مجیدی-نکونام؛ اپیزود سوم؛ ملاقات سرنوشت‌ساز در نصف جهان
مجیدی-نکونام؛ اپیزود سوم؛ ملاقات سرنوشت‌ساز در نصف جهان
فرهاد مجیدی و جواد نکونام باید برای سومین بار در رقابت‌های مختلف به عنوان سرمربی مقابل یکدیگر صف‌آرایی کنند؛ پیش از این هرکدام یک بار طعم برد را چشیده‌اند.

به گزارش حاشیه ورزش، یکشنبه شب از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان اصفهان، اختتامیه این فصل فوتبال ایران با برگزاری دیداری نهایی جام حذفی در فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ برگزار می‌شود و ۲ تیم فولاد خوزستان و استقلال تهران به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

شاگردان فرهاد مجیدی برای صعود به فینال از سد تیم‌های پیکان تهران، ذوب‌آهن اصفهان، پرسپولیس تهران و گل‌گهر سیرجان گذشت و مردان جواد نکونام نیز تیم‌های ماشین‌سازی تبریز، قشقایی شیراز، سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی را مغلوب کردند تا حالا مقابل هم صف‌آرایی کنند.

این سومین و حساس‌ترین تقابل فرهاد مجیدی و جواد نکونام خواهد بود. شماره هفت اسبق استقلال باید مقابل شماره ۶ اسبق آبی‌ها جدال داشته باشد. در ۲ مصاف پیشین یک برد برای هر یک به ثبت رسیده است و حالا وقت آن است تا یکی از دیگری سبقت بگیرد و به اولین جام در دوران مربیگری‌اش برسد.

ابتدا در لیگ نوزدهم بود که شاهد جدال این ۲ تیم بودیم. اولین بازی پس از بازگشایی مجدد لیگ که در اهواز برگزار شد و تیم میزبان در دیداری جنجالی با نتیجه ۲ بر یک به برتری دست پیدا کرد. ابتدا روزبه چشمی استقلال را پیش انداخت اما موسی کولیبالی و مجتبی نجاریان برای تیم میزبان در نیمه اول و دوم گلزنی کردند و حکم به برتری سرخپوشان دادند. در آن بازی علی کریمی، عارف غلامی و فرهاد مجیدی از استقلال با کارت قرمز سید مهدی سید علی روبرو شدند.

مجیدی در سومین مقطع حضورش در استقلال اما انتقام آن باخت را در ورزشگاه آزادی گرفت. اولین بازی فرهاد پس از بازگشت کا با تک گل دقیقه ۸۲ ارسلان مطهری از روی نقطه پنالتی به سود آبی‌پوشان خاتمه پیدا کرد و باعث شد مجیدی و نکونام حساب بی‌حساب شوند. اما حالا یکی از این ۲ نفر می‌بایست برد دومش را مقابل دیگری جشن بگیرد و پیروزی در این مسابقه یعنی تصاحب یک جام.

زمین بی‌طرف هم مشخص‌کننده تیم برنده خواهد بود. مجیدی در این فصل به اصفهان نیامد و هر سه بازی با تیم‌های اصفهانی را در تهران برگزار کرد. مجیدی در ۲ مقطع قبلی حضورش در جمع آبی‌ها نیز به عنوان سرمربی به اصفهان نیامد و حالا اولین تجربه‌اش را پشت سر خواهد گذاشت اما ماجرای نکونام متفاوت است. کاپیتان اسبق تیم ملی فوتبال ایران تا به حال و از زمانی که سرمربی تیم‌های لیگ برتری شده ۶ بار مقابل سپاهان و ذوب‌آهن در اصفهان به میدان رفته که ماحصل آن چهار شکست و ۲ تساوی بوده و او هیچوقت برنده میدان نبوده است. باید در هفتمین تجربه او چه نتیجه‌ای را به دست خواهد آورد.