لژیونر هندبال زنان: از تیم ملی عراق پیشنهاد دارم/برای جام عرب باید از فدراسیون اجازه بگیرم
لژیونر هندبال زنان: از تیم ملی عراق پیشنهاد دارم/برای جام عرب باید از فدراسیون اجازه بگیرم
اسرا زندی گفت: با تیم هندبال "یانه اربیل" در لیگ عراق به مقام قهرمانی رسیدیم ولی برای حضور در جام عرب نیاز به اجازه فدراسیون ایران دارم.

به گزارش حاشیه ورزش ، اسرا زندی لژیونر هندبال ایران است که امسال در مسابقات بطوله عراق یا همان لیگ عراق در تیم یانه اربیل توپ زد و با این تیم جام قهرمانی را بالا برد.

این تیم اکنون مجوز حضور در مسابقات جام عرب یا همان مسابقات مغرب را کسب کرده است اما لژیونر ایرانی برای حضورش در این مسابقات نیاز به اجازه فدراسیون ایران دارد. او همچنین از تیم ملی عراق پیشنهاد دارد اما می‌گوید می‌خواهد برای تیم ملی ایران بازی کند.

اسرا زندی در گفت و گو با ایسنا در خصوص کسب عنوان قهرمانی در لیگ هندبال عراق اظهار کرد: امسال با تیم “یانه اربیل” بودم و با این تیم در مسابقات بطوله عراق یا همان لیگ عراق قهرمان شدیم. تیم اول این رویداد راهی مسابقات جام عرب یا مسابقات مغرب خواهد شد مسئولان باشگاه نیز به من پیشنهاد داده‌اند که همراه تیم در این مسابقات شرکت کنم، اما باید ببینم فدراسیون این جازه را به من می‌دهد.

لژیونر هندبال زنان ایران گفت: برای همین مسابقات بطوله نیز باشگاه با فدراسیون ایران مذاکراتی انجام داد تا کارمان درست شد و فدراسیون به ما اجازه داد در این مسابقات شرکت کنیم. خداراشکر مشکلی هم پیش نیامد و توانستیم نتیجه‌ای که تیم از ما خواسته بود را در مسابقات بدست آوریم و قهرمان شدیم.

زندی افزود: مسابقات بطوله عراق یعنی مسابقاتی که تیم‌های کل کشور عراق در آن بازی می‌کنند. به دلیل شرایط کرونا امسال این مسابقات به صورت متمرکز انجام.

وی گفت: مشخص نیست مسابقات جام عرب یا رقابت‌های مغرب چه زمانی و به چه صورتی انجام می‌شود. قرار شده در موعد مقرر به ما اعلام کنند. نمی‌دانم فدراسیون ایران به من اجازه حضور در این مسابقات را می دهد یا خیر. باید قبل از مسابقات با فدراسیون صحبت کنم تا ببینم چه می‌شود.

ملی‌پوش سابق تیم ملی در خصوص لژیونر شدن زنان هندبال ایران گفت: این اولین بار است که به صورت رسمی در مسابقات خارج از کشور بازی می‌کنیم. فدراسیون ایران مجوز حضور در مسابقات را امسال به ما داد و توانستیم رسمی بازی کنیم. من سابقه پوشیدن لباس تیم ملی را هم دارم و در سال ۲۰۱۵ در مسابقات قهرمانی آسیا اندونزی در تیم ملی حضور داشتم. من اکنون از تیم ملی عراق پیشنهاد دارم اما می‌خواهم در کشور خودم و برای ایران بازی کنم.