مرفاوی: لژیونرها نقطه قوت تیم ملی در جام ملت‌ها هستند
مرفاوی: لژیونرها نقطه قوت تیم ملی در جام ملت‌ها هستند
پیشکسوت فوتبال معتقد است تیم ملی برابر هر تیمی که قرار بگیرد نباید ترس از مصدومیت داشته باشد و کادر فنی برای ارزیابی بازیکنان باید آنها را در شرایط مسابقه قرار دهد تا بهترین نفرات را برای جام ملت‌ها انتخاب کند.

پیشکسوت فوتبال معتقد است تیم ملی برابر هر تیمی که قرار بگیرد نباید ترس از مصدومیت داشته باشد و کادر فنی برای ارزیابی بازیکنان باید آنها را در شرایط مسابقه قرار دهد تا بهترین نفرات را برای جام ملت‌ها انتخاب کند.

صمد مرفاوی در گفت‌وگو با حاشیه ورزش ، در ارزیابی از عملکرد تیم ملی ایران برابر آنگولا اظهار کرد: فدراسیون و مربیان تیم ملی دوست دارند با تیم‌های بزرگی مثل ژاپن و کره بازی تدارکاتی برگزار کنند اما شرایط به گونه‌ای است که چنین تیم‌هایی  سخت به ایران می‌آیند. بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه با چنین تیم‌هایی بازی تدارکاتی برگزار کنیم تا کادرفنی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهند. به هر صورت چنین دیدارهای تدارکاتی نیز مفید است.

نباید از مصدومیت بترسیم

وی در پاسخ به این پرسش که خیلی‌ها معتقدند بازی با چنین تیم های ضعیفی تنها سبب افزایش آسیب دیدگی‌ها می‌شود، نظر شما در این خصوص چیست، گفت: ما نباید از مصدومیت ترس داشته باشیم. بازیکن باید مورد ارزیابی و محک قرار بگیرد. بالاخره در فوتبال امکان دارد اتفاقات زیادی رخ دهد اما بازیکنان جوان تنها در شرایط مسابقه محک می‌خورد و تجربه کسب می کند.

مرفاوی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا تصور نمی‌کنید که بازی با چنین تیم‌هایی منجر به آن شود که تیم ملی در جام ملت‌ها غافلگیر شود، خاطرنشان کرد: جام ملت‌ها شرایط خاص خود را دارد و تیم ملی با انجام بازی‌های تدارکاتی باید برای این مسابقات آماده شود. تیم ملی در این جام برابر هر تیمی که قرار بگیرد باید با تفکر و تدبیری که کادرفنی اتخاذ می‌کند بازی خود را پیش ببرد. بازی تدارکاتی می‌تواند زمینه خوبی برای جام ملت‌ها باشد.

لژیونرها نقطه قوت ایران

وی گفت: شاید با حریفان سختی در جام ملت‌ها مواجه شویم که ساختار فوتبال خود را درست کرده‌اند، هر چند ما نیز از بازیکنان لژیونر خوبی برخورداریم که می‌توانند در جام ملت‌ها مدعی باشند. نقطه قوت ما در کنار بازیکنان جوان، لژیونرها هستند که می‌توانند اعتماد به نفس تیم را بالا ببرند. البته هر اتفاقی ممکن است در جام ملت ها رخ دهد و مربی تیم ملی نمی‌تواند پیش بینی کند که در این جام می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم.

این پیشکسوت فوتبال در ارزیابی از عملکرد امیر قلعه نویی در چند ماه اخیر افزود: تیم ملی در بازی‌های دوستانه نتایج خوبی کسب کرده و الان نمی‌توان راجع به عملکرد قلعه‌نویی چیزی عنوان کرد. البته بهتر است در کنار بازیکنان باتجربه از جوانان نیز استفاده شود تا با بهره گرفتن از تجربیات آن‌ها کم کم برای شرکت در رویدادهای آینده خود را آماده کنند.

مرفاوی در پایان در پاسخ به این پرسش که با اوج‌گیری تیم‌های برتر آسیایی چه دستاوردی برای تیم ملی و جام ملت ها خواهد داشت؟ افزود: برای کسب بهترین نتیجه در جام ملت‌ها باید تلاش کرد از امکانات خوب برخوردار باشیم و تیم ملی از تدارکاتی مناسبی بهره‌مند شود تا موفقیت حاصل شود.

منبع : ایسنا

  • منبع خبر : ورزش سه