی به میزبانی این کشور شرکت داشته باشد.

البته ابتدا حضور تورنمنت سوریه برای آماده سازی ملی پوشان بسکتبال پیش از اعزام به محل برگزاری دیدارهای انتخابی کاپ آسیا مطرح شده بود اما طبق آخرین تغییرات و جابجایی ها برگزاری این تورنمنت در سوریه منتفی و لبنانی ها برگزارکننده تورنمنت بین المللی شدند.

طبق مذاکرات شفاهی صورت گرفته میان مدیران بسکتبال ایران و لبنان، قرار بود این تورنمنت به صورت چهارجانبه با حضور ایران، قزاقستان، سوریه و تیم میزبان برگزار شود. در ادامه اما حضور قزاقستان در این تورنمنت منتفی و ابتدا بحرین و در ادامه هم فلسطین جایگزین شد.

همین مسئله که به نوعی حکایت از متزلزل بودن برنامه ریزی لبنانی ها برای تورنمنت مورد نظر دارد، تصمیم گیرندگان تیم ملی بسکتبال کشورمان را در مورد حضور در آن مردد کرد به خصوص با توجه به شرط مالی که میزبان تورنمنت لحاظ کرده است. لبنانی ها از ایران برای سفر به بیروت و شرکت در تورنمنت بین المللی این کشور ۹ هزار دلار مطالبه کرده اند!

همین شرط باعث شده مسئولان فدراسیون بسکتبال تا به امروز پاسخ قطعی مبنی حضور در تورنمنت بین المللی لبنان به برگزارکنندگان این تورنمنت ندهند. آنها در تلاش هستند در صورت امکان دیدارهای تدارکاتی دیگری را جایگزین این تورنمنت کنند در غیر این‌صورت به ملی پوشان بسکتبال با پیگیری تمرینات در تهران عازم محل برگزاری پنجره سوم اانتخابی کاپ آسیا می شوند. طبق برنامه ریزی اولیه این اعزام ۱۹ خردادماه انجام خواهد شد.

به گزارش حاشیه ورزش ، تیم ملی بسکتبال در چارچوب پنجره سوم انتخابی کاپ آسیا ۲۲ خردادماه به مصاف قطر می رود و ۲۴ خردادماه با عربستان دیدار خواهد داشت. هر دو دیدار در اردن برگزار می شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در حال حاضر با ۳ برد و یک باخت صدرنشین گروه E انتخابی کاپ آسیاست. این تیم سال گذشته در قالب پنجره دوم این رقابت‌ها که در قطر برگزار شد، مقابل عربستان به برتری دست یافت اما نتیجه دیدار برابر سوریه را واگذار کرد. در پنجره نخست که سال ۹۸ برگزار شد اما تیم ملی در هر دو دیدار خود مقابل قطر و سوریه به برتری دست یافت.

مسابقات بسکتبال کاپ آسیا در سال جاری میلادی طی روزهای ۲۵ مردادماه تا ۶ شهریورماه به میزبانی اندونزی برگزار خواهد شد.