مریم هاشمی: والیبال زنان به یک مربی خارجی هم‌سطح آلکنو نیاز دارد
مریم هاشمی: والیبال زنان به یک مربی خارجی هم‌سطح آلکنو نیاز دارد

مربی والیبال می‌گوید برای آنکه والیبال زنان تغییری اساسی داشته باشد به حضور یک مربی خارجی بزرگ با برنامه‌ای طولانی مدت نیاز است. به گزارش ایسنا، مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و طبق اعلام فریبا محمدیان، نایب رئیس زنان فدراسیون ایران قرار است اردوهای ملی از خرداد ماه آغاز شود. […]

مربی والیبال می‌گوید برای آنکه والیبال زنان تغییری اساسی داشته باشد به حضور یک مربی خارجی بزرگ با برنامه‌ای طولانی مدت نیاز است.

به گزارش ایسنا، مسابقات والیبال قهرمانی زنان آسیا شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار می‌شود و طبق اعلام فریبا محمدیان، نایب رئیس زنان فدراسیون ایران قرار است اردوهای ملی از خرداد ماه آغاز شود.

مریم هاشمی، مربی و کارشناس والیبال زنان در مورد فرصت آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در قهرمانی آسیا به ایسنا گفت: فرصت کمی داریم اما خوشبختانه فدراسیون اعلام کرده که اردوهای تیم ملی خرداد برگزار می‌شود. این خیلی خوب است چون با توجه به فروکش کردن کرونا مسابقات آسیایی برگزار خواهد شد. از طرفی بحث آماده‌سازی بازیکنان مطرح است که از زمان پایان لیگ به صورت انفرادی تمرین می‌کنند و قطعا برای رسیدن به اوج به آماده‌سازی طولانی مدت نیاز دارند.

او افزود: سه ماه فرصت تمرین داریم و نمی‌توان توقع داشت که بعد از این مدت روی سکو برویم یا جایگاه خاصی را در مسابقات بدست بیاوریم اما باید تلاش کنیم تا حداقل یک‌پله هم که شده، بالاتر برویم. هر کسی که در این مدت کوتاه هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و این کار را انجام دهد، کار بزرگی کرده است.

هاشمی با بیان اینکه اگر هدف ایجاد تغییرات اساسی در والیبال زنان است به برنامه طولانی مدت نیاز داریم، ادامه داد: باید یک مربی خارجی بیاید و برنامه‌ای سه تا پنج ساله ارائه بدهد.  همه مربیان ایرانی هم به او کمک کنند تا تغییری اساسی ایجاد شود. مثل زمانی که آقای ولاسکو در ایران حضور داشت. در غیر این صورت با اردوهای کوتاه مدت توقع مقام غیر معقول است.

او در مورد اینکه فدراسیون به دنبال جذب مربی خارجی است، گفت: مربی فقط به اسم خارجی نمی‌خواهیم. در سال‌های گذشته یک مربی به ایران آوردیم که مربیگری بین‌المللی خود را در ایران گرفت و هنوز نمی‌دانیم بر چه اساسی تایید شد. ما به کسانی مثل سطح مردان نیاز داریم. با اینکه مربیان مرد ما خیلی خوب هستند اما اکنون آلکنو آمده که شاید مسابقات بیشتری را تجربه و با تیم‌های بزرگتری کار کرده است. ما هم چنین کسانی برای بخش زنان می‌خواهیم.

این مربی در واکنش به این شائبه که گفته شده یکی از گزینه‌های مربیگری تیم ملی است، بیان کرد: در جریان نیستم و کسی هنوز با من صحبت نکرده‌است. اگر برنامه‌ای باشد رسانه‌ای می شود. از خانواده والیبال هستم و اگر نیاز به کمک باشد، باعث افتخار است که به مملکتم کمک کنم اما با من به طور مستقیم صحبتی نشده است.

سرمربی تیم زنان سایپا در مورد اعزام این تیم به مسابقات باشگاه‌های آسیا گفت: مسابقات به مهرماه موکول شده و چهار ماه زمان داریم. فکر می‌کنم باشگاه به دلیل شرایط شیوع کرونا کمی صبر کرده است. اگر برنامه برای اعزام داشته باشیم باید اردوها را شروع ‌کنیم اما منوط به برگزاری جلسه با مدیرعامل است.