مخالف نرفتن علی داودی به قهرمانی جهان بودم
مخالف نرفتن علی داودی به قهرمانی جهان بودم
سرمربی تیم ملی وزنه برداری گفت: کسانی که به اردوی تیم ملی نیامدند در ترکیب تیم ملی حضور ندارند البته از اینکه علی داودی از حضور در قهرمانی جهانی انصراف دهد، مورد تاییدم نبود.

به گزارش  حاشیه ورزش ، محمد حسین برخواه در مورد حضور نداشتن وزنه برداران نامدار ایران در اردوی تیم ملی  برای حضور در مسابقات قهرمانی جهان بیان کرد: خیلی از چهره های نامدار نیستند اما خیلی از چهره های نامدار دیگر در اردو حضور دارند که ما را برای مسابقات قهرمانی جهان و بازی های آسیایی ۲۰۲۲ امیدوار می‌کنند تا بتوانیم دست پر از برگردیم و ان‌شاءالله شرمنده مردم نشویم.

برخواه در پاسخ به این پرسش که سهراب مرادی و کیانوش رستمی جایی در ترکیب تیم ملی برای قهرمانی جهان دارند یا خیر؟ گفت: طبق جلساتی که با آقای مرادی و دیگر اعضای فدراسیون داشتیم توافق شد، تمام نفراتی که می خواهند در قهرمانی جهان وزنه بزنند باید از روز اول در اردو باشند و کنار سایر اعضا تمرین کنند و این مسئله اطلاع رسانی هم شد و احتمالا آنها تصمیمی برای حضور در قهرمانی جهان نداشتند.

او در مورد اینکه کیا قدمی و علی هاشمی هم که به علت ابتلای خانواده‌های‌شان به کرونا به اردو نیامدند، جایی در تیم ملی دارند یا خیر؟ تصریح کرد: تا جایی که من اطلاع دارم پدرکیا قدمی، قباد قدمی که از قهرمانان سابق وزنه برداری است به علت کرونا  بستری شده و آرزوی سلامتی برای او دارم. چند نفر از اعضای خانواده علی هاشمی هم دچار این مشکل شدند، برای خانواده او هم آزوی سلامتی دارم اما طبق تصمیمی که گرفته شده است هر کسی از روز اول در اردو حاضر نشود، در ترکیب تیم ملی برای قهرمانی جهان جایی ندارد و بهتر است سر این تصمیم بمانیم تا شرایط برای همه یکسان باشد.

سرمربی تیم ملی در مورد اینکه موافق شرکت نکردن علی داودی در قهرمانی جهان بوده است یا خیر؟ تاکید کرد: علی داودی عنوان کرد از لحاظ ذهنی خسته است و نیاز به استراحت دارد و من ۱۰۰ درصد با این کارش مخالف بودم. البته پیش بینی این را داشتم که داودی در قهرمانی جهان شرکت نکند. در کل اینکه او از مسابقات جهانی انصراف بدهد مورد تایید من نبود.

برخواه در مورد پیش بینی خود از سطح مسابقات قهرمانی جهان که در فاصله چهار ماه بعد از المپیک توکیو برگزار می شود، گفت: تصورم این نیست که مسابقات ساده باشد چون هم تعداد اوزان و هم سهمیه های المپیک محدود شده بود و خیلی از قهرمانان خوب دنیا فرصت حضور در المپیک را پیدا نکردند و نفراتی که از المپیک جا ماندند با قدرت برای قهرمانی جهان خود را آماده می‌کنند. فکر می‌کنم مسابقات سختی باشد اما با توجه به نفراتی که داریم خیلی امیدوار هستم در این مسابقات نتایج خوبی بگیرند و فکر می‌کنم دربین آنها نفراتی هستند که در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ برای ایران افتخارآفرین باشند.

او در مورد نامشخص بودن اوزان بازی های آسیایی و المپیک ۲۰۲۴  بیان کرد: طبق شنیده‌ها، بازی‌های آسیایی در هفت وزن برگزار می شود اما المپیک در پنج وزن است. تعداد سهمیه های المپیک هنوز مشخص نیست. البته این کاهش اوزان باعث می شود سهمیه گرفتن و کسب مدال در المپیک ۲۰۲۴ سخت تر باشد. با این حال استعداد های خوبی داریم که فقط نیاز به حمایت دارند.

برخواه در مورد زمان اعلام لیست ۱۲ نفره تیم ملی و اینکه در اوزان ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم، چه کسانی حضور دارند، گفت: ما اول آبان ۱۲ نفر که باید در لیست نهایی باشند را معرفی می‌کنیم و ۱۰ نفر اصلی را تا یک روز قبل از اعزام فرصت داریم که انتخاب کنیم. نفراتی که آماده‌تر باشند، انتخاب خواهند شد. در دسته ۹۶ کیلوگرم، ایوب موسوی و رضا دهدار هستند و در دسته ۱۰۹ کیلوگرم، علیرضا سلیمانی و امیر عزیزی  حضور دارند.