مایلی‌کهن: بیرانوند تنها یک مشکل دارد
مایلی‌کهن: بیرانوند تنها یک مشکل دارد
پیشکسوت پرسپولیس به عملکرد علیرضا بیرانوند در درون دروازه سرخ‌پوشان واکنش نشان داد.

به گزارش حاشیه ورزش محمد مایلی‌کهن در ارزیابی از عملکرد تیم پرسپولیس در هفته اول و دوم برابر آلومینیوم و تراکتور اظهار کرد: در هفته اول رقابت‌های لیگ برتر پرسپولیس با وجود این که ۳ امتیاز بازی را گرفت اما خوب بازی نکرد. در بازی دوم برابر تراکتور، پرسپولیس با وجود تماشاگران خونگرم تبریزی هوشمندانه بازی کرد و توانست در این دیدار نیز پیروز میدان باشد. واقعا بازی مقابل چنین تیمی که از تماشاگران پرشوری برخوردار بود، سخت بود و به راحتی امکان‌پذیر نبود.

وی به نقاط ضعف پرسپولیس در این دو دیدار اشاره کرد و افزود: پرسپولیس یکی، دو مهره اصلی خود را از جمله آل‌کثیر که در قهرمانی تیم پرسپولیس در فصل گذشته تاثیرگذار بود، در این فصل از دست داد. آل کثیر بعد از مصدومیت به پرسپولیس اضافه شد و در طی مدت حضورش در پرسپولیس خیلی به این تیم کمک کرد. جای او در خط حمله پرسپولیس واقعا خالی است. در بخش هافبک نیز به نظر می‌رسد پرسپولیس باید مقتدرانه‌تر بازی کند.

این پیشکسوت پرسپولیس تصریح کرد: تمام تیم‌ها در هفته‌های ابتدایی لیگ به دلیل بدنسازی آمادگی لازم را نداشتند و از نظر بدنی هنوز در شرایط خوبی نبودند، البته این گونه نقص‌ها به مرور برطرف می‌شود و در ادامه لیگ شاهد بازی‌های بهتری از تیم‌ها خواهیم بود.

اعتماد به نفس بالای بیرانوند

مایلی‌کهن همچنین به عملکرد بسیار خوب بیرانوند در این دو دیدار اشاره کرد و گفت: عملکرد خوب بیرانوند در این دو بازی نشان داد که کاملا آماده است و حرفه‌ای عمل می‌کند. تنها مشکل موجود اعتماد به نفس بالای بیرانوند در دادن پاس‌های زیاد بود؛ به طوری که مثل یک هافبک عمل می‌کرد که این خطرناک است، او باید سریعتر عکس‌العمل نشان دهد و توپ را از دروازه دور کند.

سپاهان شانس اول قهرمانی

وی درباره حریفان اصلی پرسپولیس در مسیر قهرمانی اظهار کرد: همچون گذشته استقلال، سپاهان و تراکتور حریفان اصلی پرسپولیس برای رسیدن به قهرمانی است. البته تمام تیم‌ها شاخص هستند و برای موفقیت در لیگ هزینه کرده‌اند اما سپاهان در این دو دیدار متفاوت و حرفه‌ای‌تر از تیم‌های دیگر ظاهر شده و با بازیکنان خوبی که جذب کرده، شانس قهرمانی سپاهان حتی از پرسپولیس هم بیشتر است.

۵۰ سال به آزادی رسیدگی نشد

بازیکن سابق پرسپولیس در پاسخ به این پرسش که در مجموع لیگ را تا به امروز چگونه دیدید؟ خاطرنشان کرد: تا به امروز راضی کننده بوده و تیم‌ها شروع خوبی داشتند. تنها مشکل بحث آماده سازی استادیوم آزادی است که در این زمینه تصور می‌کنم تا حدودی به سجادی وزیر پیشین وزارت ورزش کم لطفی شده است. ۵۰ سال از عمر ورزشگاه آزادی سپری می‌شود که البته رقم خاصی نیست. در دنیا استادیوم‌هایی وجود دارد که قدمت آن‌ها بیش از ۱۰۰ سال است. به هر صورت معتقدم حتی اگر به خانه‌ای بعد از سال‌ها رسیدگی نشود تخریب می‌شود. به آزادی نیز در ۵۰ سال گذشته توجه نشده یا بودجه لازم در اختیار وزارت ورزش گذاشته نشده که در چنین وضعیتی قرار گرفته است. بازسازی باید به تدریج انجام می‌شد و نباید این موضوع را تنها به دوره سجادی نسبت دهیم. وی از این جهت مظلوم واقع شده و مورد کم لطفی قرار گرفته است.

نمایندگان مجلس سجادی را اذیت کردند

مایلی کهن اضافه کرد: تا جایی که اطلاع دارم زمان سجادی تونل ورودی آزادی چقدر زیبا شد و تعمیرات اساسی در این بخش صورت گرفت. حتی نمای رختکن‌ها تغییر پیدا کرد، حال این که برخی از نمایندگان مجلس چون با ورزش بیگانه هستند این قهرمان دوومیدانی را اذیت کردند.

وی در پایان با بیان این که خوشحالم کیومرث هاشمی سکاندار ورزش کشور شد، افزود: وی انسان فوق‌العاده‌ و از بدنه وزارت ورزش و جوانان است و مسئولیت‌های مختلفی در ورزش داشته که تجربیات وی می‌تواند به ورزش کمک کند و مشکلات را به حداقل برساند.

منبع :همشهری آنلاین 

  • منبع خبر : همشهری آنلاین