مدال گرفتم، حق ندارند بگویند مدال برای ما بود
مدال گرفتم، حق ندارند بگویند مدال برای ما بود
حدادی: من آدم پرهزینه‌ای بوده و هستم

 

به گزارش حاشیه ورزش 

احسان حدادی درست مثل روزهایی که برای‌ المپیک ریو آماده می‌شد، این روزها تنهایی برای خودش اردو برپا می‌کند. او که قبل از این حرف از پنجمین مدال طلای بازی‌های آسیایی هانگژو می‌زد، معتقد است بدون امکانات و مربی خبری از مدال نیست.

دوباره به‌روزهای بدون مربی برگشتی؟

من‌بعد از اردوی ۴۰ روزه، ۵ روزی است برای تمرین به مشهد آمده‌ام. فعلا برای ۲۰ روز تا یک ماه در مشهد اردو زده‌ام و در ورزشگاه امام رضا(ع) تمرین می‌کنم. فدراسیون پیگیر کار مربی‌ام هست، اما وزارت ورزش هنوز خبری نداده است. به‌هرحال هرچقدر پول بدهی همان‌قدر آش می‌خوری. اگر وزارت تکلیف مربی‌ام را مشخص نکند، من هم دربازی‌های آسیایی هانگژو مدال نمی‌گیرم.

بدون مربی چطور تمرین می‌کنی؟

خودم تنها تمرین می‌کنم. سه ماهی است که درخواست مربی داده‌ام ، فعلا که خبری نیست. متاسفانه مدیران ما بد نیستند نه بگویند و به‌جای آن تماس را جواب نمی‌دهند. من هم فعلا بدون مربی تمرین می‌کنم و نامه برای قرارداد با مربی‌ام داده‌ام اما خبری نشده است. درحالی‌که بازی‌های آسیایی هانگژو راداریم و اگر امکانات و مربی نباشد، از مدال من هم خبری نیست.

فدراسیون جهانی دوومیدانی رکوردهای ورودی قهرمانی جهان را اعلام کرده، با رکورد ۶۷ متر و ۲۰ سانتیمتر سهمیه جهانی پرتاب دیسک دست‌یافتنی است؟

همیشه رکورد ورودی جهانی پرتاب دیسک ۶۵-۶۶ بوده و خیلی وقت‌ها پرتابگران سهمیه را ثبت نکرده‌اند و معمولا با حضور بین ۳۲ نفر اول رنکینگ جهانی ، به قهرمانی جهان می‌رسند.حتی ورودی فینال هم ۶۵ متر است و بنابراین پرتابگران با بهترین رکوردها در مسابقات مختلف شرکت می‌کنند و برای صعود بین ۳۲ نفر اول رنکینگ جهانی امتیاز می‌گیرند تا به قهرمانی جهان برسند.

تو فکر می‌کنی بتونی سهمیه جهانی بگیری؟

من سهمیه بگیرم که چه بشود؟ پول بلیت هواپیما را نداشته باشیم یا تیم نرسد؟ سهمیه برای چه بگیریم؟ برای المپیک هم هیچ رشته‌ای نباید سهمیه می‌گرفت، وقتی بودجه ورزش را فقط به دو رشته می‌دهند، با ابن شرایط باید بقیه رشته‌ها تعطیل شود.

تو قبلا می‌گفتی می‌خواهی پنجمین مدال طلا را در هانگژو بگیری. می‌گیری؟

اگر نگیرم مسوولان مقصر هستند. دوستانی که تنها به فکر مدال هستند، بدون اینکه امکانات را فراهم کنند.

اما وزیر که دوومیدانی کار بوده، یعنی کارت را پیگیری نمی‌کند؟

سجادی که از جنس ما بوده، وظیفه‌اش باید پیگیری کار دوومیدانی کاران باشد. او باید از من بپرسد احسان حدادی چه‌کار می‌کنی، کجا تمرین می‌کنی و حتی تمریناتم را هم ببیند. من احسان حدادی اگر مدیر باشم تعارف ندارم و کار ورزشکاران را زیر نظر می‌گیرم . وزیر ورزش باید به اتاق ورزشکار برود تا ببیند چه‌کار می‌کند. اما مسوولان ورزش ما نه پول می‌دهند و نه امکانات مدال هم می‌خواهند. آن‌ها 20 هزار یورو در سال برای ورزشکار هزینه می‌کنند و بعد می‌گویند برای حدادی هزینه‌های میلیونی کردیم.

تو در روزهای سرد  مشهد  تمرین می‌کنی؟

من تمرینم را طبق برنامه انجام می‌دهم، حتی در روزهای سرد مشهد، اما چون زمین‌یخ زده، تمرین پرتاب را در سالن انجام می‌دهم.