مربی تیم ملی وزنه‌برداری: پیشرفت رکوردی دختران قابل توجه بود
مربی تیم ملی وزنه‌برداری: پیشرفت رکوردی دختران قابل توجه بود
مربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان گفت: پیشرفت رکوردی نمایندگان کشورمان در پیکارهای قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در هند قابل توجه بود.

به گزارش حاشیه ورزش 

مه‌سیما بابایی درباره عملکرد تیم‌های نوجوانان و جوانان دختر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا، اظهار داشت: این پیکارها در سطح بالایی از لحاظ فنی در هند برگزار شد. ما در رده سنی نوجوانان و جوانان به ۵ مدال طلا، ۵ نقره و ۷ برنز رسیدیم و مقام سوم تیمی را در نوجوانان و مقام چهارم را در جوانان کسب کردیم. هرچند در همه دسته‌ها ما نماینده نداشتیم و با ترکیب کاملی اعزام صورت نگرفته بود.

وی افزود: در مسابقات نوجوانان جهان در عربستان در بخش تیمی مقام سوم را کسب کردیم و حال برای دومین بار به این مقام در رده سنی نوجوانان دست یافتیم. در آن رقابت‌ها تعداد وزنه‌برداران بیشتر بود و تیم کامل رفته بود؛ اما تنها یک برنز و سه نقره کسب کردیم.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان عنوان کرد: در مسابقات قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، چین‌تایپه و کره‌جنوبی حضور داشتند، اما چین غیبت داشت و اگر بود، شرایط را برای ما مقداری سخت‌تر می‌کرد. هرچند هدف مد نظر ما افزایش رکورد نمایندگان کشورمان بود، آنها از نظر فنی رشد قابل توجهی داشتند و توانستند رکوردشکنی کردند.

بابایی یادآور شد: برای اولین بار دختران ما پیشرفت قابل توجهی از نظر رکوردی داشتند و توانستیم در نوجوانان سوم آسیا شویم. در رده جوانان تعداد وزنه‌برداران کمتر بود و نمی‌توانستند در رده نوجوانان شرکت کنند؛ اما نوجوانان ما با حضور در هر دو رده شانس خود را امتحان کردند. از ۱۰ نفری که به هند اعزام کردیم، سه نفر از آنها جوان بودند. همچنین رقبای ما در برخی از دسته‌ها بسیار قدر بودند، با این وجود نمایندگان کشورمان خیلی خوب ظاهر شدند. میزبانی هند هم از این مسابقات بد نبود فقط مشکل غذایی داشتیم و هوا بسیار شرجی بود.

وی اضافه کرد: از شانزدهم مرداد هم اردوی تیم ملی وزنه‌برداری بانوان در رده بزرگسالان برای حضور در مسابقات جهانی عربستان که یکی از گزینشی‌های المپیک است با ۶ وزنه‌بردار در رده بزرگسالان و ۲ نفر از تیم جوانان آغاز شد. فاطمه کشاورز و ریحانه کریمی در دسته ۶۵ کیلوگرم، الهه رزاقی در دسته ۷۶ کیلوگرم، پریسا نورعلی و سیده الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم و زینب شیخ حسن ارباب در دسته ۸۷ کیلوگرم در این رقابت‌ها به روی تخته می‌روند.

مربی تیم ملی وزنه‌برداری زنان خاطرنشان کرد: امیدوارم رشد رکوردی خوبی داشته باشیم. سطح مسابقات جهانی عربستان بسیار بالاست و هدف ما تنها ارتقای رکوردهاست تا وزنه‌برداران بتوانند به رتبه بالاتر و در نهایت به سهمیه المپیک برسند.

منبع :ایرنا

  • منبع خبر : ایرنا