محمد بنا باید بماند اما با انتخابی عادلانه
محمد بنا باید بماند اما با انتخابی عادلانه
چرخه انتخابی مورد نظر محمد بنا که با انتقادات زیادی روبرو شده، با حضور ۳ مربی و پیشکسوت کشتی ایران و در غیاب نماینده کادر فنی تیم ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش حاشیه ورزش ، تغییر تابعیت علی ارسلان فرنگی کار سابق تیم ملی، موج بی سابقه ای از انتقادات چهره های شاخص کشتی ایران و شاگردان سابق محمد بنا را از رویکرد وی در نحوه انتخاب ملی پوشان کشتی فرنگی طی سال های اخیر و تاثیر این رویکرد در بی انگیزگی کشتی گیران را به دنبال داشت.

قاسم رضایی و امید نوروزی دو طلایی المپیک لندن و سعید عبدولی دیگر عنوان دار کشتی جهان و المپیک آغازگر طرح شدیدترین انتقادات از محمد بنا بودند، انتقاداتی که کماکان نیز ادامه دارد و متاسفانه حتی با برخی بی احترامی ها و نادیده گرفتن کسوت شاگرد و مربی نیز همراه بوده است.

شاگردان سابق محمد بنا نه تنها او را هدف حملات بی سابقه خود قرار دادند، بلکه حمید سوریان نیز از انتقادات هم تیمی های سابق خود به دلیل سکوت در قبال سیاست های محمد بنا و نحوه اجرای چرخه انتخابی تیم ملی، در امان نماند.

جمشید خیرآبادی، مسعود هاشم زاده، صباح شریعتی، محمدعلی چمیانی و برخی دیگر از پیشکسوتان کشتی فرنگی ایران نیز به تبعیت از ۳ چهره شاخص کشتی جهان و المپیک، علیه محمد بنا و رویکرد او در انتخاب ملی پوشان، موضع گرفتند تا آقای خاص کشتی ایران پس از درخشش تیمش در مسابقات جهانی نروژ که با کسب ۴ مدال طلا همراه بود، مورد هجمه سنگین منتقدان قرار گیرد.

در این میان فدراسیون کشتی نیز مانند همیشه از مواضع محمد بنا حمایت کرد و علیرضا دبیر نیز با درخواست از بنا برای ارائه برنامه هایش تا المپیک ۲۰۲۴ پاریس، نشان داد همچنان به تصمیمات محمد بنا اعتقاد دارد.

التهاب شدید این روزهای کشتی فرنگی ایران موجب شد، خبرگزاری ایسنا با رعایت اصل بی طرفی، میزگردی را با حضور تعدادی از مربیان و پیشکسوتان کشتی فرنگی ایران تشکیل دهد.
بر همین اساس نیز درخواست حضور نماینده ای از کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی در این میزگرد به فدراسیون کشتی ارائه شد اما فدراسیون صلاح دانست نماینده‌ای در این نشست نداشته باشد تا در نهایت میزگرد بررسی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی و انتقادات مطرح شده به محمد بنا، با حضور علیرضا لرستانی پیشکسوت کشتی ایران و دارنده ۵ مدال طلای آسیا و نقره بازی های آسیایی ۱۹۹۰ و مربی سابق تیم های ملی، علی اشکانی سرمربی سابق تیم ملی بزرگسالان و نوجوانان ایران و دارنده مدال های نقره جهان و ۳ طلا و یک نقره آسیا و محمد فقیری، فرنگی کار سابق تیم ملی و مربی فعال در کشتی تهران، در خبرگزاری ایسنا تشکیل شود.

در ادامه مباحث مطرح شده در نشست بررسی چرخه انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی را می‌خوانید:

* نمی توانیم بگوییم نتایج بنا بد بوده است

علیرضا لرستانی در ابتدای این نشست گفت: اگر من در اینجا حضور دارم، در حرفهایم فقط خدا را در نظر می گیرم و با کسی مشکل ندارم. به اعتقاد من بنا مدیر بسیار لایق و مربی خوبی است کما اینکه خیلی ها آمدند تیم ملی را تحویل گرفتند اما نتوانستند نتیجه لازم را کسب کنند اما وقتی ایشان آمد نتایج خوبی گرفت. ایرادات او را همیشه گفته‌ام اما نمی توانیم بگوییم بنا با کشتی فرنگی ایران نتیجه نگرفته است. با این حال، سلیقه ای برخورد کردن بدی اوست. وقتی اساسنامه ای وجود نداشته باشد طبیعتا هر کس سلیقه ای کار می‌کند و در این شرایط ایراد کار زیاد می شود.