مرفاوی: عماد رضا برای ما عزیز است ولی سعی می‌کنیم عراق را ببریم
مرفاوی: عماد رضا برای ما عزیز است ولی سعی می‌کنیم عراق را ببریم
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان با اشاره به جایگاه عماد رضا، سرمربی تیم ملی جوانان عراق، گفت: بازی سختی برای دو تیم است. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا برنده بازی شویم.

به گزارش حاشیه ورزش

تیم ملی فوتبال جوانان ایران فردا (شنبه) از ساعت ۱۳:۳۰ در تاشکند ازبکستان در دیداری حساس از مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های فوتبال زیر ۲۰ سال آسیا به مصاف تیم ملی عراق می‌رود که برنده این بازی ضمن صعود به نیمه نهایی، سهمیه حضور در جام جهانی جوانان را به دست می‌آورد.

صمد مرفاوی، سرمربی تیم ملی جوانان ایران در نشست خبری قبل از این دیدار گفت: این بازی حساسیت خودش را دارد. بازی در مرحله حذفی است. ما در گروه سختی قرار داشتیم و خدا را شکر به عنوان تیم اول صعود کردیم. بازی سختی برای دو تیم است. سعی می‌کنیم با تمرکز و انگیزه بالا برنده بازی شویم.

وی درباره سرمربیگری عماد رضا در تیم ملی جوانان عراق و شناخت او از فوتبال ایران به واسطه حضور در سپاهان گفت: او یک بازیکن حرفه‌ای و بزرگ در فوتبال ایران بود. او برای ما قابل احترام و عزیز است. از قدیم با فوتبال عراق شناخت دارم. از دوران حضور احمد رضی در تیم ملی عراق این کشور را می‌شناسم. کاملا روی فوتبال عراق شناخت دارم. از قدیم با عراق رودررو شده‌ایم. عراق هم از ما شناخت دارد. امیدوارم تیمی که مستحق پیروزی است، بازی را ببرد.

سرمربی تیم ملی ایران اظهار کرد: عراق شایستگی صعود از گروهش را داشته است. عراق تیم خوب و توانمندی است و برای بازی به این مهمی، برنامه خودمان را داریم. با توجه به آنالیزی که از عراق داریم، جلو می‌رویم. بنابراین سعی می‌کنیم از موقعیت‌هایمان استفاده کنیم.

او درباره اولین بازی تیمش در تاشکند گفت: ما در گروه مرگ بودیم. تیم ۶ امتیازی ویتنام در گروه ما حذف شد. تیم‌های دیگر از گروه‌های دیگر با ۴ امتیاز صعود کردند. ما یک فرآیند را شروع کردیم. بازی سنگینی مقابل قطر، استرالیا و ویتنام داشتیم. توان روحی و روانی خودمان را بالا بردیم و اعتماد به نفس بالایی داریم. امیدوارم با یک برنامه خوب بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.

مرفاوی درباره صعود تیمش به جام جهانی در صورت پیروزی برابر عراق اظهار کرد: باید این راه را برویم. هر راهی سختی خاص خود را دارد. بازی حذفی سخت است. هر مربی و تیمی باید برنامه‌ریزی خاص خود را داشته باشد. این یک پله دیگر است و برای من، بازیکنانم و تیم حریف روشن است که این بازی راه رسیدن به جام جهانی است.

همچنین میلاد کر، مدافع تیم ملی نیز گفت: جز برد به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم. هدف ما پیروزی و قهرمانی در جام است. از تیم عراق شناخت خوبی داریم. بازیکنان ما آماده بازی هستند.

وی درباره سابقه بازی خود با عراق گفت: مقابل عراق بازی کردم و می‌دانم این تیم کاملا فیزیکی است اما همانطور که گفتم، ما فقط به برد فکر می‌کنیم.