مربی تیم ملی هندبال زنان: یک بازی دوستانه برنامه‌ریزی شده است/ رقبای سختی در آسیا داریم
مربی تیم ملی هندبال زنان: یک بازی دوستانه برنامه‌ریزی شده است/ رقبای سختی در آسیا داریم
خدیجه قانع گفت: فدراسیون برای انجام دیدارهای دوستانه برنامه‌ریزی کرده است و قرار است یک بازی دوستانه داشته باشیم، بازی تدارکاتی خیلی به تیم کمک خواهد کرد.

به گزارش حاشیه ورزش ، مربی تیم ملی هندبال زنان در مورد روند تمرینات تیم ملی هندبال اظهار کرد: دومین اردو تیم ملی است، خداراشکر نسبت به اردو قبل بچه ها با آمادگی بیشتری وارد اردو شدند. در اردوی قبل حدود ۵۶ دعوت کردیم که از میان آنها ۲۹ نفر به اردو بعدی راه یافتند. در این اردو هم تعدادی از بازیکنان کم خواهند داشت.

مربی تیم ملی هندبال زنان در خصوص اینکه کی ترکیب نهایی مشخص خواهد شد گفت: در اردوی بعدی ۲۲ بازیکن دعوت خواهند شد که در اردوی بعدتر در مورد ترکیب اصلی به جمع‌بندی خواهیم رسید تا در مدت زمان باقی مانده روی تاکتیک و تکنیک بازیکنان کار کنیم.

قانع در مورد بازی‌های تدارکاتی و یا اردوی برون مرزی گفت: فدراسیون برنامه‌ریزی‌هایی کرده است که یک بازی دوستانه داشته باشیم که هنوز میان دو کشور مردد هستیم. اگر این اتفاق رخ دهد به آمادگی بازیکنان کمک خواهد کرد و سبب می‌شود با آمادگی بیشتری وارد مسابقات شویم. این اردوی تدارکاتی اتفاق خوبی خواهد بود با توجه به اینکه مدت زمان کمی که تا مسابقات داریم یک یا دو بازی تدارکاتی خیلی کمک خواهد کرد.

وی در خصوص تاثیر حضور دو بازیکن روس در اردوی تیم ملی زنان گفت: یکی از رقبای ما در مسابقات آسیا ازبکستان است. سطح و مدل بازیکنان این کشور یا همان شوروی سابق به بازیکنان روس نزدیک است. بنابراین این دو بازیکن خیلی به ما کمک خواهند کرد تا در دفاع و حمله مقابل آنها به آمادگی بیشتری برسیم.

وی در خصوص احتمال جهانی شدن تیم ملی هندبال زنان در مسابقات آسیایی گفت: اول باید از فدراسیون تشکر کرد که نگاه ویژه ای داشتند و با توجه به اینکه ۶ سهمیه جهانی در آسیا توزیع می‌شود تصمیم گرفتند تیم را اعزام کنند. البته کار ما هم سخت است چون ما در دوره قبل در مسابقات شرکت نکردیم و هر غیبت فاصله ما را تا سکوهای آسیا بیشتر خواهد کرد. از طرفی چهار تیم در آسیا هستند که حرف اول را می‌زنند و به سطح بازی‌های اروپا خیلی نزدیک هستند که اگر آنها را کنار بگذاریم سایر رقبا همچون ازبکستان، هنگ کنگ و حتی کره شمالی را پیش رو داریم. اینها رقبای سختی برای ما هستند. ما تلاش خود را می‌کنیم اما کار سختی در پیش داریم که امیدوارم با توکل بر خدا و همت بازیکنان اتفاق خوبی برای ایران رقم بخورد.