مربی تیم ملی گفت: هندبال ایران سال‌ها مدالی نداشت داوری در باخت به قطر بی‌تاثیر نبود
مربی تیم ملی گفت: هندبال ایران سال‌ها مدالی نداشت داوری در باخت به قطر بی‌تاثیر نبود
مربی تیم ملی هندبال مردان گفت: نمی‌خواهم تمام تقصیرها را گردن داور بیندازم اما تصمیمات داوری در نتیجه بازی ایران قطر در کشورهای اسلامی بی‌تاثیر نبود.

حمیدصادق شاه‌نشین در مورد عملکرد تیم ملی هندبال مردان در بازی‌های کشورهای اسلامی در گفتگو با حاشیه ورزش اظهار کرد: بازیکنان عملکرد خوبی داشتند. با توجه به شرایط تمرینی و مدت زمانی که داشتیم فکر می‌کنم بازیکنان آن چیزی را که کادر فنی و در راس آن وسلین می خواستند به نمایش گذاشتند. تیم‌های حاضر در این مسابقات مثل ترکیه، عربستان و قطر تیم‌های خوب و مدعی بودند و ما هم نمایش خوبی مقابل آنها داشتیم. وسلین هم از عملکرد کادر و بازیکنان راضی بود.

مربی تیم ملی هندبال مردان افزود: اگر در بازی با قطر آن شرایط پیش نمی‌آمد و بازیکنان خودباوری داشتند می‌توانستیم برنده باشیم و شرایط بهتری را برای خود رقم بزنیم. از دید من بازیکنان نیمه اول را خیلی بد بازی کردند اما در نیمه دوم بعد از گوشزدها و صحبت‌های وسلین به بازی برگشتند و خیلی خوب بازی کردند. نمی‌خواهم تمام تقصیرها را گردن داور بیندازم اما تصمیمات داوری هم در نتیجه بازی بی‌تاثیر نبود. می‌توانستیم به فینال مسابقات راه یابیم.

وی گفت: به هر حال کسب مدال برنز هم نتیجه خوبی بود. هندبال ایران سال‌ها است که در دنیای بین‌المللی هیچ مدالی نداشته است. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا بحرین در سال ۲۰۱۴ دیگر مدالی در سطح بین‌المللی نداشتیم. این مدال تاثیر خوبی در تیم داشت و قطعا در روند تیم در آینده هم موثر خواهد بود.

شاه‌نشین در ادامه در خصوص برنامه تیم ملی تا مسابقات قهرمانی جهان لهستان/سوئد اظهار کرد: تا قهرمانی جهان مسابقه دیگری نداریم. آنطور هم که می‌دانم بازی های تیم ما در لهستان است. فکر می کنم یک ماه یا دوماهی تمرینات تیم ملی را نخواهیم داشت چون باشگاه‌ها برای حضور در لیگ شروع به کار کرده‌اند. بنابراین در شهریور که اردوی ملی نداریم. لیگ هم اگر در مهر آغاز شود چند هفته هم برای این موضوع اردو نخواهیم داشت. باید براساس برنامه لیگ ببینیم برنامه ملی چطور خواهد شد. صحبت‌هایی با وسلین داشتیم و قرار است تصمیم نهایی برای شروع تمرینات را او اعلام کند.

مربی تیم ملی هندبال در مورد دیدارهای تدارکاتی قبل از مسابقات قهرمانی جهان لهستان/سوئد گفت: وسلین برای قهرمانی جهان به تعدادی دیدارهای تدارکاتی نیاز دارد. همه برنامه‌های لازم به رییس فدراسیون ارائه می‌شود و بعد تصمیم نهایی اجرایی خواهد شد. دیدار تدارکاتی برای هر تیمی نیاز اولیه است و هر تیمی که دیدارهای بهتری را داشته باشد مطمئنا عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی گفت: هندبال ایران به دلایل مختلف مقداری عقب مانده است اما باید بتوانیم جایگاه خود را در آسیا ارتقاء دهیم و می‌توانیم بهتر از اینها عمل کنیم. اینها بستگی به این دارد که بازیکنان هم شرایط روحی و ذهنی لازم را داشته باشند و هم به خودباوری لازم برسند و بدانند که هندبال ایران پیشرفت کرده است. کسب یک نتیجه خوب در قهرمانی جهان به میزان اردوها و دیدارهای تدارکاتی هم بستگی دارد.