محسن ترکی سفیر کودکان کار خراسان رضوی شد
محسن ترکی سفیر کودکان کار خراسان رضوی شد
در مراسمی که با حضور امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور؛فیروزی مدیر کل بهزیستی؛سعیدی سرپرست اداره ورزش و جوانان مشهد و معاونان؛مدیران و کارشناسان اموزش و پرورش و همچنین ۲۰۰کودک کار برگزار شد محسن ترکی پیشکسوت داور بین المللی کشور به عنوان سفیر کودکان کار معرفی شد..

به گزارش حاشیه ورزش 

مجید خروشی- در مراسمی که با حضور امیر آذریان فرمانده قرارگاه شمال شرق کشور؛فیروزی مدیر کل بهزیستی؛سعیدی سرپرست اداره ورزش و جوانان مشهد و معاونان؛مدیران و کارشناسان اموزش و پرورش و همچنین ۲۰۰کودک کار برگزار شد محسن ترکی پیشکسوت داور بین المللی کشور به عنوان سفیر کودکان کار معرفی شد..

امیر سرتیپ رضا آذریان فرمانده شمال شرق کشور در این جلسه ضمن ابراز خوشحالی از ورود پیشکسوتان ورزش به عنوان سفیران کودکان کار و همچنین مسوولان و متولیان جشن شادی و سرور برای کودکان کار در هنگامه دهه ولادت و امامت گفت:امیدواریم در جهت نشان گل لبخند بر کودکان کار موفق عمل کرده باشیم و قدمی در جهت محیطی شاد و مسرور برای این قشر جامعه برداشته باشیم .

آذریان از کودکان کار به عنوان سرمایه  انسانی برای شکوفایی آینده جامعه نام برد و تاکید کرد: کودکان کارعلل مختلفی دارد و نبایستی سطحی به آن نگریست. از جمله عوامل مؤثر بر آن زمینه های فرهنگی و اجتماعی و محیط زندگی  اجتماعی کودکان است. بنابر این ضروری است همه دستگاه های متولی برای ساماندهی این نیروهای آینده ساز جامعه به عنوان قطبی واحد برای آینده آنان برنامه ریزی کنند.

در این مراسم فیروزی مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت:بیش از ۷۵درصد کودکان کار استان هر دو والد را دارند ؛۱۵درصد تک والد و کمتر از ۳درصد یتیم هستند که با توجه به تمهیداتی که پیش بینی کردیم بانک اطلاعاتی جامعی از این کودکان را در دست داریم

وی افزود:به کودکان کار نباید احساسی نگریست بلکه باید به عنوان  یک ظرفیت و پتانسیل برای داشتن جامعه ای توسعه پذیر و آینده نگر نگاه کرد.بسیاری از این کوکان در صورت شناسایی می توانند در جایگاه اجتماعی  به عنوان نخبگان مطرح باشند..واگر در مسیر درست قرار گیرند چه بسا مدیران موفقی در مدیرت جامعه باشند. این کودکان دارای خلاقیت و استعداد فراوانی هستند که در صورت شناخت و برنامه ریزی می توانیم بخشی از اقتصاد تولیدی را در دستان آنان تصور کنیم.

وی خاطر نشان کرد دست تمامی خیرین و نیکوکاران جامعه را در جهت حمایت از کودکان کار به گرمی می فشارم و امیدواریم روزی شاهد کاهش کودکان کار باشیم

فیروزی خاطر نشان کرد: در بحث کودکان کار موضوعی که باید مورد توجه قرار داد این است که بین 2مقوله کودکان کار و کودکان خیابانی وچه تمایز زیادی وجود دارد.و ما بر اساس تحقیقات پژوهشی که انجام دادیم بانک اطلاعاتی جامعی از کوکان کار تهیه شده است و این مراسم جشن و سروربه مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر ویژه کودکانی است که به صورت مشخص در بانک اطلاعاتی سازمان ثبت شده است.

وی. در ادامه خاطر نشان کرد:۶۵درصد کودکان کار در استان را اتباع خارجی تشکیل می دهد و ضروری است در این جهت مرکز اتباع خارجی و سایر سازمانهای مرتبط برای ساماندهی این کودکان ورود کنند.

وی بزرگترین خلائ در بحث نظارت بر کودکان کار دانست و گفت:نیروی انسانی متخصص در موضوع نظارتی به شدت با کمبود روبرو هستیم همچنین در خصوص بودجه اختصاصی در زمینه کودکان کار با کمبود اعتبارات روبرو هستیم.

در پایان این مراسم حکم محسن ترکی به عنوان سفیر کودکان کار خراسان رضوی به وی اهداشد.