مرتضی قربانی‌، شانزدهمین رییس فدراسیون تیراندازی
مرتضی قربانی‌، شانزدهمین رییس فدراسیون تیراندازی
فدراسیون تیراندازی از بدو تاسیس تاکنون روسای زیادی را به خود دیده است که مرتضی قربانی‌ یازدهمین رئیس این فدراسیون بعد از انقلاب محسوب می‌شود.

به گزارش حاشیه ورزش ، بعد از ۷ ماه که از پایان ریاست علی دادگر در فدراسیون تیراندازی می‌گذشت انتخابات این فدراسیون انجام شد. علی دادگر از تیر ۹۶ سکان تیراندازی را بدست گرفت و تیر ۱۴۰۰ نیز از سوی وزارت ورزش به عنوان سرپرست انتخاب شد. دادگر تا آبان به عنوان سرپرست باز هم حضور داشت اما وزارت ورزش در آبان ماه مهدی مبینی را جایگزین دادگر کرد و در نهایت روز گذشته مرتضی قربانی‌ با اکثریت آرا برای چهار سال به عنوان‌ رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

او که براساس این گزارش یازدهمین رئیس فدراسیون تیراندازی بعد از انقلاب به شمار می‌رود سابقه چندین ساله ریاست هیات تیراندازی استان اصفهان را در کارنامه دارد. قربانی از فرماندهان ارشد سپاه بوده و همچنین به عنوان رییس دانشگاه امام حسین نیز فعالیت داشته است.

قربانی‌، شانزدهمین رییس فدراسیون تیراندازی
مرتضی قربانی رییس فدراسیون تیراندازی
ریاست فدراسیون تیراندازی از بدو تاسیس تاکنون را بیشتر فرماندهان نظامی بر عهده داشته اند. با این وجود سال‌ها است که این رشته به دلیل تحریم‌ها با مشکلات و کمبودهایی مواجه است. اکنون نیز فدراسیون با مشکل بزرگ دیگری مواجه شده و آن هم بدهی ۳۰ میلیاردی است که طی چند سال اخیر و از زمان ریاست هاشمی و دادگر به این فدراسیون تحمیل شده است.

حدود ۱۴ میلیارد از این بدهی ها مربوط به دوره ریاست هاشمی و مابقی آن مربوط به زمان دادگر است. البته دادگر پیشتر اعلام کرده بود که بخشی از بدهی‌های دوره قبل را پرداخت کرده است اما اکنون مشخص شد که او علاوه بر بدهی دوران هاشمی، حدود ۱۶ میلیارد بدهی دیگر نیز در این فدراسیون بر جای گذاشته است.

تیراندازی در بازی‌های المپیک توکیو با درخشش جواد فروغی به جمع فدراسیون‌های مدال‌آور المپیکی پیوست. اکنون نیز در بازی‌های آسیایی روی مدال‌های این رشته حساب ویژه‌ای شده است. امید می‌رود رییس جدید فدراسیون بتواند مشکلات این رشته را ریشه‌ای برطرف کند و شرایط آمادگی مناسبی را برای تیراندازان ملی‌پوش فراهم کند.

در ادامه نگاهی به اسامی روسای فدراسیون تیراندازی از بدو تاسیس تاکنون داریم.

سال ۱۳۳۵: سرهنگ بیات
سال ۱۳۳۷: سرلشگر حسین موحد
سال ۱۳۴۴: سرگرد ناصر منوچهری
سال ۱۳۵۵: علی عسگری
سال ۱۳۵۷: سرتیپ نصرت الله ممتحن

بعد از انقلاب:
سال ۱۳۵۸: مسعود شریف نوری
سال ۱۳۵۸: محمود گودرزی (وزیر اسبق وزارت ورزش)
سال ۱۳۵۹: مهرداد میرعرب
سال ۱۳۶۱: ولی‌الله خانلری
سال ۱۳۶۵: حجت‌الاسلام محمدعلی برهانی
سال ۱۳۶۶: محمد علی جلالی
سال ۱۳۶۷: سرتیپ سعید ملک‌زاده
سال ۱۳۸۳: اسدالله حیدری
سال ۱۳۸۶: سید مهدی هاشمی
سال ۱۳۹۶: علی دادگر
سال ۱۴۰۰: مرتضی قربانی‌