محمدی: مهمترین اتفاق سال رفتن بنا بود
محمدی: مهمترین اتفاق سال رفتن بنا بود
مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی، گفت: با توجه به اهمیت رقابت‌های قهرمانی جهان و همچنین کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی، ممکن است در برخی از اوزان یک کشتی‌گیر به هر دو رویداد اعزام شود.

به گزارش حاشیه ورزش

علی محمدی درباره ارزیابی خود از سالی که کشتی فرنگی ایران پشت سر گذاشت، اظهار کرد: خدا را شکر کشتی فرنگی ما در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشت. ما در رده‌های پایه بهترین نتایج ممکن را کسب کردیم و تیم‌های ما به عناوین قهرمانی جهان رسیدند. در رده بزرگسالان نیز معتقدم بهترین تیم جهان را در اختیار داشتیم اما اشتباهات برخی کشتی‌گیران و یا غیبت نفراتی مثل دلخانی که شانس اصلی مدال طلا برای ما بود باعث شد به نتیجه‌ مورد انتظار نرسیم.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی، درباره مهم ترین اتفاق سال ۱۴۰۱ در کشتی فرنگی ایران، گفت: به نظر من مهمترین اتفاق امسال رفتن محمد بنا از تیم ملی کشتی فرنگی بود. واقعا فدراسیون کشتی و همه ما خواستار ادامه حضور بنا تا المپیک بودیم اما او در نهایت بخاطر دو دهه تلاش و خستگی و فشارهای زیاد ناشی از آن دیگر تصمیمش را گرفته بود و از سرمربیگری تیم ملی کنار کشید.

وی با تمجید از توانایی‌های فنی حسن رنگرز، خاطرنشان کرد: از آمدن حسن رنگرز به عنوان یک قهرمان جهان و یک فرد مدیر و مدبر که توانایی‌های فنی بالایی دارد خوشحالیم. او واقعا تازه نفس و همه جوره پای کار است. او هم کار بسیار سختی در پیش دارد و امیدوارم بتواند بهترین نتایج را برای کشتی فرنگی ایران در میادین پیش رو رقم بزند. توانایی‌های رنگرز بالاست اما او واقعا کار سختی در پیش دارد. البته همه ما با همدلی به او و کادرش کمک می‌کنیم تا به موفقیت برسند.

محمدی ادامه داد: مسابقات جهانی امسال واقعا سخت و دشوار است چرا که حکم کسب سهمیه را دارد و همه کشورها با همه توان به میدان می‌آیند تا بهترین نتایج را کسب کنند. هر چند این مسابقات برای همه کشورها سخت است اما معتقدم برای ما سختی بیشتری خواهد داشت. معتقدم بهترین تیم کشتی فرنگی جهان را در اختیار داریم اما کشتی رشته بی‌رکوردی است و با اتفاقات زیادی همراه است. ما در بازی‌های آسیایی نیز با وجود حضور روس‌ها واقعا کار سختی مخصوصا در اوزان سبک داریم که در حد مسابقات جهانی خواهد بود. هدف ما کسب مدال‌های طلا در این مسابقات است چرا که ارزش بالایی در جایگاه کشتی و کاروان ایران دارد.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی، درباره نزدیکی دو رویداد مهم رقابت‌های قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی به لحاظ زمانی و اینکه آیا حضور کشتی فرنگی ایران با دو ترکیب متفاوت در این دو رویداد قطعی شده است یا خیر، گفت: ما در حال حاضر حداقل دو تیم در اردو داریم و حتی در برخی اوزان نیز ۳ یا ۴ نفر را در اختیار داریم. فدراسیون کشتی نیز دست کادر فنی را برای دعوت نفرات مدنظر باز گذاشته تا از این حیث محدودیتی نداشته باشند. مسابقات قهرمانی جهان بخاطر بحث کسب سهمیه المپیک اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد و بازی‌های آسیایی نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای کشتی و ورزش ایران برخوردار است به همین دلیل ممکن است در برخی اوزان بخاطر اهمیت کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی از یک نفر استفاده شود. البته هنوز در اینباره تصمیم گیری نهایی صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: رییس فدراسیون کشتی از هر کجا که بتواند برای کشتی پول می آورد تا مشکلی در برگزاری اردوها و اعزام‌ها با هزینه‌های سنگینی که دارد، پیش نیاید و الحق که تا الان هم هیچ کدام از برنامه‌های ما لنگ نمانده است.

محمدی در پایان گفت: برای حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی آرزوی موفقیت در سال مهم پیش رو دارم. همچنین از محمد بنا نیز به صورت ویژه تشکر می‌کنم که انصافا برای مجموعه کشتی ایران زحمت زیادی کشیده است. امیدوارم شاهد موفقیت روزافزون تیم‌های ملی کشتی ایران در میادین بین‌المللی باشیم.